Anketa:
Seriál ME Enduro 2015 odštartoval v Taliansku
ZdieľaťPridané: 16.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3565 [Šport - Enduro]
V dňoch 11.4.-12.4.2015 sa v talianskom meste Rieti uskutočnilo úvodné podujatie majstrovstiev Európy v endure. Na šampionáte sa stretlo viac ako 200 jazdcov na čele z minuloročným absolútnym víťazom Mauriziom Micheluzom. Na šampionáte malo svoje zastúpenie i Slovensko a to v značne početnej 15-člennej výprave.
Jazdci v oba samostatne bodované súťažné dni mali ukážkové počasie, no trať nebola až taká ľahká, keďže na nej bolo veľa kameňov čo bolo po zimnej prestávke iste veľkou zaťažkávajúcou skúškou. Jazdilo sa na tri kolá, pričom každé malo 63 km a v rámci každého boli 3 špeciálne testy. Pôvodne bolo na podujatie prihlásených až 20 slovenských jazdcov, ale pred tesne pred odchodom sa 5 jazdcov pre technické a zdravotné problémy ospravedlnili, t.j. v Taliansku sme mali na štarte 15 jazdcov a okrem tried junior do 20 rokov a ženy sme mali zastúpenie v každej triede.
![]() |
Maurizio Micheluz |
V absolútnom poradí zvíťazil úradujúci majster Európy Talian Maurizio Micheluz v oba dni k nezastavenie. Samozrejme, že tento nový továrenský jazdec Husqvarny získal prvenstvo i v triede E1, kde bol na druhom mieste Bernolt Fortunato (FRA) a na treťom Rosse Jonayhan (GER). Slovenský jazdec Marek Haviar skončil na peknom šiestom mieste a Daniel Vokel na 15. a Michal Trník na 16-mieste.
V triede E2 si v oba súťažné dni vyjazdil prvenstvo Angličan Tom Sagar, ktorý zvíťazil pred nemeckým jazdcom Marcom Neubertom a Diego Nicolettim z Talianska. Marek Giertl skončil na 15. a Ondrej Vážny na 19.mieste.
![]() |
V triede E3 si najviac bodov do hodnotenia ME pripísal za víťazstva v sobotu i v nedeľu Švéd Martin Sundin, za ktorým skončil krajan Kalle Svensson a český jazdec radek Toman. Z našich obsadil veľmi pekné 6.miesto Miroslav Ševela a 15.miesto Ondrej Štofka.
Medzi ženami si víťazstvo z Talianska odniesla Sanna Kärkkäinenová z Fínska pred druhou Audrey Rossat z Francúzska a treťou Ex-motocross-jazdkyňou Nina Klink z Holandska, pre ktorú to bol prvý medzinárodný enduro preteku.
![]() |
V juniorskej triede E1 zvíťazil Anthony Geslinov z Francúzska, z troch slovenských jazdcov štartujúcich v tejto triede skončil Branislav Kavalec na 19.mieste a Jaroslav Postredný na 22.mieste. Lukáš Rosina musel pre zranenie kolena odstúpiť.
Prvenstvo v triede Junior E2/E3 patrilo ďalšiemu francúzskemu jazdcovi Jeremy Carpentierovi, z našich obsadil Michal Košík 29. A Branislav Belluš 33.miesto. Medzi najmladšími jazdcami v triede do 20 rokov vyhral Mirko Spandreti z Talianska.
![]() |
V kategórii veterán prvenstvo patrilo, víťazstvami v oba súťažné dni, úradujúcemu majstrovi Európy Wernerovi Müllerovi z Rakúska. Druhý skončil dodmáci talianský jazdec Pierluigi Surini a tretí Patrk Andersson zo Švédska. Jozef Marenčák obsadil v súčte dvoch súťažných dní 10.miesto, Peter Murgaš 17. a Emil Čunderlík po technických problémoch 27.miesto.
V hodnotení jazdcov bez rozdielu tried sa v sobotu si z našich najlepšie počínal Marek Haviar (63. miesto), druhý bol Marek Giertl (79. miesto) a tretí Miroslav Ševela (90. miesto). V nedeľu sa poradie medzi Slovákmi menilo a najlepšie zajazdil Miroslav Ševela (44. miesto), druhý bol Marek Haviar (66. miesto) a tretí Marek Giertl (76. miesto v absolútnom hodnotení).
Európsky šampionát v klasickom endure jednotlivcov pokračuje druhým podujatím 30.5.-31.5.2015 v chorvátskom Buzete. Na tomto podujatí očakávame ešte väčšie slovenské zastúpenie a to i s ohľadom na blížia sa termín motocyklovej olympiády ISDE 2015 v Košicicach.
Pridané: 16.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- ME Enduro v Taliansku s rekordným počtom jazdcov SMF - Redakcia
- Finále majstrovstiev Európy v Endure 2012 na Plejsoch už tento víkend - Redakcia
- Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku - Redakcia
- Seriál ME enduro 2016 pokračuje vo Francúzsku, na štarte 6 jazdcov SMF - Redakcia
- ME enduro Francúzsko 2016 - Slováci mali tentoraz menej šťastia - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - predstavenie slovenských tímov / jazdcov - Redakcia
- Morovno uzatvorilo seriál 2014 MM SR v Country crosse a endure jednotlivcov - Redakcia
- Majstrovstvá Európy Enduro 2015: Dvakrát striebro pre Slovensko - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - Jaroslav Katriňák otestoval trate - Awia
- ISDE 2015 Košice – Sumár 90. ročníka Šesťdňovej motocyklovej súťaže + vyhlásenie výsledkov - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!