Anketa:
ME Enduro v Taliansku s rekordným počtom jazdcov SMF
ZdieľaťPridané: 26.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3574 [Šport - Enduro]
V dňoch 27.-28.apríla 2013 sa v talianskom mestečku Bussi sul Tirino (Pescara) uskutoční úvodné podujatie tohtoročného seriálu ME endure na ktorom sa predstaví až 13 jazdcov SMF , medzi nimi i dve ženy.
V najmladšej pohárovej kategórii junior do 20 rokov budú v Taliansku štartovať traja Slováci, všetci účastníci poslednej ISDE Martin Buchta, Lukáš Rosina, Jaroslav Postredný. V kategórii Junior E2/E3 budeme mať najpočetnejšie zastúpenie, nakoľko tu štartujú až štyria mladí jazdci Branislav Belluš, Martin Krátky, Jakub Juríček a Thomas Hostinsky, tretí z ME 2012. V seniorských triedach sa predstaví dvojica jazdcov a to Ondrej Vážny v triede senior E2 a Miroslav Ševela v triede E3. Obdobne dvaja jazdci: Emil Čunderlík a Ján Zaťko nás budú reprezentovať v kategórii veterán a početnejšie zastúpenie máme tento rok i v kategórii žien, kde sa v Bussi sul Turino predstaví bronzová z roku 2012 Zuzana Gáherová a Michaela Políková z ČR štartujúca s licenciou SMF.
![]() |
Ilustračné |
Pevne veríme, že sa našim jazdcom tohtoročná európska premiéra vydarí a že v takomto počte budeme môcť Slovensko reprezentovať i na druhom podujatí seriálu 8.-9.6.2013 vo Francúzsku.
Pridané: 26.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku - Redakcia
- Finále majstrovstiev Európy v Endure 2012 na Plejsoch už tento víkend - Redakcia
- Seriál ME Enduro 2015 odštartoval v Taliansku - Redakcia
- Majstrovstvá Európy 2014 v endure v Rumunsku so slovenskou účasťou - Redakcia
- ISDE 2013 Sardínia – Slávnostné otvorenie - Redakcia
- Seriál ME enduro 2014 štartuje v Španielsku - Redakcia
- V ČR vyvrcholil seriál ME enduro 2014 – dva bronzy pre Slovensko - Redakcia
- ISDE 2013 - Slovensko v súťaži juniorských trophy teamov a v súťaži klubových tímov - Redakcia
- ISDE 2013 Sardínia - Slováci majú motocykle odovzdané - Redakcia
- Morovno uzatvorilo seriál 2014 MM SR v Country crosse a endure jednotlivcov - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!