Anketa:
Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku
ZdieľaťPridané: 01.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3684 [Šport - Enduro]
V dňoch 28-29.6.2014 sa v talianskom meste Santa Margherita di Staffora uskutočnilo tretie – predposledné podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy Enduro.
![]() |
Šampionátu v Taliansku sa zúčastnilo aj 8 slovenských jazdcov. V triede Junior E1 to bol Michal Drevenák, ktorý sa umiestnil v celkovej klasifikácii podujatia na 8. mieste. Víťazom tejto triedy sa stal Steve Holcombe z Veľkej Británie. Branislav Belluš a Michal Košík nás reprezentovali v triede Junior E2/E3. Michal skončil na 11. a Branislav na 13. mieste a víťazom sa stal Tommaso Montanari z Talianska. Valér Garaj v triede E1 nedojazdil. Ondrej Vážny (E2) sa umiestnil na 15.mieste, najlepším jazdcov tejto triedy sa stal Tom Sagar z Veľkej Británie. Na podujatí nás reprezentovala v triede žien aj Zuzana Gahérová, ktorá skončila v celkovom poradí na 4.mieste, víťazkou sa stala Cristina Marocco z Talianska. V triede veteránov sa Jozef Marenčák umiestnil na 6.mieste a Emil Čunderlík na 12.mieste.
![]() |
Priebežné poradie seriálu:
Junior E1
Michal Drevenák – 10.miesto
Junior E2/E3
Martin Krátky – 10.miesto
Michal Košík – 11.miesto
Dušan Paulen – 18.miesto
Jakub Juríček – 19.miesto
Branislav Belluš – 21.miesto
Senior E2
Ondrej Vážny – 15.miesto
Ženy
Zuzana Gahérová – 4.miesto
Veteráni
Jozef Marenčák – 3.miesto
Emil Čunderlík – 7.miesto
Ďalšie informácie ako aj úplné výsledky z podujatia nájdete na: www.fim-enduro-european-championship.com
Foto: european-enduro.com
Zdroj: SMF
![]() |
Pridané: 01.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- V ČR vyvrcholil seriál ME enduro 2014 – dva bronzy pre Slovensko - Redakcia
- Majstrovstvá Európy 2014 v endure v Rumunsku so slovenskou účasťou - Redakcia
- Seriál ME enduro 2014 štartuje v Španielsku - Redakcia
- ME Enduro v Taliansku s rekordným počtom jazdcov SMF - Redakcia
- Majstrovstvá Európy v Endure finále – Gelnica 2017 - Redakcia
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- Úspech slovenských jazdcov na Majstrovstvách Európy v endure - Taliansko, Iglesias (Sardínia) - Awia
- Finále ME Enduro 2012 - V Krompachoch tri krát bronz pre Slovensko! - Redakcia
- Morovno uzatvorilo seriál 2014 MM SR v Country crosse a endure jednotlivcov - Redakcia
- Seriál ME Enduro 2015 odštartoval v Taliansku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!