ISSN 1336-6491 | Online: 1983 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testujeme: BMW R1200RS 2015

 Zdieľať

Pridané: 29.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8115 [Bleskovky - Novinky]

Aktuálne máme v rukách športového turistu z Nemecka, BMW R1200RS. Báwo poháňané motorom boxer už po krátkej jazde ukázalo kde budú jeho najväčšie plusy avšak má aj svoje mušky.

Táto novinka ma zaujala už na papieri, nemyslím tým tabuľkové veci ako výkon atď. ale motorku ako celok. Nový, čiastočne kvapalinou chladený, motor boxer, ktorý už dobre poznám hlavne z modelu R1200GS mi skrátka pasoval k čomusi, čo sa teraz pretavilo do podoby eReSka. Boxer vodník je rozhodne dynamickejší než jeho predchodca a tak dáva väčší zmysel pri použití v cestnom biku.

BMW R 1200RS 2015

Brutálny záťah odspodu je návykový pričom motoru chutia aj otáčky, no stačí tak do 6 tisíc. Vtedy je už všetko podstatné dávno prežité a človek tam kvaltuje ďalšie rýchlosti neberúc ohľad na rýchlostné limity. Nechcem ale predbiehať, RS-ko medzi nohami si ešte len plánujem poriadne užiť. Fotenie a odreté stúpačky už máme za sebou, a teraz príde na rad tá príjemnejšia časť, pohodové vozenie sa.

BMW R 1200RS 2015

Podrobnejšie o tejto Hi-Tech strojovni, čoskoro :-)

Pridané: 29.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

BMW R 1200 RS 2015:

Foto:
BMW R 1200 RS 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1200 RS
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1170 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12.5:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:140 mm
Zdvih vzadu:140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:236 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1530 mm
Dĺžka:2203 mm
Šírka:998 mm
Výška:1285 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok.
Poznámka:
Cena: 05/2015 13.400,-EUR

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »