Anketa:
Testujeme: BMW R1200RS 2015
ZdieľaťPridané: 29.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8115 [Bleskovky - Novinky]
Aktuálne máme v rukách športového turistu z Nemecka, BMW R1200RS. Báwo poháňané motorom boxer už po krátkej jazde ukázalo kde budú jeho najväčšie plusy avšak má aj svoje mušky.
Táto novinka ma zaujala už na papieri, nemyslím tým tabuľkové veci ako výkon atď. ale motorku ako celok. Nový, čiastočne kvapalinou chladený, motor boxer, ktorý už dobre poznám hlavne z modelu R1200GS mi skrátka pasoval k čomusi, čo sa teraz pretavilo do podoby eReSka. Boxer vodník je rozhodne dynamickejší než jeho predchodca a tak dáva väčší zmysel pri použití v cestnom biku.
Brutálny záťah odspodu je návykový pričom motoru chutia aj otáčky, no stačí tak do 6 tisíc. Vtedy je už všetko podstatné dávno prežité a človek tam kvaltuje ďalšie rýchlosti neberúc ohľad na rýchlostné limity. Nechcem ale predbiehať, RS-ko medzi nohami si ešte len plánujem poriadne užiť. Fotenie a odreté stúpačky už máme za sebou, a teraz príde na rad tá príjemnejšia časť, pohodové vozenie sa.
Podrobnejšie o tejto Hi-Tech strojovni, čoskoro :-)
Pridané: 29.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
BMW R 1200 RS 2015:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1200 RS |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1170 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 236 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1530 mm |
Dĺžka: | 2203 mm |
Šírka: | 998 mm |
Výška: | 1285 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 275 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED denné svetlá: | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok |
Iná výbava: | Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok. |
Poznámka: | |
Cena: 05/2015 13.400,-EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'BMW R 1200 RS' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'BMW R 1200 RS' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'BMW R 1200 RS 2015' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'BMW R 1200 RS' na www.google.com
Súvisiace články:
- BMW R1200RS 2015 - Pohodlný športovec - zeON
- Novinky 2015: BMW R1200R – Roadster bez teleleveru - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie pripravovanej novinky BMW S1000RX 2015 - zeON
- Bude nové BMW S1000RR 2015 vyzerať takto? - zeON
- Chystá sa vylepšenie modelu BMW S1000RR pre rok 2015? - zeON
- Špionážna fotografia BMW K1600GTL 2015 - zeON
- Špionážne fotografie: BMW S1000XR 2015 - zeON
- Špionážna fotografia: BMW K1600 Bagger? - zeON
- Prvé dojmy Honda VFR800X Crossrunner 2015 v Španielsku - zeON
- Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!