Anketa:
BMW R1200R 2015 - Zbohom klasik vitaj Dr. Jekyll a Mr. Hyde 3/3
ZdieľaťPridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12798 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Nové eR-ko je motorka, ktorá akoby ani nevyšla z dielne BMW. Teda boxer motor bije hneď do očí a každému je jasné o čo ide. Avšak celý dizajn je pre značku nezvykle agresívny a športovo ladený - červeno lakovaný rám, USD vidlica, výrazné R na nádrži. Akurát nechápem tú prístrojovku s analógovým rýchlomerom, namiesto otáčkomera - totál nepraktické...
Trochu sa to mení keď usadnete do sedla. To je umiestnené dosť nízko a nemá možnosť výškového nastavenia. Ako som ale zistil toto sa dá poriešiť výberom správneho sedla z bohatej škály doplnkov. Na druhe strane toto nižšie položené sedlo môže byť nespornou výhodou pre jazdcov nižšieho vzrastu.
Nový "vodník" boxer je oveľa dynamickejší a hravejší ako jeho predchodca a tak oveľa viac pasuje do športového naháča. Motor doslova rozmaznáva svojho majiteľa svojím záťahom z akýchkoľvek otáčok, Ak k tomu pridáte dobrú geometriu podvozku tak o zábavný funbike je postarané. Nie je to žiadny streetfigter, ale vskutku obratná motorka na každodenné jazdenie a aj blbnutie. Výbava je tak bohatá koľko euro bankoviek máte navyše a tak môžete mať naháča aj so semi-akívnym podvozkom, bezkľúčovým štartovaním, jazdnými režimami a podobne. Spomeniem ešte skvelý quick-shift, ktorý umožňuje bez spojky radiť hore aj dole. Na toto keď si zvyknete tak to je neskutočná paráda... Len teraz neviem ako budem jazdiť bez toho :-)
S eR-kom som mal možnosť vyraziť aj na dlhšiu trasu, konkrétne na BMW Motorrad Days 2015 v Garmisch-Partenkirchen-e. Mohlo by sa zdať že naháč nebude tou naj voľbou, ale prekvapil ma malý ale veľmi účinný štít. Do 120kmh pohoda, na diaľnici sme jazdili aj oveľa rýchlejšie a šlo to. Z pohľadu únavy bol na tom najhoršie ostrý uhol kolien kvôli nízkemu sedlu. K mojej výške by som si zvoli určite vyššie sedlo. eRko sa ale ukázalo aj ako schopný turista, celý štvordňový trip do Garmischu a späť s motaním sa po kopcoch zvládolo so spotrebou rovných 5,0l/100km.
veľmi zábavná, parádny quick-shoft, výrazný rozdiel mód Dynamic, motor so skvelým ťahom, podvozok, prekvapivo funkčný veterný štítok | nízke a nenastaviteľné sedlo (dá sa dokúpiť vyššie), prístrojovka (analógový rýchlomer namiesto otáčkomera) |
Konkurencia
Priamej konkurencie popravde nie je mnoho. Najbližšie to má k tomuto roadsteru od BMW Ducati Monster 1200. Objem motora je podobný avšak viac koníkov má Talianka, tie sú však dostupné vo vyšších otáčkach a Nm zase hrajú pre Nemku. Pri výbere rozhodne najskôr sympatia k značke. Príplatková výbava zase vraví v prospech BMW, v sérii sú si však podobné. Rozdiel v cene je tiež minimálny v prospech BMW. Jednoduchšia, skrátka viac klasická je motorka z dielne Moto Guzzi, konkrétne model 1200 Griso 8V, ale tá by teraz mala stáť skôr oproti BMW R NineT. Ešte spomeniem KTM 1290 Super Duke R, s ktorou keby som nemal osobnú skúsenosť tak ju sem nehodím. No aj "beštia" vie byť kľudná, i keď vie vystrčiť rozhodne dlhšie rožky než BMW R1200R.
Nepriamo je možné rozhodovať sa aj medzi R1200R a litrovými naháčmi, ktoré by bolo treba postaviť skôr proti BMW S1000R. Svojou dynamikou im už nový, kvapalinou chladený, boxer je schopný konkurovať, avšak prinesie vždy o kúsok rozdielnejší zážitok z jazdy. Rozdiely maže aj použitie USD vidlice namiesto telelevera. Výber motorky je potom už iba na ujasnení si priorít, či chcem čosi športovejšie, alebo...
Záver
Sám si v hlave neviem urovnať, čo za bike nám to vlastne BMW namixovalo v podobe modelu R1200R. Pre pohoďákov, pánov v rokoch, ľudí ktorí prehodia nohu cez sedadlo počas slnečného dňa a stačí im, vlastne vyslovene chcú, dobrú kľudnú motorečku s decentným dizajnom – tak pre nich áno aj nie. Pre mladších, alebo duchom večne mladých, ktorí občas radi s motorkou blbnú – tak pre týchto skôr áno, avšak v rámci tej zdravej normy v zmysle neublížiť okoliu a sebe. Lebo jedna skupina tu má model R NineT, ktorý sa dá pekne upraviť podľa individuálnych predstáv a pre druhú je tu agreor S1000R, len tu hrozí vypnutý rozum a vyšľahané mozgové závity. Tak komu šupneme pod zadok R1200R? Nuž schizofrenikom, ktorí by radi to aj hento. Aké jednoduché.
Plusy, mínusy
Motor, Podvozok, Ovládateľnosť, Charakter, Dizajn, Spotreba, Ovládacie prvky na riadidlách, Zvuk | Displej, Zopár nedotiahnutých detailov |
Video
Video: BMW R 1200 R 2015
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW R1200RS 2015:
Servisný interval | 15.000 km |
Spotreba | 4.9 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 264 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.500 ot. (3.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot. |
Cena testovaného modelu | 15.905,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Comfort paket | 403,- EUR |
Touring paket | 1.442,-EUR |
Dynamic paket | 600,-EUR |
Bez kľúčové zapaľovanie | 257,-EUR |
Quickshifter | 403,-EUR |
Alarm | 217,-EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Touratech Aventuro.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Ducati | Moto Guzzi | KTM |
Model: | R 1200 R | Monster 1200 | Griso 8V SE | 1290 SuperDuke R |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1198.4 ccm | 1151 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot. | 109.9 k (80.8 kW) / 7500 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 118 Nm / 7250 ot. | 108 Nm / 6400 ot. | 144 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12,5 : 1 | 11 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 106 x 67.9 mm | 95 x 81.2 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | ||
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 130 mm | 120 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 152 mm | 156 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 | 120/70 - 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 245 mm | 282 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 180/55 - 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 182 kg | 222 kg | 189 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 209 kg | ||
Výška sedla: | 790 mm | 785 mm | 800 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1511 mm | 1544 mm | 1482 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2260 mm | ||
Šírka: | 880 mm | 830 mm | ||
Výška: | 1285 mm | 1070 mm | ||
Svetlá výška: | 140 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 17 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 6.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 217 km | ||
Servisný interval: | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii + Supermoto mód | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | za príplatok | nie | nie | |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | nie | za príplatok | |
Iná výbava: | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 12.990,-EUR | Cena: 05/20015 12.795,-EUR | z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | BMW | Aprilia | Triumph |
Model: | R 1200 R | S1000R | Tuono V4 1100 RR | Speed Triple |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 999 ccm | 1077 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot. | 134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 120 Nm / 9000 ot. | 111 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12.0:1 | 13:1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 80 x 49.7 mm | 81 x 52.3 mm | 79.0 x 71.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 120 mm | 130 mm | 134 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 R17 | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 184 kg | 214 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 207 kg | ||
Výška sedla: | 790 mm | 814 mm | 825 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1439 mm | 1445 mm | 1435 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2057 mm | 2065 mm | 2086 mm |
Šírka: | 880 mm | 845 mm | 800 mm | 728 mm |
Výška: | 1285 mm | 1090 mm | 1033 mm | |
Svetlá výška: | 125 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 18.5 l | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.4 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 243 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | |||
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 15.990,-EUR | Cena: 05/2015 11.480,-EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Honda | Kawasaki | Suzuki |
Model: | R 1200 R | CB1000R | Z1000 | GSX-S 1000 ABS |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 998 ccm | 1043 ccm | 998.6 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 99 Nm / 7750 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 106 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 11,2 : 1 | 11.8:1 | 12.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 75 x 56,5 mm | 77 x 56 mm | 73.4 x 59 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie 44mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 128 mm | 122 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 256 mm | 250 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR17M/C (73W) | 190/50ZR17M/C | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 217 kg | 186 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 221 kg | 209 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 825 mm | 815 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1445 mm | 1435 mm | 1460 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2105 mm | 2045 mm | 2115 mm |
Šírka: | 880 mm | 785 mm | 790 mm | 795 mm |
Výška: | 1285 mm | 1095 mm | 1055 mm | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 18 l | 17 l | 17 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 245 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet | easy start | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena s ABS: 05/2015 11.595,-EUR | Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR |
Pridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora