Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1642 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11667)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW R1200R 2015 - Zbohom klasik vitaj Dr. Jekyll a Mr. Hyde 3/3

 Zdieľať

Pridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12798 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Nové eR-ko je motorka, ktorá akoby ani nevyšla z dielne BMW. Teda boxer motor bije hneď do očí a každému je jasné o čo ide. Avšak celý dizajn je pre značku nezvykle agresívny a športovo ladený - červeno lakovaný rám, USD vidlica, výrazné R na nádrži. Akurát nechápem tú prístrojovku s analógovým rýchlomerom, namiesto otáčkomera - totál nepraktické...

BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015

Trochu sa to mení keď usadnete do sedla. To je umiestnené dosť nízko a nemá možnosť výškového nastavenia. Ako som ale zistil toto sa dá poriešiť výberom správneho sedla z bohatej škály doplnkov. Na druhe strane toto nižšie položené sedlo môže byť nespornou výhodou pre jazdcov nižšieho vzrastu.

Nový "vodník" boxer je oveľa dynamickejší a hravejší ako jeho predchodca a tak oveľa viac pasuje do športového naháča. Motor doslova rozmaznáva svojho majiteľa svojím záťahom z akýchkoľvek otáčok, Ak k tomu pridáte dobrú geometriu podvozku tak o zábavný funbike je postarané. Nie je to žiadny streetfigter, ale vskutku obratná motorka na každodenné jazdenie a aj blbnutie. Výbava je tak bohatá koľko euro bankoviek máte navyše a tak môžete mať naháča aj so semi-akívnym podvozkom, bezkľúčovým štartovaním, jazdnými režimami a podobne. Spomeniem ešte skvelý quick-shift, ktorý umožňuje bez spojky radiť hore aj dole. Na toto keď si zvyknete tak to je neskutočná paráda... Len teraz neviem ako budem jazdiť bez toho :-)

BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015

BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen
BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen

S eR-kom som mal možnosť vyraziť aj na dlhšiu trasu, konkrétne na BMW Motorrad Days 2015 v Garmisch-Partenkirchen-e. Mohlo by sa zdať že naháč nebude tou naj voľbou, ale prekvapil ma malý ale veľmi účinný štít. Do 120kmh pohoda, na diaľnici sme jazdili aj oveľa rýchlejšie a šlo to. Z pohľadu únavy bol na tom najhoršie ostrý uhol kolien kvôli nízkemu sedlu. K mojej výške by som si zvoli určite vyššie sedlo. eRko sa ale ukázalo aj ako schopný turista, celý štvordňový trip do Garmischu a späť s motaním sa po kopcoch zvládolo so spotrebou rovných 5,0l/100km.

BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen
BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen

BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen
BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen
BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen
BMW R1200R cestou na BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen

veľmi zábavná, parádny quick-shoft, výrazný rozdiel mód Dynamic, motor so skvelým ťahom, podvozok, prekvapivo funkčný veterný štítok nízke a nenastaviteľné sedlo (dá sa dokúpiť vyššie), prístrojovka (analógový rýchlomer namiesto otáčkomera)

Konkurencia

Priamej konkurencie popravde nie je mnoho. Najbližšie to má k tomuto roadsteru od BMW Ducati Monster 1200. Objem motora je podobný avšak viac koníkov má Talianka, tie sú však dostupné vo vyšších otáčkach a Nm zase hrajú pre Nemku. Pri výbere rozhodne najskôr sympatia k značke. Príplatková výbava zase vraví v prospech BMW, v sérii sú si však podobné. Rozdiel v cene je tiež minimálny v prospech BMW. Jednoduchšia, skrátka viac klasická je motorka z dielne Moto Guzzi, konkrétne model 1200 Griso 8V, ale tá by teraz mala stáť skôr oproti BMW R NineT. Ešte spomeniem KTM 1290 Super Duke R, s ktorou keby som nemal osobnú skúsenosť tak ju sem nehodím. No aj "beštia" vie byť kľudná, i keď vie vystrčiť rozhodne dlhšie rožky než BMW R1200R.

Nepriamo je možné rozhodovať sa aj medzi R1200R a litrovými naháčmi, ktoré by bolo treba postaviť skôr proti BMW S1000R. Svojou dynamikou im už nový, kvapalinou chladený, boxer je schopný konkurovať, avšak prinesie vždy o kúsok rozdielnejší zážitok z jazdy. Rozdiely maže aj použitie USD vidlice namiesto telelevera. Výber motorky je potom už iba na ujasnení si priorít, či chcem čosi športovejšie, alebo...

BMW R1200R 2015

Záver

Sám si v hlave neviem urovnať, čo za bike nám to vlastne BMW namixovalo v podobe modelu R1200R. Pre pohoďákov, pánov v rokoch, ľudí ktorí prehodia nohu cez sedadlo počas slnečného dňa a stačí im, vlastne vyslovene chcú, dobrú kľudnú motorečku s decentným dizajnom – tak pre nich áno aj nie. Pre mladších, alebo duchom večne mladých, ktorí občas radi s motorkou blbnú – tak pre týchto skôr áno, avšak v rámci tej zdravej normy v zmysle neublížiť okoliu a sebe. Lebo jedna skupina tu má model R NineT, ktorý sa dá pekne upraviť podľa individuálnych predstáv a pre druhú je tu agreor S1000R, len tu hrozí vypnutý rozum a vyšľahané mozgové závity. Tak komu šupneme pod zadok R1200R? Nuž schizofrenikom, ktorí by radi to aj hento. Aké jednoduché.

Plusy, mínusy

Motor, Podvozok, Ovládateľnosť, Charakter, Dizajn, Spotreba, Ovládacie prvky na riadidlách, Zvuk Displej, Zopár nedotiahnutých detailov

Video

Video: BMW R 1200 R 2015

Pozadie / Wallpaper:

BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015
BMW R1200R 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW R1200RS 2015:

Servisný interval 15.000 km
Spotreba 4.9 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 18 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 264 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2.500 ot. (3.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot.
Cena testovaného modelu 15.905,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Comfort paket 403,- EUR
Touring paket 1.442,-EUR
Dynamic paket 600,-EUR
Bez kľúčové zapaľovanie 257,-EUR
Quickshifter 403,-EUR
Alarm 217,-EUR

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Touratech Aventuro.

Foto:
 BMW R 1200 R 2015 Ducati Monster 1200 2015 Moto Guzzi Griso 8V SE 2015 KTM 1290 SuperDuke R 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWDucatiMoto GuzziKTM
Model:R 1200 RMonster 1200Griso 8V SE1290 SuperDuke R
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)
Objem:1170 ccm1198.4 ccm1151 ccm1301 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot.109.9 k (80.8 kW) / 7500 ot.179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.118 Nm / 7250 ot.108 Nm / 6400 ot.144 Nm / ot.
Kompresný pomer:12.5:112,5 : 111 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm106 x 67.9 mm95 x 81.2 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinouvzduchom a olejomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:140 mm130 mm120 mm125 mm
Zdvih vzadu:140 mm152 mm156 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR17120/70 - 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:276 mm245 mm282 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17190/55 ZR17180/55 - 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:182 kg222 kg189 kg
Hmotnosť s náplňami:231 kg209 kg
Výška sedla:790 mm785 mm800 mm835 mm
Rázvor:1515 mm1511 mm1544 mm1482 mm
Dĺžka:2165 mm2260 mm
Šírka:880 mm830 mm
Výška:1285 mm1070 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:18 l17.5 l17 l18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 kmcca 217 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii + Supermoto mód
Trakčná kontrola:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatoknienie
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknieza príplatok
Iná výbava:PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky
Poznámka:
Poznámka:Cena: 05/2015 12.800,-EURCena: 05/2015 12.990,-EURCena: 05/20015 12.795,-EURz 0 na 200 km/h za 7,2 sek
100 Nm už pri 2500 ot.
Cena 04/2014: 15400,- €
Foto:
 BMW R 1200 R 2015 BMW S1000R 2015 Aprilia Tuono V4 1100 RR 2015 Triumph Speed Triple 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWApriliaTriumph
Model:R 1200 RS1000RTuono V4 1100 RRSpeed Triple
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)radový štvorvalec (4T)štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1170 ccm999 ccm1077 ccm1050 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot.134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.112 Nm / 9250 ot.120 Nm / 9000 ot.111 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:12.5:112.0:113:112:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm80 x 49.7 mm81 x 52.3 mm79.0 x 71.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:140 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:140 mm120 mm130 mm134 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 R17120/70 ZR 17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17190/55 R17190/55 ZR 17190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:184 kg214 kg
Hmotnosť s náplňami:231 kg207 kg
Výška sedla:790 mm814 mm825 mm825 mm
Rázvor:1515 mm1439 mm1445 mm1435 mm
Dĺžka:2165 mm2057 mm2065 mm2086 mm
Šírka:880 mm845 mm800 mm728 mm
Výška:1285 mm1090 mm1033 mm
Svetlá výška:125 mm
Objem nádrže:18 l17.5 l18.5 l17.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 kmcca 243 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP
Poznámka:
Poznámka:Cena: 05/2015 12.800,-EURCena: 05/2015 12.800,-EURCena: 05/2015 15.990,-EURCena: 05/2015 11.480,-EUR
Foto:
 BMW R 1200 R 2015 Honda CB1000R 2015 Kawasaki Z1000 2015 Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaKawasakiSuzuki
Model:R 1200 RCB1000RZ1000GSX-S 1000 ABS
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1170 ccm998 ccm1043 ccm998.6 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot.142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot.145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.99 Nm / 7750 ot.111 Nm / 7300 ot.106 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:12.5:111,2 : 111.8:112.2:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm75 x 56,5 mm77 x 56 mm73.4 x 59 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie 44mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:140 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:140 mm128 mm122 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm256 mm250 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55 ZR17M/C (73W)190/50ZR17M/C190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:217 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:231 kg221 kg209 kg
Výška sedla:790 mm825 mm815 mm815 mm
Rázvor:1515 mm1445 mm1435 mm1460 mm
Dĺžka:2165 mm2105 mm2045 mm2115 mm
Šírka:880 mm785 mm790 mm795 mm
Výška:1285 mm1095 mm1055 mm1080 mm
Svetlá výška:130 mm125 mm140 mm
Objem nádrže:18 l17 l17 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 kmcca 245 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:Kompletný LED svetlometeasy start
Poznámka:
Poznámka:Cena: 05/2015 12.800,-EURCena s ABS: 05/2015 11.595,-EURCena s ABS : (09/2015) 10990EUR

<

Pridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: