Anketa:
Kto sa stane kráľom Spiša? Uvidíme 31.5.2015 na V+S Welding Cupe
ZdieľaťPridané: 22.05.2015 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 2296 [Šport - Motocross]
V poslednú májovú nedeľu sa v Spišských Vlachoch už po tretí krát stretnú tí, čo bodujú v rámci regionálneho pohára Východ V+S Welding cup aj Slovenského pohára. Motocross Club Spišské Vlachy má opäť pripravenú skvelú trať s hlineným podkladom bez kameňov.
Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: V+S Welding cup 2015 | Nasledujúci
Veríme, že prídete a zažijete adrenalín pri jazdách aj štartoch, kde v holeshotoch môžu jazdci získať finančnú odmenu, motokozmetiku od Motomixu či tričká od 3b. Začíname o 12.30!
![]() |
SV2015 |
Zvláštne ustanovenia nájdete na stránke smf.sk
Reportáže, foto a články pre Vás prináša V+S Welding team na stránke: www.vsweldingcup.sk
Najnovšie novinky môžete sledovať aj na Facebooku: www.facebook.com/vsweldingcup2015?fref=ts
Teší sa na vás Radka a Jogi a Bang.sk crew!
![]() |
Pridané: 22.05.2015 Autor: radkaMazak Zdieľať
Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: V+S Welding cup 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- V+S Welding Cup 2015 - Sezóna 2015 odštartovala pod Chočom v Liskovej - radkaMazak
- V+S Welding cup 2015 na Zemplíne pod taktovkou Vörösa a Popovicza - radkaMazak
- V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - Popovicz verzus Svitko – kto z koho? - radkaMazak
- Na Svitkovej trati zvíťazil Jakub Hruška - Zaškov V+S Welding Cup - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!