Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2537 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - Popovicz verzus Svitko – kto z koho?

 Zdieľať

Pridané: 04.06.2015 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 5723 [Šport - Motocross]

V posledný májový deň hostil tretie podujatie V+S Welding cupu Motocross team Spišské Vlachy. S výhľadom na Spišský hrad a slnkom nad hlavou sa zdal celý svet krajší (aj keď prašnejší ;-) ).

Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:

V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - štart
V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - štart

Príbeh celému podujatiu dodal Štefan Svitko (Slovnaft team) a Juraj Popovicz (Lumarkt MX team), keď sa navzájom stavili, kto z nich vyhrá. Rozhodovali holeshoty, keďže v prvej jazde ho získal Juraj, zobral si okrem finančnej odmeny od ATV team promotion, promotéra seriálu, autokozmetiky od Motomixu a trička od firmy 3b, aj výhru. V druhej jazde tento postup zopakoval Števo a tým pádom vyhral v MX1 celkovo. Štyri finálové jazdy – dve juniorské a dve v MX2 odjazdil, aj aj vyhral nezničiteľný Xaver Vörös (Motocross Gbelce).

MX Junior

Okrem dvoch pohárov si 15-ročný Xaver Vörös vzal aj dvojitú prémiu za holeshoty v Juniorke. Na chvíľu jeho sebavedomý prejav narušil Jaroslav Antalič (MZ Racing) v druhej jazde, avšak ku koncu si s ním Xaver poradil a odsunul Jarka na druhé miesto. Tretiu priečku doplnil ďalší Jaroslav – a to „Dubák“ Jaro Dubóczi. Všetkých prizerajúcich zamrzel pád Kevina Čurného zo Stropkova, ktorý sa napichol na riadítka pri zjazde. Z trate ho odnášali síce na nosítkach, ale záver pretekov si prišiel užiť už po svojich a s úsmevom na tvári.

V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - Xaver Vörös
V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - Xaver Vörös

Twinshock, MX4, MX4+

V rámci spoločných rozjázd mužov nad 40 (MX4), nad 50 (MX4+) a tých, na historických motocykloch (Twinshock), mali domáci diváci aj svojho „hrdinu“. Rodák a motocrossový nadšenec Janko Uličný na tejto trati rástol, a o to väčší potlesk sa mu dostal keď hneď v prvej jazde dal holeshot a celkovo si v MX4+ zobral striebro. Pred neho sa dostal Ukrajinec Vladimir Zavadetsky a za neho Pavol Ballo. Holeshotovým pánom bol aj Peter Pipich (Motoklub Medzibrod), ktorý to dotiahol v MX4 do víťazného konca, rovnako ako v Twinshocku Jožko Junas na ČZ-te.

V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - MX4 plus
V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - MX4 plus

MX68 a MX85

Dominantou jazdy najmenších bola prítomnosť Samuela Struka. Ten svojou výbornou formou ladenou z Európskych majstrovstiev MX85 severozápadnej zóny ťahal dopredu aj všetkých ostatných. Holeshoty si podelili s Martinom Medňanským a stupienok víťazov pre MX85 mal Struka na prvom, Medňanského na druhom a Mišíka na treťom mieste.
Vytúženého víťazstva v MX65 sa konečne dočkal Kubko Popovicz, keď odsunul doterajšieho víťaza aj z Liskovej aj z Hraňe, Nikolasa Mareka (Motorado team), na druhé miesto a tretie patrilo Ukrajincovi Oleksandrovi Jastrinskému.

MX2 Hobby

Víťaz z Hraňe, Viktor Kováč (VM Racing MX team), si vzal prémie za obidva holeshoty, no kvôli nepodarenej druhej jazde sedlal až druhú priečku. Víťazný pohár si ukoristil Peter Malý (Kovovlha team). Čerstvému bakalárovi Danielovi Sekerákovi (RMR Club) sa ešte neprestala lepiť smola na päty – pády a nakoniec dvakrát defekt z neho urobili až tretieho v poradí.

V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - ceny
V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - ceny

MX1 Hobby

Richard GézeMichal Hladoník (Enduromotoklub Vyšný Medzev) predviedli dva skvelé štarty a podelili si holeshotové prémie. Obe jazdy však na vedúcej pozícii dokončil len jeden z nich a to Richard. Michal skončil až na štvrtej priečke, pretože sa pred neho dostal Ján Golian na druhé a Peter Gordan na tretie miesto.

MX1, MX2

Ako sme už v úvode naznačili, dráma sa odohrávala medzi „dvoma kohútmi na smetisku“ v MX1-ke. Jeden dakarista a countrycrossový mág, druhý motokrosár ako vyšitý. Dva odlišné štýly jazdy a predsa sa stretli na „jednom poli“ a držali divákov vo vare. Vďaka víťazstvu v druhej finálovej jazde, ktorej výsledok rozhoduje, sa na stupienok víťazov najvyššie postavil Štefan Svitko, druhý skončil Juraj Popovicz a tretí Matúš Lavo.

V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - Štefan Svitko vs. Juraj Popovicz
V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - Štefan Svitko vs. Juraj Popovicz

Xaver Vörös si zaumienil vyhrať aj MX2-ku, čo sa mu aj podarilo. Dvakrát druhý a tým pádom aj celkovo strieborný skončil Ľubomír Havrila (Lumarkt MX team) a Marek Hornák si bral zo Spiša bronz.

Dvojmesačná pauza na dovolenkové vyčíňanie

Po zážitku zo Spišských Vláh si doprajeme menšiu prestávku a po letných dovolenkách sa opäť stretneme 8.8. 2015 na trati v Hniezdnom. Team V+S Welding cupu Vám želá krásne leto.

Pre viac info, fotogalériu, videoreportáž a výsledky klikajte na www.vsweldingcup.sk alebo na facebooku lajkujte: V+S Welding cup.

Autor: Mgr. Radka K. Mazáková
Autor foto: Martin Hudák (www.bang.sk)

Pridané: 04.06.2015 Autor: radkaMazak Zdieľať

Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »