Anketa:
Na Svitkovej trati zvíťazil Jakub Hruška - Zaškov V+S Welding Cup
ZdieľaťPridané: 02.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6388 [Šport - Motocross]
Žaškov 30.8.2015: Predposledné podujatie Regionálneho pohára Východ V+S Welding cup, Slovenského pohára a spoločne s ním rovnako predposledné podujatie motokrosového seriálou najmenších MM SR MX65 sa konalo na Orave v
Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: V+S Welding cup 2015 | Nasledujúci
Štefan Svitko je hlavným hostiteľom a jeho organizačné zručnosti nesklamali ani tentokát. Do Žaškova zavítalo 120 jazdcov, mnohí z nich aj zo sveta countrycossu, pretože to bola jedna z posledných príležitostí na tréning pred blížiacou sa ISDE (Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž) v Košiciach. Paradoxne sa nedarilo Števovi Svitkovi, ktorý mal problémy s motorkou a tak na domácej trati nepredviedol, čo v ňom je. To dalo šancu Jakubovi Hruškovi, ktorý sa v MX1 poriadne predviedol. Najlepším na „majstráku“ 65tiek sa stal Nikolas Marek.
MX65 - Po Žaškove veľmi tesný rozdiel medzi Popoviczom a Marekom
Medzinárodné majstrovstvá Slovenka najmenších MX65 sa konali v rámci podujatia V+S Welding cup. Malí pretekári z celého Slovenka na Orave predviedli pekné súboje, z ktorých víťazne vyšiel Nikolas Marek, Jakub Popvicz skončil druhý a tretie miesto obsadil Viktor Dreising. V rámci priebežného bodovania seriálu MMSR 65 sa na poslednom podujatí bude musieť Jakub Popovicz veľmi snažiť, pretože medzi ním a druhým Nikolasom Marekom sú len 2 body.
MX85 – Samo Struk vzal obidva holeshoty
Samuel Struk dominoval v oboch finálových jazdách a vyhral aj meraný tréning v ktorom urobil najrýchlejší čas na kolo. Okrem toho si od promotéra seriálu ATV poromotion vzal finančnú odmenu za dva holeshoty. Druhý skončil Samuel Strýček a tretie miesto išlo Martinovi Medňanskému.
MX2 Hobby – Suverénne víťazstvo Daniela Sekeráka
RMR team z Rožkovian sa opäť tešil z víťazstva svojho Daniela Sekeráka, ktorý vyhral obe finálové jazdy. O druhé miesto zabojoval Marek Vengrín a o tretie Andrej Stanko.
MX1 Hobby – Richard Géze si prvenstvo udržal
Po vydarenej prvej jazde sa Richard Géze v druhej pekne potrápil s Adriánom Strogončíkom, ktorému tá prvá vôbec nevyšla, no druhú vyhral a nechal Richarda za sebou. Adrián vyhral aj meraný tréning a mal to výborne našliapnuté na víťazstvo, no kvôli pokazenej prvej jazde ho vo výsledkoch vidíme až ako 9teho. Druhý celkovo bol Janko Golian a trojku na bedni doplnil Peter Gordan.
Veteráni MX4, Superveteráni MX4+ a Twinshock
Kategóriu veteránov dobil Zoltán Vörös, superveteránov Janko Uličný zo Spišských Vlachov a historické motorky „twinshock“ patrili Jankovi Kocianovi z Banskej Bystrice.
MX Junior – Xaver Vörös už tradične prvý
Juniorka nás málokedy prekvapí zmenou prvého miesta a inak tomu nebolo ani v Žaškove. Xaver Vörös si opäť vzal opäť víťazstvá z oboch finálových jázd. Stabilne si počínali aj ďalší dvaja. Dvakrát druhý bol Jozef „Jojo“ Posluch a tretí Jaroslav „Dubák“ Dubóczi.
MX2 - Zo súboja vyšiel víťazne Michal Novocký
Denis Poláš už od rána ukazoval, že má ambíciu v Žaškove zvíťaziť, keď vyhral „kvalifikačku“ (meraný tréning). Nikto o tom ani nepochyboval keď vyhral aj prvú finálovú jazdu. Avšak v tej druhej to nakopol Michal Novocký a v cieli videl Denis len jeho chrbát. Keďže druhá jazda má väčšiu váhu, celkoho zvťazil Michal Novocký, druhý skončil Denis Poláš a Pavol Repčák stabilne na treťom mieste.
MX1 – Prekvapenie od Svitka aj Popovicza, zvíťazil Hruška
Fovoriti sa v Žaškove veľmi nepochlapili. Štefan Svitko skončil kvôli technickej poruche na motocykli až ôsmi a Juraj Popovicz po pádoch v prvej aj druhej finálovej jazde celkovo až štvrtý. Výborne to ale išlo Jakubovi Hruškovi ktorý bral dvakrát prvenstvo, Jaroslavovi Štrbekovi ako druhému a Matúšovi Lavovi ako tretiemu.
Posledné body sa rozdajú v Širokom 4.10.2015
V prvú októbrovú nedeľu si poslednýkrát zmerajú sily broci V+S Welding Cupu na krásnej trati v Širokom. Preto pozývame všetkých priaznivcov, aby si pred dlhou zimnou pauzou prišli ešte posledný krát zafandiť 4.10 do Širokého.
Text: Radka Mazáková
Foto: Martin Hudák (bang.sk)
Pridané: 02.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - V+S Welding cup 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: V+S Welding cup 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Enduro sezóna 2015 pokračuje Countrycrossom v Žaškove - Redakcia
- Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015 - Redakcia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - poradie seriálu po XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
- V+S Welding cupu Spišské Vlachy 2015 - Popovicz verzus Svitko – kto z koho? - radkaMazak
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
- Šesťdňová 2015 - FIM rozhodla o návrate vylúčených jazdcov - 5. deň - foto + video z Kojšova a Jahodnej - Awia
- Zamyslenie sa nad Dakarom 2015 - Ifk0
- Country cross Žaškov odštartoval enduro sezónu 2020 - Redakcia
- Seriál ME enduro 2015 v Chorvátsku už tento víkend! - Redakcia
- Šesťdňová v Košiciach 2015 pozná predbežné štartové pole - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!