ISSN 1336-6491 | Online: 3601 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Modernizácia v radách Kawasaki pre rok 2016

 Zdieľať

Pridané: 13.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4067 [Bleskovky - Novinky]

Vyzerá to tak, že Kawasaki nám do nového roku prinesie niekoľko nových modelov. Modernizáciou by mala prejsť rada ER-6 a taktiež by mala prísť nová ZX-10R Ninja.

Kawasaki sa zrejme chystá na veľkú inováciu obľúbenej rady ER-6. Nenáročné, cenovo prijateľné dvojvalce sú na trhu predsa len dlhú dobu a hlavne im do "kapusty" vliezla Yamahy MT-07. Modernizácia je preto nutná, pričom cena by nemala výrazne stúpnuť. Nový motor, atraktívnejší dizajn a hlavne čo to ušetriť na hmotnosti, tak asi toto na nás čaká, pokiaľ chce byť Kawasaki s novými ER (pravdepodobne ER-7) lepšia než Yamaha s MT-07.

Chystá sa nová Kawasaki ER-7n

K tomu by na opačnom póle ponuky cesťákov od Kawasaki mala pribudnúť nová ZX-10R Ninja, ktorá tohto roku predstavená nebola, zrejme kvôli tomu aby neostala v tieni modelu H2. Pravidlá vo WSBK sú však neúprosné a tak ako aj ostatný výrobcovia tak aj Kawasaki bude musieť priniesť výkonnejší stroj z ktorého bude možné odvodiť pretekársky špeciál do tohto seriálu.

Pridané: 13.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »