Anketa:
Koncepty motocyklov Honda na 44. ročníku Tokyo Motor Show 2015
ZdieľaťPridané: 06.10.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5754 [Novinky - Predstavujeme]
Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. predstavila sériové a koncepčné modely, ako aj iné novinky, ktoré odprezentuje na 44. ročníku Tokyo Motor Show 2015. (Dni pre verejnosť: 30. október – 8. november 2015)
Pod globálnym sloganom značky – The Power of Dreams (Sila snov) – predstaví Honda širokú škálu exponátov vrátane inovačných produktov mobility užitočných v každodennom živote ľudí, ako aj rad motocyklov, na vrchole ktorých sú pretekárske stroje zamerané na špičkový jazdný výkon.
Medzi vystavenými exponátmi sa nachádza niekoľko inovačných motocyklových konceptov:
Koncept odľahčeného superšportového modelu
Tento koncept superšportového modelu ďalšej generácie navrhnutý podľa myšlienky „silná prítomnosť“ má vzhľad so zmyslom pre rýchlosť. Kombinácia použitých materiálov a ostrých hrán dotvára agresívny vzhľad. Okrem toho sa jeho krása a pútavý tvar podčiarkujú dizajnom s nízko kontrastnou matnou, čiernou grafikou.
Neowing
Jedinečná trojkolka, ktorá ponúka pocit a športovú jazdu veľkého motocykla, pričom má vynikajúcu stabilitu pri nízkych rýchlostiach. Toto vozidlo je vybavené hybridným systémom, ktorý spája 4-valcový horizontálny motor typu boxer a elektrické motory na vytváranie krútiaceho momentu, dostatočného pre silnú akceleráciu. Tento model je vybavený originálnym spájacím mechanizmom predných kolies značky Honda a predstavuje nové hodnoty pokročilého dizajnu, ktorým sa zdôrazňuje mechanická fascinácia dvojkolesového motocyklového modelu.
Koncept EV-Cub
Model na dochádzanie na krátke vzdialenosti, ktorý sa riadi heslom „jednoduchý a hospodárny motocykel“, čo je cieľom značky Honda už od vytvorenia prvej generácie modelu Super Cub. Vďaka umiestneniu batérie v strednej spodnej časti motocykla, je možné ju ľahko pripevniť a odobrať. Jednoduchosť jazdy bola okrem toho dosiahnutá koncentráciou hmotnosti a znížením ťažiska. V súvislosti s jednoduchosťou používania kdekoľvek, bola samotná batéria navrhnutá ako vymeniteľná a nabíjateľná pomocou štandardnej domácej zásuvky.
Super Cub
Klasika v podaní Hondy opäť uzrie svetlo sveta v podobe redizajnu v minulosti veľmi úspešného skútra.
Grom 50 Scrambler
Keďže štýl Scrambler ide do módy, tak nesmie chýbať ani vízia na túto tému od Hondy. Tu je to však prispôsobení malého biku Grom 50 do štýlovej Scrambler podoby.
Pridané: 06.10.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha pripravila niekoľko konceptov na výstavu Tokyo Motor Show 2015 - Awia
- Honda na Intermote a v Paríži 2018: Koncept Mondial, nový Super Cub a nové farby pre modely Africa Twin - Redakcia
- Honda na obchodnej výstave CES 2017 predstavuje koncept Moto Riding Assist - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!