ISSN 1336-6491 | Online: 3576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Vulcan SE 2016

 Zdieľať

Pridané: 23.11.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 5670 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki pre rok 2016 pripravila Vulcan s označením SE (Special Edition). Takže oproti predchodcovi pribudlo písmenko E, čo za tým skýva sa dočítate v našej bleskovke.

Predošlú verziu, Kawasaki Vulcan S, sme mali v teste tento rok a za mňa, čo cruisre moc nemusí, to je veľmi zaujímavá motorka. Mix naháča a cruisra, s objemom motora 650cmm, ktorý výkonovo v pohode strčí do vačku aj väčšie kubatúri.

Kawasaki Vulcan SE 2016
Kawasaki Vulcan SE 2016

Pre rok 2016 nám v názve pribudlo písmenko E tj. Kawasaki Vulcan SE 2016. Kto by čakal extra komponenty, alebo aspoň full výbavu bude sklamaný. Po technickej stránke sa nezmenilo nič. Takže to "E" pridané do názvu predstavuje špeci malovku na nádrži, ktorá má pripomínať "american muscle cars" zo 70tych rokov, zelenú pružinu zadného tlmiča a zelený prúžok cez blatníky. Príde mi to trochu málo na "Special Edition" :( Čo Vy na to?

Kawasaki Vulcan SE 2016
Kawasaki Vulcan SE 2016

Kawasaki Vulcan SE 2016
Kawasaki Vulcan SE 2016

Pridané: 23.11.2015 Autor: datadive Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki Vulcan SE 2016:

Foto:
Kawasaki Vulcan SE 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Vulcan SE
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm
Max. výkon:61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 6600 ot.
Kompresný pomer:10.8:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:80 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:225 kg
Výška sedla:705 mm
Rázvor:1575 mm
Dĺžka:2310 mm
Šírka:880 mm
Výška:1100 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:14 l

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »