Anketa:
Kawasaki Vulcan SE 2016
ZdieľaťPridané: 23.11.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 5670 [Bleskovky - Novinky]
Kawasaki pre rok 2016 pripravila Vulcan s označením SE (Special Edition). Takže oproti predchodcovi pribudlo písmenko E, čo za tým skýva sa dočítate v našej bleskovke.
Predošlú verziu, Kawasaki Vulcan S, sme mali v teste tento rok a za mňa, čo cruisre moc nemusí, to je veľmi zaujímavá motorka. Mix naháča a cruisra, s objemom motora 650cmm, ktorý výkonovo v pohode strčí do vačku aj väčšie kubatúri.
Pre rok 2016 nám v názve pribudlo písmenko E tj. Kawasaki Vulcan SE 2016. Kto by čakal extra komponenty, alebo aspoň full výbavu bude sklamaný. Po technickej stránke sa nezmenilo nič. Takže to "E" pridané do názvu predstavuje špeci malovku na nádrži, ktorá má pripomínať "american muscle cars" zo 70tych rokov, zelenú pružinu zadného tlmiča a zelený prúžok cez blatníky. Príde mi to trochu málo na "Special Edition" :( Čo Vy na to?
Pridané: 23.11.2015 Autor: datadive Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki Vulcan SE 2016:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Vulcan SE |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 6600 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 80 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 225 kg |
Výška sedla: | 705 mm |
Rázvor: | 1575 mm |
Dĺžka: | 2310 mm |
Šírka: | 880 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki Vulcan SE' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki Vulcan SE' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Vulcan SE 2016' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Vulcan SE' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!