Anketa:
Honda MSX125 2013 - Mini Street X-treme 125
ZdieľaťPridané: 09.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 25094 [Novinky - Predstavujeme]
Spoločnosť Honda predstavuje model s označením MSX125 – úplne nový motocykel pre voľný čas určený predovšetkým mladým jazdcom
MSX125 (Mini Street X-treme 125) nadväzuje na tradíciu motocyklov s malými kolesami určenými pre voľný čas, ktorú v roku 1963 definoval ikonický model Honda Monkey, a na ktorú neskôr nadviazali modely Dax a Ape.
![]() |
Honda Monkey Z50J 2003 |
Nový model MSX125, ktorý sa bude vyrábať v Thajsku, je vďaka svojim malým rozmerom veľmi dobre ovládateľný a poskytne svojmu jazdcovi plnohodnotný pocit z jazdy vďaka niektorým štandardne dimenzovaným motocyklovým dielom. Jedná sa sčasti o minibike a sčasti o motocykel, ktorého výkon je skvele skombinovaný s výbornou ovládateľnosťou a štýlom so zmyslom pre zábavu, pri zachovaní robustnej konštrukcie pre jazdu v mestách.
Video: Honda MSX125 2013
![]() |
MSX125 poháňa osvedčený a úsporný štvortaktný motor s objemom 125 cm3 a elektronickým vstrekovaním paliva, ktorý bol vylepšený s dôrazom na ešte nižšiu spotrebu paliva, hladší priebeh krútiaceho momentu a vyšší výkon. Disponuje klasickou štvorstupňovou manuálnou prevodovkou so spojkou. Kompaktný podvozok tvorí oceľový rám, predná vidlica typu USD, zadné odpruženie s jedným tlmičom, hydraulické kotúčové brzdy (vpredu a vzadu) a ľahké 12-palcové športové „balónové“ pneumatiky.
![]() |
Pridané: 09.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda MSX 125 2013:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | MSX 125 |
Rok: | 2013 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 9.79 k (7.20 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.9 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 mm x 57,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-12 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-12 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 101.7 kg |
Výška sedla: | 765 mm |
Rázvor: | 895 mm |
Dĺžka: | 1760 mm |
Šírka: | 755 mm |
Výška: | 1010 mm |
Svetlá výška: | 160 mm |
Objem nádrže: | 5.5 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda MSX 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda MSX 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda MSX 125 2013' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda MSX 125' na www.google.com
Súvisiace články:
- Honda MSX125 2013 - Opička je späť - matox
- Honda vybalila MSX125 Grom 2021 - zábavný mini-motocykel po novom - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!