Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1211 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda MSX125 2013 - Mini Street X-treme 125

 Zdieľať

Pridané: 09.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 25094 [Novinky - Predstavujeme]

Spoločnosť Honda predstavuje model s označením MSX125 – úplne nový motocykel pre voľný čas určený predovšetkým mladým jazdcom

MSX125 (Mini Street X-treme 125) nadväzuje na tradíciu motocyklov s malými kolesami určenými pre voľný čas, ktorú v roku 1963 definoval ikonický model Honda Monkey, a na ktorú neskôr nadviazali modely Dax a Ape.

 Honda Monkey Z50J 2003
Honda Monkey Z50J 2003

Nový model MSX125, ktorý sa bude vyrábať v Thajsku, je vďaka svojim malým rozmerom veľmi dobre ovládateľný a poskytne svojmu jazdcovi plnohodnotný pocit z jazdy vďaka niektorým štandardne dimenzovaným motocyklovým dielom. Jedná sa sčasti o minibike a sčasti o motocykel, ktorého výkon je skvele skombinovaný s výbornou ovládateľnosťou a štýlom so zmyslom pre zábavu, pri zachovaní robustnej konštrukcie pre jazdu v mestách.

Video: Honda MSX125 2013

MSX125 poháňa osvedčený a úsporný štvortaktný motor s objemom 125 cm3 a elektronickým vstrekovaním paliva, ktorý bol vylepšený s dôrazom na ešte nižšiu spotrebu paliva, hladší priebeh krútiaceho momentu a vyšší výkon. Disponuje klasickou štvorstupňovou manuálnou prevodovkou so spojkou. Kompaktný podvozok tvorí oceľový rám, predná vidlica typu USD, zadné odpruženie s jedným tlmičom, hydraulické kotúčové brzdy (vpredu a vzadu) a ľahké 12-palcové športové „balónové“ pneumatiky.

Pridané: 09.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda MSX 125 2013:

Foto:
Honda MSX 125 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:MSX 125
Rok:2013
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm
Max. výkon:9.79 k (7.20 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:10.9 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:9.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 mm x 57,9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:120/70-12
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm
Pneu vzadu:130/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:101.7 kg
Výška sedla:765 mm
Rázvor:895 mm
Dĺžka:1760 mm
Šírka:755 mm
Výška:1010 mm
Svetlá výška:160 mm
Objem nádrže:5.5 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »