Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1734 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29776
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17601)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12175)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha MT-10 2016 - Cena a základné technické údaje

 Zdieľať

Pridané: 26.02.2016 Autor: datadive
Čitatelia: 21491 [Bleskovky - Novinky]

Yamaha ohlásila cenu svojho super naháča MT-10, postaveného okolo motoru YZF-R1 a pri tej príležitosti prezradili verejnosti aj pár základných technický špecifikácií.

Yamaha MT-10 bude mať motor z R1, radový štvorválec s crossplane kľukou a objemom 998ccm, avšak R1-kových 200 koní je detunovaných na 160,4 koní (11500 otm). 111Nm krútiaceho momentu ostáva, ale na rozdiel od R1 (11500 otm) sa dostaví pri 9000 otm. Rám, kyvka, brzdy, predná USD vidlica, prevodovka, všetko zhodné s R1. Elektronický paket, prístrojovka, ovládacie prvky rovnako zhodné s R1. Suchá hmotnosť nahatej vlajkovej lode od Yamahy, má byť okolo 190 kg, mokrá 216kg. Sedlo má byť vo výške 825mm.

Yamaha-MT-10
Yamaha-MT-10

Yamaha predstavila aj ponuku doplnkového príslušenstva. Na zozname nechýba Akrapovič, quickshifter, vyhrievané rukoväte, plexi, kufre ... Prvé kusy Yamahy MT-10 by sa mali objaviť v Európe začiatkom mája, za cenu približne 12785 Eur.

Video: Yamaha MT-10 2016 - vyzlečená R1 ide do ulíc


Pridané: 26.02.2016 Autor: datadive Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha MT-10 2016:

Foto:
Yamaha MT-10 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:MT-10
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:160.5 k (118.0 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:111 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:12.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 mm x 50.9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR17 M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:210 kg
Rázvor:1400 mm
Dĺžka:2095 mm
Šírka:800 mm
Výška:1110 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:17 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »