Anketa:
Yamaha MT Tour už tento víkend v Dlhej - príď si zajazdiť!
ZdieľaťPridané: 03.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5132 [Novinky - Pozvánka]
Yamaha MT Tour mieri na Slovensko! Kamión plný „MTéčiek“ tento rok dorazí 8. - 9. júla na kartingovú dráhu v Dlhej!
Po celý víkend budete mať na výber všetky stroje z modelového radu MT: od MT-125 až po našlapanú MT-10 SP.
Program
- testovanie MT modelov Yamaha
- motoškola s Mišom Jariabkom
- v nedeľu po obede hodina jazdy po dráhe zdarma
- grilovanie s Chevy Power a jej MT10 SP
- a mnoho ďalšieho...
Celou akciou nás bude predvádzať ostrieľaný ambasádor a moderátor Venom Streetstars a jeho brutálna MT-09.
VSTUP: zdarma
Motokárový okruh Dlhá pri Trnave
Mapa:
Pridané: 03.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- POZOR ZMENA TERMÍNU: Yamaha MT-Tour 2018 prichádza! Objavte vašu temnú stránku - Redakcia
- Pozvánka: MT TOUR 2022 MICHALOVCE - Redakcia
- YAMAHA DEMO TOUR 2024 - Neváhaj a otestuj svoj vysnívaný motocykel! - Redakcia
- Yamaha MT-10 2016 - Cena a základné technické údaje - datadive
- Ochutnali sme dva dezerty z kuchyne Yamaha: Tracer 900 GT 2018 a MT-10 SP 2018 - Herghott
- Zásah do čierneho: Yamaha MT-09 „The dark side of Japan“ - kero
- Nová Yamaha MT-07 2021 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!