Anketa:
Motocrossové kempy V+S Welding Cup pod krídlami Brabec MX School – investícia do budúcnosti
ZdieľaťPridané: 19.04.2016 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 2874 [Šport - Motocross]
Už začiatkom sezóny avizoval Promotér ESX (Europe Starts Supercross Tournament production), že prioritou sezóny bude venovať pozornosť výchove mládeže. Práve preto predstavil ucelený koncept trénovania a jazdenia pre mládež, ktorý zahŕňa od bezplatného štartovného pre deti MX 65 a MX85 na všetkých podujatiach V+S Welding cupu, až po dva bezplatné trojdňové MX kempy pre MX65, MX85 a MX Junior pod vedením Honza Brabca – skúseného jazdca a trénera s medzinárodným pôsobením.
Kempy sa budú organizovať so súčinnosťou SMF (Slovenskej motocyklovej federácie) a Brabec MX School na tratiach v Mníšku nad Hnilcom a v Hniezdnom.
Dva bezplatné trojdňové MX kempy pre Juniorov, MX65 a MX85
„Ak chceme zahraničnému motocrossu či supercrossu konkurovať, nemôžeme si dovoliť čakať, že nám tu vyrastú prirodzené talenty. Jazdecký talent je potrebné systematicky rozvíjať a venovať sa mu, preto sme vymysleli koncept, ktorý na úrovni tých najmladších podchytí správne techniky, vykorení zlozvyky a umožní efektívnejšiu jazdu. Tieto kempy sú určené najmä účastníkom V+S Wedling Cupu, ktorí to budú mať hradené, ale v prípade voľných miest aj pre iných záujemcov, ktorí si polovicu uhradia na vlastné náklady. Pozývame nielen skúsených jazdcov, ale aj úplných začiatočníkov, pre ktorých sa tým otvoria dvere, zahodia strach z pretekania. Navyše pod vedením skúseného českého jazdca a trénera s mnohoročnými skúsenosťami a rodinnou jazdeckou históriou na rôznych kontinentoch, Honzu Brabca, môžu získať nové poznatky a techniku jazdy.“ Vyjadril sa René Ražek, promotér.
Kempy na rôznorodých tratiach v Mníšku nad Hnilcom a v Hniezdnom – začínajú už v máji!
Trať v Mníšku nad Hnilcom, na ktorej sa konávajú aj majstrovstvá Slovenka v Motocrosse a trať pri Starej Ľubovni v Hniezdnom sa stanú dejiskom tréningov MX mládeže. „Chceme sa poďakovať Ľubošovi Lofflerovi a Mirovi Aleximu za poskytnutie tratí na tieto účely a taktiež SMF za poskytnutú súčinnosť. V neposlednom rade patrí vďaka aj Honzovi Brabcovi, u ktorého som presvedčený, že je mládež v dobrých rukách.“ Poďakoval René Ražek, promotér.
Harmonogram kempov:
Kemp v Mníšku nad Hnilcom – 13.-15.5.2016
Kemp v Hniezdnom – 15.-17.7.2016
Podmienky účasti na MX Kempoch:
Prioritne by sa mali hlásiť jazdci V+S Welding Cupu, v prípade, že zostanú voľné miesta, dáme priestor aj iným záujemcom
Jazdci V+S Welding Cupu majú kemp preplatený, hradia si len ubytovanie a stravu. Iní záujemcovia si hradia aj polovicu účasti na kempe, teda 100 eur.
Jazdec musí mať platnú jazdeckú licenciu od SMF alebo inej národnej federácie.
Národnosť nehrá rolu – vítaní sú aj Poliaci, Maďari, Ukrajinci či Česi
Prihlasovanie sa na kempy:
Počet jazdcov na jednom kempe je limitovaný – max. 30 účastníkov (kto prvý príde, ten prvý melie – poradie sa určuje podľa zaslania kompletnej prihlášky)
Prihlášky je potrebné zasielať na : esxproductionsk@gmail.com
Prihláška musí obsahovať: Meno, tel.číslo, kubatúra, kópia jazdeckej licencie a krátky profil jazdca.
V prípade MX65 a MX85 a všetkých jazdcov mladších ako 18 rokov musí prihláška obsahovať aj písomný súhlas zákonného zástupcu s originálnym podpisom (stačí scan podpísaného súhlasu).
Viac informácii o kempoch ale aj samotnom V+S Welding Cup nájdete na www.vsweldingcup.sk alebo na facebooku www.facebook.com/vsweldingcup2015/
Autor: Radka Kovaľ Mazáková
Pridané: 19.04.2016 Autor: radkaMazak Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!