Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2699 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26258
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15858)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10400)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako som vyhral Harley-Davidson - All Bikers Rally 2015

 Zdieľať

Pridané: 13.05.2016 Autor: Filip Kalka - Masochista
Čitatelia: 5414 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Nápad spraviť si predĺžený víkend na motorke a prejsť krížom krážom celé Slovensko som mal v hlave už dlho. Keď som však zistil, že za to môžem navyše vyhrať Harley-Davidson, cieľ bol jasný. Spojím príjemné s príjemnejším a idem do toho.

sportster
sportster

Na problém som narazil hneď v prvotnej eufórii, keď môj nápad s pretekom na cestných komunikáciách a v plnej premávke priateľka úplne zavrhla. Práve si kúpila novú motorku, a tak ju ani vidina HD nepresvedčila. Žiadny problém však nie je neriešiteľný a jednej noci jej motorka zhorela do tla aj s celým servisom. Od tejto chvíle sa jej myšlienka, že by sme mohli vyhrať Harley celkom pozdávala a mohli sme začať plánovať cestu.

Požiar Senica
Požiar Senica

Cieľom preteku bolo nazbierať za 48 hodín čo najviac bodov. Body sa zbierali pomocou aplikácie v mobile. Vždy keď som bol dostatočne blízko konkrétneho bodu (POI), mohol som spraviť check-in a k tomu pripojiť fotku seba a motorky ako dôkaz, že som tam skutočne bol. Kvôli bezpečnosti sa body dali zbierať iba medzi 6:00 - 22:00. Potom bola nútená pauza. Miesta (POI) majú rôznu bodovú hodnotu, čiže najdôležitejšie je plánovanie čo najziskovejšej trasy. Pretek sa dal kedykoľvek zopakovať, a tak bol dostatočný priestor aj na "tréning" a optimalizovanie trasy.

abr mapa Filip Kalka
abr mapa Filip Kalka

Začiatok bol jasný. Pozrieť na stránke allbikersrally.sk všetky POI body, odfiltrovať tie najhodnotnejšie a vytvoriť si približnú trasu okolo celého Slovenska. Potom sa už pohybujete na mape okolo svojej trasy a hľadáte, ktoré body by bolo dobré ešte prejsť. Zrazu zistíte, že ste presedeli týždeň pri počítači, ale konečne máte to najdôležitejšie. Plán cesty.

abr plan cesty Filip Kalka
abr plan cesty Filip Kalka

Bolo mi jasné, že celé Slovensko sa za 2 dni prejsť nedá, nie to ešte aby to bolo efektívne do preteku. Hovoril som si však, že ideme na výlet a chcem prejsť hlavne všetky miesta, kam sa už asi nikdy nevyberiem. Videl som slovenský Havaj, Novú Sedlicu, Ulič a za jeden víkend sa mi podarilo byť pri hranici s Rakúskom, Českom, Poľskom, Ukrajinou a Maďarskom. Človek by neveril, aká sme malá krajina.

allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally Filip Kalka

allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally  Filip Kalka

Po dvoch dňoch jazdy, nových 2000 km na tachometri a 151 navštívených POI som mal prvý súťažný výsledok 9 435 bodov a hneď prvé miesto. Najsmutnejší z toho bol asi Pavol Šipkovský, ktorý jazdil v ten istý víkend a určite šiel spať s pocitom, že má pohodlné 2000 bodové vedenie na predtým vedúceho pretekára.

race
race

Bolo mi však jasné, že na celkové víťazstvo to stačiť nebude, a tak som sa musel vrátiť k počítaču a znova začať plánovať. Teraz som však už mal tú najcennejšiu vec, a to reálne údaje z jazdy. Všetko bolo treba nahrať do excelu, odrátať prestávky, obedy, kávičky či kúpanie, spraviť hodinové, trojhodinové a trojhodinové kĺzavé priemery, pomocou ktorých som dokázal odfiltrovať neefektívne úseky aj v dlhších časových intervaloch. Za cieľ som si stanovil 12 000 bodov, a tak som vylúčil úseky pod 330 bodov za hodinu, resp. 1 000 bodov za 3 hodiny. Vypadla mi síce kopa pekných úsekov, ale veď som išiel vyhrať a nie sa kochať.

allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally Filip Kalka

Termín poslednej jazdy som mal naplánovaný týždeň pred koncom súťaže, aby sa už nikto nestihol vyburcovať, že ma porazí a aj preto, keby niečo nevyšlo, aby som mal ešte šancu na reparát. Predsa len, za 36 hodín a 2000 km na ceste sa môže stať čokoľvek.

Samotná jazda už s výletom veľa spoločného nemala. Bola to proste len cesta za víťazstvom. 2 dni sa stravujete iba za jazdy na motorke a záchod musíte stíhať počas tankovania a akékoľvek iné prestávky sú neprípustné.

allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally Filip Kalka

Na motorku sadáme ráno o piatej, lebo o 6:00 už musíme robiť check-in na plánovanom mieste. Okrem toho, že prvý deň začalo asi o 16 hod pršať a už neprestalo, išlo všetko lepšie, ako sme si naplánovali. Súťažný deň končil o 22:00, a to bola chvíľa, kedy sme si konečne sadli na teplé jedlo a začali zháňať ubytko, lebo to, ktoré sme mali pôvodne zabookované sme minuli o 2 hodiny skorej.

allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally Filip Kalka

Reálne sme sa dostali do postele o polnoci a o 4 ráno už zvonil budík, aby sme sa z Prešova stihli dostať do Košíc. Lenže za oknom som videl dážď a blesky z každej strany, SHMÚ hlásilo výstrahy pred búrkami na celkom Slovensku a mne sa vôbec nechcelo obliekať kompletne premočené veci z predchádzajúceho dňa. To, že ma všetci ešte deň pred cestou varovali, že bude celý víkend pršať, som samozrejme úspešne odignoroval a zobral si na pankáča iba riflovku s kevlarom.

allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally Filip Kalka

Vtedy nebyť Gabiky, ktorá povedala, že ideme, lebo ajtak sa musíme dostať na druhý koniec Slovenska a viackrát so mnou už moknúť nebude, tak by som asi zostal spať. Za Košicami sme sa konečne dostali z búrky von, ale jej obraz v spätnom zrkadle ma neustále poháňal na západ. Ďalej to už bola rutinná cesta s pomalým zlepšovaním času oproti plánu.

allbikersrally  Filip Kalka
allbikersrally Filip Kalka

Zrazu sme dorazili do posledného plánovaného bodu so skóre 11 978. Bol by to super pocit, keby som na hodinkách nemal 18:15 a nezostávali mi skoro 4 hodiny do konca súťaže. Človek si povie, že to je super, no vtedy som pozrel na mapu a zistil, že už nie je kam ísť. Všetko bolo ďaleko a za málo bodov. To, čo bolo zaujímavé som už prešiel. Chvíľu som mal výčitky, že som sa na to mohol lepšie pripraviť, viac natiahnuť trasu na východ a kopu iných myšlienok. Ale pretek pokračuje a plakať nad zlým plánovaním budem až na Harleji.

Za posledné 4 hodiny sa mi podarilo nazbierať už len 753 bodov s polovičným priemerom 188 bodov za hodinu. Našťastie sa už väčší magor do konca súťaže nenašiel a my si môžeme užívať svoju výhru.

A teraz technické údaje.
Najlepší motocykel na víťazstvo: Triumph America 2003
Počet najazdených km: 2 000
Priemerná spotreba 4,2 l/100km
Čas jazdy: 40 hodín, z toho 36 súťažných
Počet navštívených miest: 213

Ďakovať musím hlavne Gabike, ktorá celý pretek navigovala, obsluhovala všetky aplikácie, fotila a ja som sa mohol venovať iba jazde. V neposlednom rade ďakujem aj všetkým súperom, ktorí svojim výkonom dovolili, aby som vyhral.

HD Iron 883 konečne doma
HD Iron 883 konečne doma

Chce sa mi napísať, že si zmeriame sily aj v ďaľšom ročníku All Bikers Rally, ale mnoho ľudí určite poteším tým, že sa ho nezúčastním. Dostal som totiž ponuku od organizátora, aby som sa stal partnerom a spoluorganizátorom projektu, a to je ponuka, ktorá sa neodmieta. Aj keď možno len nechce, aby som sa znovu zúčastnil :D Ajtak by som to už nemal kde parkovať. Každopádne, jazdite s rozumom a opatrne. Nevyhrá najrýchlejší, ale ten, kto je najlepšie pripravený.

Pridané: 13.05.2016 Autor: Filip Kalka - Masochista Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria