ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač

Harley Davidson v Shopping Palace

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6805 [Novinky - Pozvánka]

Deň plný adrenalínu - 13. apríla sa v Shopping Palace budú diať veľké veci!

Pripravili sme pre vás zaujímavú akciu, pri ktorej bude slabším povahám doslova tuhnúť krv v žilách! Okrem toho, že si budete môcť pozrieť modely motoriek Harley Davidson vystavené v našich priestoroch, môžete za jeden deň zažiť viac napätia ako zvyčajne za celý rok!

Shopping Palace pripravil pre svojich návštevníkov vzrušujúcu motoshow v podaní kaskadéra Míru Lisého. V profesionálne pripravenom programe jazdec a kaskadér Miroslav Lisý svojou jazdou nielenže popiera fyzikálne zákony, ale do svojich krkolomných kúskov vtiahne aj divákov. Nemusíte sa však ničoho obávať, Miroslav Lisý je desaťnásobný majster Českej republiky v triale.

Okrem adrenalínových zážitkov vás čaká aj zážitok kultúrny. Naše pozvanie prijala skupina Vetroplach a všetci z vás, ktorí 13. apríla prídu na parkovisko pred Shopping Palace na motorke, majú jedinečnú možnosť zapojiť sa do súťaže o „Best Bike". Výhercu čaká poukaz v hodnote 10 000 Sk na nákup v BIKERS CENTRE.

Všetci ste srdečne pozvaní!

Symbol Ameriky a slobody sa na niekoľko dní zastaví aj v našom nákupnom centre.

Vidieť historické modely motoriek Harley Davidson na vlastné oči sa pošťastí málokomu. Vy, naši návštevníci, však túto jedinečnú možnosť máte. Legendy Harley Davidson sa v našom nákupnom centre zastavia 5. apríla a ostanú až do 20. apríla.

Vedeli ste napríklad, že páni Harley a Davidson začali svoj motorkový sen snívať už v roku 1901? O štyri roky sa ich stroje predávali za 200 dolárov. V roku 1907 vyrobili 152 a v roku 1919 už 1600 kusov. Príďte sa pozrieť do Shopping Palace ako prebiehal vývoj týchto jedinečných motocyklov od začiatku 20. storočia až do dnešných dní.

Viac info: www.shoppingpalace.sk

Pridané: 27.03.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (61)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »