Anketa:
Nová Sedlica, najvýchodnejšia obec SR, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Nová Sedlica je najvýchodnejšie položená obec v SR. Z nej je možnosť absolvovať túru na najvyšší vrch NP Poloniny (prales) - Kremenec (1221mnm), alebo na Riabu Skalu, prípadne sa postaviť na bod, kde sa zbieha hranica Slovenska, Poľska a Ukrajiny. Čo na tom bode budeš vystrájať, nechám na Tebe a Tvojej fantázii :-)
Ubytovanie je možné na priváte alebo v Kempe. Okrem toho, každoročne sa v NS koná hudobný festival.
Cestou minieš vodnú nádrž Starina, ktorá zásobuje pitnou vodou celé východné Slovensko. Cesta vedie perfektnou kľukatou asfaltkou v lone panenskej prírody. Vrelo odporúčam.
Články:
- Cesta na ďaleký východ
- Osminka na cestách
- Sever, východ, západ, juh...
- Spoznaj krásy Slovenska 2011
- 2 dni, 1000km a smer východ
- Pozvánka: 12. Motoride stretko, 16. - 18. 8. 2013, jazero Izra, Slanské vrchy
- Ako som MZ na tú Ukrajinu vzal
- V predvečer jesene 2012
- Čester TéTé, Tučná Berta (MT-01) a Trip po Slovensku (2747 kilometrov)
- Ukrajinská rýchlovka alebo našich 300 ukrajinských kilometrov
- Ako som vyhral Harley-Davidson - All Bikers Rally 2015
- Krížom-krážom po Slovensku na CB500X
Fotogaléria:
14.05.2020 - Awia

14.05.2020 - Awia

14.05.2020 - Awia

11.05.2020 - Awia

11.05.2020 - Awia

11.05.2020 - Awia

11.04.2005 - Awia

Detaily:
Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina: | Slovensko |
Región: | Prešovský Kraj |
Typ: | Dedina |
Pridal: | Hornetik 18.07.2006 (10:24) |
Poloha: | N 49.045 E 22.513 |
Približná poloha: | áno |
Čitatelia: | 34814 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Humenné, Snina, Stakčín, Príslop, Kolbasov, Ulič, Zboj, Nová Sedlica
Pre enduro jazdcov je možný prístup aj po starej ceste ktorá sa už nepoúžíva z Uble do Ulíča. Viac o tejto ceste nájdete tu: Cesta na ďaleký východ.
Adresa, Kontakt:
Obec Nová Sedlica, č. 23
+421 57 769 41 87
obec.novasedlica@stonline.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Penzión Kremenec, Nová Sedlica, Slovensko | Penzión | 0.4 km J |
2. | Turistický prístrešok (zhorel), minerálny prameň a táborisko, Zboj, Slovensko | Miesto pre stan / bivak | 3.5 km JZ |
3. | Kremenec (1221 m) najvýchodnejší bod Slovenska a trojmedzie SK-PL-UA, Slovensko | Prírodný úkaz | 6.1 km SV |
4. | Drevený kostolík Ruský Potok, Slovensko | Kostol | 7.7 km Z |
5. | Drevený kostolík Uličské Krivé, Slovensko | Kostol | 8.1 km JZ |
6. | Miesto na kemp, NP Poloniny, Slovensko | Miesto pre stan / bivak | 11.0 km JZ |
7. | Dvere do Polonín, Ulíč, Slovensko | Zaujímavosť | 11.0 km JZ |
8. | Minigaléria drevených kostolíkov, Ulíč, Slovensko | Zaujímavosť | 11.2 km JZ |
9. | Ulič, Slovensko | Dedina | 11.4 km JZ |
10. | Drevený kostolík Topoľa, Slovensko | Kostol | 11.4 km Z |
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!