Anketa:
Prvý júnový víkend SMF - športové podujatia pre všetkých motocyklových fanúšikov
ZdieľaťPridané: 02.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3510 [Novinky - Pozvánka]
MAXXIS MM SR v Country Crosse a endure v Morovne, M SR v šprinte motocyklov pokračuje v Jakubovanoch, Alpe Adria a EC Stock250 na Pannoniaringu a RP východ V+S Welding Cup pokračuje na trati Hraň-Sirník.
Seriál MAXXIS MM SR v Country Crosse a endure už tento víkend v Morovne
Cez víkend 4.-5.6.2016 sa v Morovne uskutoční už štvrté podujatie tohtoročného seriálu MAXXIS Medzinárodných majstrovstiev SR v endure a country crosse. Organizátor MK Lovčica očakáva na podujatí účasť viac než 200 jazdcov nielen zo Slovenska, tak ako tomu bolo aj na predchádzajúcich troch podujatiach šampionátu. Pôvodne sa v Morovne malo uskutočniť podujatie klasického endura, avšak z organizačných dôvodov bola ŠK EaR nútená zmeniť charakter podujatia na country cross.
Prvý štart je naplánovaný na sobotu o 10:00. Zvedavé oko fanúšika bezpochyby nebude sklamané a určite sa bude na čo pozerať.
Viac informácii – J. Marenčák, 0918 530 133
Seriál M SR v šprinte motocyklov pokračuje v sobotu v Jakubovanoch
V sobotu 4.6.2016 pokračuje tohtoročný seriál podujatí majstrovstiev SR a pohára SMF v šprinte motocyklov tretím podujatím na letisku v Jakubovanoch pri Liptovskom Mikuláši. Podujatie začína v sobotu o 10,00 hod. Jazdiť sa bude šprint motocyklov na 1/8 míle s pevným štartom. Jazdci budú rozdelení do tried v zmysle zvláštnych ustanovení . Zvlášť budú vyhodnotení jazdci s licenciou SMF a hobby.
Bližšie informácie - Ján Matejka 0903/964263.
Pozvánka na 2. podujatie seriálov Alpe Adria a EC Stock250 na Pannoniaringu
Srdečne Vás pozývame na druhé podujatie seriálu Alpe Adria cestných pretekov motocyklov, ktoré sa uskutoční v dňoch 3.-5. júna na okruhu Pannoniaring v Maďarsku. V rámci AAC sa ide i podujatie MM SR CPM a Slovenský pohár IMRC 2016.
Časový harmonogram
Sú pripravené dve verzie časového harmonogramu. Verzia č. 2 bude použitá v prípade nízkej účasti pretekárov v IMRC Cupe a teda v tom prípade budú spojené triedy IMRC Cupu v rámci tréningov a bude vytvorený priestor na sobotňajší tréning navyše. Obidva časové hramonogramy sú zverejnené na stránke www.smf.sk
V prípade akýchkoľvek otázok kontaktujte: info@slovakiaracing.sk, +421 918 736 557.
RP východ V+S Welding Cup pokračuje na trati Hraň-Sirník
Pozývame všetkých pretekárov a priaznivcov motokrosu na tretie podujatie V+S Welding Cupu 2016 na trati v Hrani-Sírniku. Už túto nedeľu 5.6.2016 sa tu stretnú pretekári bojujúci o body ako v seriáli V+S Welding Cup tak i seriáli Slovenského pohára v motokrose. Organizátor MX Team ESTRI Hraň pripravil pre jazdcov i priaznivcov motokrosu zaujímavú trať, ktorá je iste zárukou pekného športového podujatia. Všetci ste srdečne vítaní.
Viac informácii u pána Snižika – 0918/539100.
Pridané: 02.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Víkendové podujatia SMF -Zlatá Prilba SNP v Žarnovici, MM SR Supermoto Visonta, reg. pohár v motokrose Bardejov a ďalšie svetové podujatia s účasťou Slovákov - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!