Anketa:
Šturec, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Horský prechod Šturec sa nachádza na ceste č. 577 z Banskej Bystrice smerom na Martin.
Jedná sa pravdepodobne o najlepší kopec na slovensku a podľa jednej staršej ankety nemeckého motočasopisu patrí medzi 10 najlepších kopcov v Európe (bez dôkazu :-) ) Šturec sa vyznačuje veľmi kvalitným asfaltom a perfektne rezanými zákrutami, ktoré začínajú hneď za Dolným Harmancom. Za najväčšiu výhodu Šturca považujem prehľadnosť zákrut a šírku cesty aj keď v celej dĺžke je obojsmerná premávka. V tomto smere nemá na Slovensku konkurenciu. Taktiež je na slovensku pravdepodobne aj najdlhší.
Jazda za zosnulých motorkárov:
V roku 2005 sme na podnet slave-a zorganizovali prvý ročník jazdy za zosnulých motorkárov. Za cieľ tejto jazdy sme zvolili zrovna Šturec a na vrchole sme osadili kríž venovaný zosnulým kamarátom. Z tejto akcie sa napokon vytvorila pravidelná akcia. Pozri: Aktivity Motoride Klub
Články:
- Expedícia Baso alebo slovenský Elefantentreffen
- Ugly Duck - Yamaha Fazer
- Buldog Rally Duchonka 2004
- Pozvánka: Jazda za zosnulých motorkárov - plechovkári, všímajte si nás viac!
- Pozvánka: Jazda za zosnulých bude v sobotu 16. 6. 2007
- Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km
- Pozvánka: 2. ročník jazdy za zosnulých motorkárov - plechovkári, všímajte si nás viac!
- V sobotu prebehol tretí ročník Jazdy za zosnulých
- Termíny Motoride akcií 2008 známe
- Pozvánka: Jazda za zosnulých už túto sobotu
- Termíny Motoride akcií 2009 známe
- Vyskúšali sme KTM street modely 2009 v novom Motoshope Žubor v Banskej Bystrici
- Pozvánka: Príď na 5. jazdu za zosnulých motorkárov
- 2 dni, 1000km a smer východ
- Honda fest 2014 prebehol na Slovensku
- Jazda za zosnulých motorkárov 2015 - pozor, zmena!
- 11. jazda za zosnulých motorkárov 2015 v zmenenom formáte
- Jazda za zosnulých motorkárov 2017 - Príď zapáliť sviečku
- Report: Jazda za zosnulých motorkárov 2017
- Pozvánka: Už tento víkend - 14. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2017, 28. - 30. 7. 2017, Kláštor pod Znievom
- Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Fotogaléria:
03.06.2009 - xLoop

05.12.2008 - doddy

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Priesmyk |
Pridal: | Awia 10.02.2007 (12:00) |
Poloha: | N 48.839 E 19.000 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 68504 |
Nadmorská výška: | 876.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Dĺžka trasy: | 19.6 km |
Prevýšenie trasy: | 392 m |
Prístup:
Z Banskej Bystrice Smerom na Donovaly, za mestom odbočka vľavo na Martin, Harmanec.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Výškový profil trasy:
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Spomienkový kríž za zosnulých motorkárov, Šturec, Slovensko | Pamiatka | 0.1 km Z |
2. | Harmanecká jaskyňa, Slovensko | Prírodný úkaz | 3.6 km JV |
3. | Vodný žľab Rakytovo, Slovensko | Pamiatka | 4.1 km JV |
4. | Horský hotel Kráľová Studňa, Slovensko | Hotel | 5.1 km SV |
5. | Koliba u sv. Krištofa, Slovensko | Reštaurácia | 8.8 km JV |
6. | Trasa: Trnavá Hora - Šútovo, Slovensko | Trasa | 9.5 km Z |
7. | Sedlo Tunel, Slovensko | Zaujímavosť | 10.0 km J |
8. | Osada Rybie (Rybô), Slovensko | Osada | 10.1 km V |
9. | Turčianske Teplice - kúpele, Slovensko | Mesto | 10.6 km Z |
10. | Športovo-rekreačné zariadenie Drienok Mošovce, Slovensko | Kemping | 10.6 km SZ |
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!