Anketa:
B-akaR 2016 - výsledky, foto a vaše dojmy z pretekov
ZdieľaťPridané: 22.08.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9013 [Šport - Rally]
B-akaR 2016 sa konal znovu v areáli v Rohoznej. Tentoraz s novou pozmenenou traťou, vynechanou asfaltovou spojovačkou a na trati sa podpísali niekoľkodňové dažde. V sobotu sme ale mali krásne počasie na jazdenie a na trati kopu blata a trávy...
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: M. Bobak
Keďže ste nedočkavý zverejňujeme kompletné výsledky a tiež prvé fotografie. Článok budeme ale aktualizovať, ak máš video, foto, alebo chceš popísať tvoj príbeh z B-akaru tak nám po pošli.
Trať bola kvôli blatu náročnejšia, ale jazdci v cieli si pochvaľovali, bola to výzva sa so zmesou blata, bažiniek, hlbokých brodov a výjazdov popasovať. Na trati nechýbal ani fakt rýchly úsek kde maximálky i na tých najťažších strojoch presahovali 100 km/h.
Kvôli naozaj vysokej náročnosti trate sa jazdilo na 6 kôl v kategórii Open a 1V600 a väčšiem otorky jazdili iba 4 kolá. Napriek tomu sa jazdilo od 1-2hod.
Výsledky:
- Výsledky 1V600 a Open - pretek na 6 kôl
- Výsledky 2V600 a 2V1000 - pretek na 4 kolá
- B-akar 2016 – Najrýchlejšie kolá
B-akar 2016 - očami Awiu
Minulý rok mi trať Bakaru celkom nesadla, trávnaté hrboľaté cesty, rýchle, tá asfaltka a schované kamene... Ale asi viac mi nesadlo to všetko čo som večer pred pretekmi vypil... Takže tohto roku som sa tejto amatérskej chybe vyvaroval a nechal som si to na after párty po preteku.
Trať tohto roku vďaka blatu bola nádherná a výživná. Blato považujem za najlepšiu školu jazdy, čo sa tam naučíš tak to ti môže inokedy zachrániť krk. Od blata je lepší hádam už len piesok. A blata sme mali statočne. Kto pozerá foto a zdá sa mu to ťažké - áno bolo ale o tom to je a bolo to i pre XXL endurá, možno pomalšie, väčšia makačka ale asi i bezpečnejšie ako sa naháňať vo vysokých rýchlostiach.
Do preteku som odštartoval veľmi dobre v provom kole som dobehol i Kabla, ale začali ma obiehaT i dvojvalce. Prvý tuším stefo tak som si povedal že sa ho chytím a pôjdem za ním... :-) No zostalo to len pri tom povedaní, skutku už nestíhali jeho tempu. Potom sa sa ponaháňal s Tryskáčom či Filipom ale oni boli rýchlejší ale zasa si sem tam ustlali. V druhom kole vyberám blbú stopu v jednom blate v hornej časti a zostávam stáť. Trápim sa asi minútu keď sa zastavil jazdec a prišiel mi pomôcť. Až podla foto som zistil že to bol č. 55 - Ivan Odejčuk - chlape fakt veľká vďaka, stačilo trochu zadné kolo pretlačiť cez nejaký kameň a už som šiel.
Kabel ma ale predbehol a ja som nejako stratil tempo, rozhadzovalo ma, vozilo, musel som sa skoncentrovať. Trvalo mi celé kolo kým som ho dobehol. Tu musím povedať že sme asi obaja šli tak nejako na hrane a fakt to bol poriadny súboj. Keď som ho dobehol tak sme šli akurát do sekcie zjazd - brod - strmý výjazd. Zostal som hore stáť či Kabel prejde. Už bol skoro hore tak sa sa pustil do toho keď v tom zastavil. Vybral som si inú stopu, prešiel a odstavil moto že mu idem pomôcť. Kabel sa ale medzi tým vykopal i sám ale džentlmensky ma pustil do predu.
Zvyšok preteku som odjazdil už bez problémov a dokonca v slušnom tempe. Predsa len com čoraz viac poznal trať a vedel kde akú stopu vybrať. Na to krásnom vypaľováku v zadnej časti trate som sa pozrel i na budíky. Vedel som že keď už bola päťka vytočená že idem asi dosť... Bolo to dobré kilečko... Takže bola aj rally sekcia...
Po 4 kolách som bol rád že som v cieli. Asi by som ešte 1-2 dal ale už by to bolo cez závit. V cieli som ešte skoro zrámoval časomieru, ale dobre to dopadlo. Odstavil som motorku, rýchlo som vyhádzal seno z výfukov aby nehorelo...
Bakar 2016 som si naplno užil. Je veľká škoda, že v XXL sme boli len dvaja. Chlapi verte či neverte tieto motorky do terénu patria... Ak sa do toho pustíte veľa sa naučíte a neskutočne posuniete svoje jazdecké umenie... Tak sa toho netreba báť. Ja viem že tie motorky nestoja 5 korún, ale i ja som mal GS kedysi trojročnú leštenku keď som s ňou začal jazdiť XL enduro. K nejakým škrabancom možno prídete, ale to je hovno oproti tým skúsenostiam a zázitkom!
Po vyhlásení výsledkov nastal znovu exodus - hromadný útek z miesta boja. Zostalo ale zlaté gro, Alfa a Beta tím, grilovačka, opekačka, popíjačka, oslava, koláčiky... a viete čo, mali ste tam byť! Nebudem vám to u tom písať, kto zažil vie, ostatný doma pozerali telenovelu :-P
Takže sa vidíme o mesiac v Tuhrinej!
Bakar očami Rohlíka - extreem:
Čakanie na Bakar 2016 bolo pre mňa nekonečné ale robota a iné povinnosti sa postarali o rýchlejšie plynutie času. Víkend pred Bakarom posledný lenivý tréning, a hop je tu očakávaný týždeň. Pondelok, utorok aaaaa streda – Plány - umyjem motorku pobalím veci v garáži, večer pobalím doma, zajtra po robote vyrazím s Filipom ktorý príde do Nových zámkov vlakom a potom k nim domov do Revúcej. V piatok ráno pohodový presun do Brezna. Plán fungoval po prvý bod – umyl som motorku, chcem naštartovať a nič. Štartér síce točí ale voľnobežka sa odporúčala do preč. Katastrofa, čo teraz ? obvolávam najprv Slovensko potom maďarsko, Čechy a aj Rakúsko všade len na objednávku takže nič. Volám Landovy, má motorku u Karola Kormoczyho, nech mu zavolám a zoberiem si jeho voľnobežku, toto najprv zavrhujem ale nakoniec zisťujem že voľnobežka je po ceste a za pokus to stojí. Ešte raz ďakujem. Tak skúšame rozhodiť motor, zhodiť dekel vybrať magnet a pod nim sa už nachádza zhumplovaná voľnobežka, no áno ale uvoľniť maticu na magnete je problém, nejde ani za nič.
Do zadného kola strkám metlu ako poistku a skúšame, niečo povoliť musí. Aj sa stalo len nie matica ale metla sa lame, neskôr na pretekoch zisťujem že tento manéver ma stojí uvoľnenie špíc v kolese a zničený náboj. Volám rýchlo Adriana, ktorý ochotne prinesie razový uťahovák s ním to matica vzdáva na prvý pokus a je vonku. Ešte len teraz nastáva skutočný problém – sťahovák. Zdeno rýchlo prinesie tri ale ani jedným to nejde. Nahrievame mrazíme no magnet je tvrdohlavý. Okolo pol deviatej v stredu večer to vzdávam s tým že Bakar pre mňa skončil skôr ako vôbec začal. Vo štvrtok ráno idem do roboty nebalím nič nechystám nie je dôvod.
Po príchode sa ma kolega Laci pýta - ak je LC4 tak bežná motorka prečo nepozriem súkromné inzeráty čo ak niekto predáva. Tento spásonosný nápad mi pred tým absolútne nenapadol. Za 10 minút hľadania je vystarané. Pri budapešti chalan predáva aj s ozubením za cca 62 eur, super. Úkolujem brácha či si nespraví výlet pre volnobežku, spraví vybaví prinesie. Už len dostať nepoddajný magnet dole. Volám Ďurimu /kamarát a sústružník v jednej osobe/ Dobehne zmeria čo potrebuje a odchádza. Teoreticky všetko ide správnym smerom a začínam pobehovať po kancelárii s podozrivým úškrnom. Duri sa vracia po obede s hotovým sťahovákom, ten sa mi pozdáva viac ako originál, ešte raz vďaka. Rozoberanie je už hračkou. Medzičasom letím do zámkou pre Filipa, kým sa vrátime do garáže brácho už čaká s čerstvo ukoristenou voľnobežkou. Ide sa skladať, všetko ide akosi moc hladko, zložené, olej vymenený už len štartovať. Skúšam, točí voľnobežka funguje ale motorka neštartuje ani tak. Tu už začínam udržiavať slušnú hladinu paniky ale chalani okolo mňa s chladnou hlavou tolerujú moje nepríjemne štekanie rozkazov. Brácho velí vypustiť karburátor, iste v ňom bude po umývaní voda. Moc sa mi nechce ale čo už. Sviečka von karburátor vypustený skúšam no nič, pre istotu sa odporúčala baterka. Prehadzujeme s bratovej motorky a konečne sa okolo ôsmej ozýva víťazoslávny rev motora. Volám domov aby mi žena zbalila čo sa len dá, sprcha a chaotické hádzanie vecí do auta. Naspať do garáže a pokračovať v balení už v o niečo menšej panike. O desiatej večer konečne vyrážame smer Revúca. Cesta rýchlo ubieha aj keď od Nitry prší, čo dáva tušiť blato v pretekoch. Pred druhou parkujeme u Jaštericu vo dvore. Krátka debata, polievka a posteľ.
V piatok ráno vstávame balíme a pomaly /veľmi pomaly :-D / sa presúvame na Bakar. Vykladáme motorky rozbaľujeme stany, ja samozrejme do mraveniska tak prekladám všetko. Vybaľujem prezúvačku, prichádza Janoval že potrebuje prezuť. Tak ideme na to, mousse s halterom celkom sranda. Areál sa pomaly plní a prichádzajú kamaráti aj nové tvare. Trocha relaxu vykecávanie a hor sa obliecť a opáčiť trať. Tí čo už boli sa vracajú, no povedzme to tak - nie celkom čistý. Potvrdilo sa že dážď asi trať poriadne poznačil. Nič to aspoň bude sranda. No hej šupa, hneď v prvom kole čumím kadiaľ prejsť brod a hádžem to medzi dosť husté kríky, ale vďaka ich hustote som nielen že nespadol ale ani hýbať sa veľmi nedá. Postupne odhŕňam konáre a preliezam von. Z druhej strany to muselo vyzerať ako pôrod zablateného motorkára. Blata je dosť a pomaly sa to rozjazdieva, a z relatívne ľahko prechodných miest sa pre veľké stroje stáva čoraz väčšia zábava. Po príchode elKabla dávame s Awiom ešte jedno kolo. Pomaly sa zvečernieva a mňa premáha únava, keďže za posledné dva dni som toho moc nenaspal. Mal som na pláne stan rozložiť na korbu, no lenivosť vyhrala tak som v aute rozhodil karimatku a spacák, nebol to najlepší nápad. Napriek mojej nížke som sa tam nevedel vystrieť. Ráno sa budím ako keby som tu noc prechlastal.
Raňajky a káva ma opravia. Veci som zo včera nechal visieť vonku tak je všetko mokré. Rozprava obliekanie a presun na štart. Prvé kolo ubieha v pohode. V pohodovom tempe treba šeriť sily, nechcem sa rozbiť hneď na začiatku a kondičku tiež nemám na rozdávanie. V druhom asi v polovici som našiel skrytý kameň, rana jak z dela. Nepadám ale pravá ruka akosi odmieta poslušnosť a bolí. Spomalím prechádzam blatistý úsek zastavujem a oddychujem. Pomaly sa pustím ďalej motorka čudne a rozhodne viac pláva ale to pripisujem ruke. V poslednom blate pred cieľovou asfaltkou vychádzam úplne s trate doprava. V tom momente je mi jasné, že preteky pre mňa skončili. Stojím a zbieram posledné sily na vymotanie sa naspäť na trať a asfaltkou do depa. Na asfalte je jasné, že ruka nebude jediný zradca. Motorka na ceste viac pláva ako ide. Typujem to na defekt, v depe Jašterica odhaľuje uvoľnené špice v zadnom kole. V cieli vidím lekárku tak ju poprosím o rýchlu prehliadku ruky. Diagnóza ma moc neteší, asi natrhnutý sval. V depe pomaly s pomocou balím všetky pakšaméty. Počkám vyhodnotenie víťazov krátky pokec a lúčenie. Opäť sa vidíme v Tuhrinej.
Na záver chcem poďakovať všetkým za pomocnú ruku a neposlednom rade Kolasovi za zorganizovanie skvelých pretekov.
Foto od vás:
Pridané: 22.08.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Bakare - Awia
- DOPLNENÉ: B-akaR 2015 - Ako to videli Landal a Awia, výsledky a fotografie - Awia
- XL enduro preteky B-akaR 2016 - registrácia - kolaso
- Report: Foto a výsledky: Motoride XL Enduro Rally 2018, Tuhrina, Slanské vrchy - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - Celkové výsledky - Awia
- XL enduro preteky B-akaR 2015 - registrácia - kolaso
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - Šampionát XL enduro pretekov s novinkami - Awia
- Report: Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 - Awia
- Výsledky, foto a hodnotenie - Rally Kopanice 2017 - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora