Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1281 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 3803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 62% (2366)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 38% (1437)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (92)  [Verzia pre tlač] Tlač

DOPLNENÉ: B-akaR 2015 - Ako to videli Landal a Awia, výsledky a fotografie

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 26.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8939 [Šport - Enduro]

Tento víkend prebehli v poradí tretie preteky šampionátu cestovných endúr Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015, tentoraz B-akaR v Brezne - časť Rohozná.

Text: Tomáš Hajduch - Awia, Landal
Foto: edott, copo

Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - Šampionát XL enduro pretekov
Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - Šampionát XL enduro pretekov

B-akaR očami Landala

Bakar logo
Bakar logo

Do Rohoznej ma vedie navigácia a tam už je cesta k B-akar-u dobre značená. Na trať sa dostávam veľmi rýchlo. Nechávam na LC4-ke zadnú slikovú gumu a prednú TKC80 s tým, že je sucho, vyskúšam a uvidím. Ako správne premotivovaný pako to rozpaľujem ešte nerozohriaty už na asfaltke a pred prudkou vľavo na trávu si bloknem zadné koleso. Padám v krásnom slajde a hanbím sa ako pes.

Po prvom zľahka prejdenom kole som nadšený. Trať je naturálna, pripadá mi taká karpatská, slovensko-ukrajinsko-rumunská. Dávam si dve ostrejšie kolá a dopĺňam hodnotenie - obavy z rýchlosti neboli na mieste. Je tu dosť trávy a koľají, niektoré kamene nie je vidieť, trať je fyzicky náročná. Na kráse však nestráca nič ani pri únave, je výživná a rôznorodá.

Som prekvapený ako slabo drží a brzdí zadok. Utvrdzuje ma v tom aj Milan Mikulík - mikulec, s ktorým ideme pár kôl vo vláčiku. Pridávam na kompresii aj na útlme, nastavenie z Kľačian je tu evidentne na nič. Zmena je okamžite poznať. Aj tak to ale nestačí a večer prehadzujem kolesá s orezanými gumami.

Príjemné bolo spanie pod strechou, nebolo treba riešiť stan. Hromadná spálňa mi pripadá ako na záberoch z maratónskych etáp na Dakare. Bufet je v prevádzke, pivo fajnové.

Do preteku štartujem medzi prvými. Trať je od včera výrazne vyjazdená, je to o hodne lepšie a kamene sú odkryté. Večer trénujúci kroskári spravili kus dobrej roboty. Aj tak je to v paľbe makačka. Dosť vecí sa dá riešiť pridvihnutím predku a plynom, ale nie všetko. Prejazdy zákrut na tráve si žiadajú motokrosový štýl s prisadnutím dopredu. Šetrím si vodu, lebo v tréningu mi camelback došiel už piatom kole a pretek sa ide na sedem. Pijem len na spojovacej hornej asfaltke. Zopár jazdcov tam išlo predo mnou a väčšinou dodržiavali rýchlostný limit.

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

Padám len raz (hodiny na tráve), aj to sa mi darí udržať spojku a nezdochne mi to. Som hneď hore a pádim ďalej. Trať je dlhá a preto predbiehania toľko nebolo, dobehnutí korektne púšťajú. Ku koncu sa mi jazdí asi najlepšie a v poslednom kole ľutujem, že to ešte nepokračuje.

Myslím, že som išiel slušne, ale víťaz mi nadelil v každom kole minútu – musel ísť ako blázon! Pretek som si naozaj užil, páčili sa mi tie prirodzené terény, prejazdy potôčikov ma vyslovene blažili. Pripomenulo mi to staré dobré časy, kedy sme s veľkými moto chodili ešte blbnúť do skutočného terénu.

Prvý krát sa skúša Awiova čipová časomiera, s ktorou mal dosť starostí. To je veľký pokrok. Dostal som radu ohľadom umiestnenia čipu bzzz-sťahovačkou na vnútorné zápästie. Čip sa nehýbal a skvele fungoval. Farebný panel na notebook-u bol jasne čitateľný a hneď som vedel, že som „odčipnutý“.

Nový areál – nová trať. Niektoré veci sa ukážu až v reálnych podmienkach. Základ je dobrý a je tu potenciál pre pokračovanie. Dnes už ako organizátor si všímam trochu viac vecí a preto by som ako podnety do budúcna spomenul nasledovné. Miesta na stanovanie treba mať dopredu premyslené a pripravené. Vymulčované časti lúky zrejme treba bránou zbaviť sena, viaceré stroje mali problém a zrejme len s veľkým šťastím sa to obišlo bez požiaru. Adventure povahy boli z vetracích latrín príjemne potešené, ale najmä lepšia polovica populácie s tým má trochu problém. Myslím, že veľké pivo a kofola by nemali stáť viac ako euro. A nejakým spôsobom treba zariadiť kontrolu dodržiavania limitu na hornej asfaltke (neviem ako, viem že je to náročné, ale je nutné to nejako vymyslieť).

Pretek som si veľmi užil a hodnotím ho ako vydarený. Počasie vyšlo na jednotku a partia je už tak zohratá, že sa zabaví vždy a všade. Veľmi ma potešili diváci, neváhali vybehnúť hore na trať na zaujímavé miesta. Bolo strašne príjemné jazdiť pred takou kulisou. Zranenia síce boli, ale predpokladám, že sa všetci dajú do OK stavu. Obdivuhodné je, že sa Kolaso-vi podarilo vybaviť v našom drbloštáte taký veľký okruh v reálnej krajine.

Zostáva nám vytiahnuť poslednú kartu zo seriálového kvarteta. Všetko sa rozhodne zhruba o mesiac v Kechneci.

Laňďal

B-akaR očami Tomáš Hajduch - Awia

Areál perfektne označený nedalo sa zablúdiť, prišiel som aj relatívne včas. Stíham aj prvé zavádzacie kolo na "panenskej" trati. Ideme pomaly v zástupe a je to bieda, trať nevyjazdená, tráva vysoká a v nej poskrývané koľaje a kamene... Po dojazde kola som taký nejaký... Idem si radšej namasiť dva chleby a čosi zapiť...

S plným žalúdkom idem trénovať a je to hneď o poznanie lepšie. Na mnohých miestach treba len pridať a ide to fajnovo. Trať má svoje zákutia a kľúčové miesta kde správna voľba stopy znamená veľký rozdiel. Pár krát padám na schovaných kameňoch a tie potom odhadzujem z trate. Aj dva betónové bloky som odgúľal v klesaní. Potom dávam 3 trénigové kola bez prestávky a bez pádu a balím to. Trať si vyžaduje dobrý podvozok hlavne predok. To je presne to čo nemám, môj tlmič je dávno po smrti, jazdím len na pružine, olej z vidlice strieka až na nádrž. No a utlmiť to nejako v rukách to je fyzický masaker.

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

Večer sa družím akosi dlhšie ako som mal, keď to s kolasom uzatvárame a všetci už dávno spia tuším že som nespravil dobre. Ráno je ťažké a k tomu kopa starostí. Premiéru bude mať moja čipová časomiera, dokončoval som ju ešte v piatok ráno, takže priestor na stres je veľký. Či a ako to bude fungovať, či sa to nezdrbe a potom budem musieť 56-pretekárom povedať - "Nemáme výsledky". Asi by ma ukameňovali.

Pozháňam ešte jednu ružovú tabletku - v hlave mi treští - donesiem si dve fľaše vody do depa (keďže som doma zabudol camelbag) pripravím pumpu a náradie a tesne pred štartom fúkam zadok na 1.5 BAR (stále mi sfukuje)

Odsledujem štarty prvých pretekárov, dám posledné inštrukcie babám a idem jazdiť. V prvom kole ako mátoha, myšlienky lietajú stále po kóde časomiery. Na konci asfaltky vidím zaparkovaný džíp krížom cez cestu, to nie je dobrý nápad. Dokončujem prvé kolo a pýtam sa báb či všetko funguje. Vraj niektorí nevedia čip trafiť a načítať. V druhom koles stojím pri džípe na konci asfaltky a hovorím mu nech si to postaví bokom alebo ďalej aby do neho nejaký motorkár nenapálil. Stretám jastericu po páde ale je OK. Akšak me čosi vpredu hrkoce. Povolil sa držiak rally kapotáže, ktorú som demontoval. Je to custom vec na mieru vyrobená tak idem pomaly a sledujem to aby som to nestratil. Na konci kola stojím v depe a demontujem to. Zároveň som sa napil.

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

Od tohto momentu sa mi jazdilo už lepšie, konečne som vypustil starosti. Po treťom kole sa ale dostávam do zápchy na časomiere asi 5 motoriek... Toto treba doladiť. Začal som zrýchľovať a zároveň vypúšťať rizikové úseky hlavne v záverečnom klesaní. Motorka ide nejako divne a dve kolá pred cieľom stojím v depe znovu. Mám pocit že mi lingá predné kolo. Nie som si istý či som dotiahol osku ktorú som vyberal asi pred mesiacom v garáži. Oska OK, vyberáme nejaké seno od výfukov, pomáha mi aj káblov otec, napijem sa idem do posledných dvoch kôl. Tempo svižné a teším sa na cieľ. Ruky už nestíhajú a cítim sa miestami ako handrový panáčik. 7kôl, cieľ, bez pádu... Som rád. Časomiera merá... :-)

Už v cieli viem že to nebol môj najlepší pretek... Dve zastávky ma budú čosi stáť. Nakoniec z toho bola zemiaková ale aj to len o pár sekúnd... Nebyť druhej zastávky tak by to bola aj bedňa... Nevadí aspoň sa body v šampionáte zamiešajú...

Bakar 2015 - Ta sme ši pojazdzeľi dakus, das dve hodzinky  - Awia s elKablom
Bakar 2015 - Ta sme ši pojazdzeľi dakus, das dve hodzinky - Awia s elKablom

Trať po jej vyjazdení hodnotí pozitívne, vysoko naturálna. Boli úseky kde som trpel, ale myslím že tam by to fungujúci podvozok poriešil. Iných jazdcov na GS som tam videl dokonca prejsť po sediačky... Boli úsek y kde som sa tešil, kde sa dalo vypaľovať, brody a pekné traverzy. Nebezpečné bolo seno, ktoré sa od predného kola ukladalo na výfukových zvodoch, našťastie žiadna mašina nezbĺkla...

Parádne bolo zabezpečenie, stanovanie, bufet, latríny luxusné. Všetko na jednotku. Areál má potenciál, trať trochu vyjazdiť, skúsiť sa zbaviť asfaltky a bude to pecka. Veľké poďakovanie Kolasovi a jeho partii!

No a vidíme sa na uzatvorení sezóny a veľkom finále Cup-u na východe. Trate idem obzerať už túto nedeľu, tak dúfam že sa máte na čo tešiť. Ak všetko klapne, povolenia sa podpíšu tak to bude zas niečo iné. Viac teraz neprezradím!

Ak chcete niečo o preteku napísať alebo máte fotky neváhajte a pošlite nám to do redakcie..

1V600

V jednovalcoch to tentoraz Honda XR650 natrela KTM-kám :-)

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

Poz:St.cMeno a PriezviskoPrezývkaKategóriaMotorkaStartFinishBestLapResult
18Robert KazikRobo1V600xr65010:46:0212:14:5600:12:14,1401:28:53,64
223Jozef OprchalDodis1V600KTM10:59:5312:33:3100:12:56,7601:33:38,29
313Martin LandlLaňďal 1V600KTM LC4 64010:50:5812:25:5800:13:17,7201:35:00,40
469Filip KalkaMasochista1V600Honda XR600R11:25:3113:06:0400:13:25,8201:40:32,90
531Richard BabcanBabci1V600KTM 690R11:07:3712:49:1100:14:01,5901:41:34,70
617Samuel TheisSamifumi1V600BMW G 650 X10:53:3412:35:1700:13:48,9201:41:42,72
711Jozef Králjosip1V600Ktm LC4 640 Enduro10:48:5112:32:5900:13:46,1501:44:08,17
830Richard ŠpánikRišo1V600KTM 690 R11:06:3712:52:2300:14:42,7101:45:46,80
916Pavel KomarekDekel1V600honda xr 650 r10:52:3812:38:3400:14:10,5601:45:55,40
1052Miso Franomiso bmw1V600BMW G650Xchallenge11:23:1613:10:3300:14:44,5901:47:17,18
1120Róbert PavlíkCopo1V600KTM LC4 adventure R10:56:4212:44:5800:14:57,1401:48:16,57
1232Roman KraupaRoman1V600KTM69011:08:2712:56:5000:15:09,3101:48:23,60
135Filip Maukšfilip1V600KTM LC4 enduro10:43:2612:33:1100:14:52,6501:49:44,97
1440Mikuláš Fajnorrejn1V600Yamaha TT600S11:14:1113:05:4000:14:07,2401:51:29,73
159Michal MondočkoFonzy1V600Yamaha XT660Z Ténéré10:47:0212:40:3900:14:59,9501:53:36,87
164Jan Maukšjasterica1V600KTM LC4 adventure R10:42:3112:41:0000:15:08,4001:58:28,94
1741Dusan KlasovityVLK1V600TTR60011:14:5413:15:3200:15:16,9202:00:38,14
1834Peter BujnakBujnak1V600KTM LC4 Adv.11:10:0913:11:5300:16:39,5102:01:43,94
1936Branislav LoveckýBranoBA1V600Yamaha XT660R11:12:1613:14:1600:16:26,9502:02:00
207Rastislav WeissMucow 1V600Suzuki DR600S10:45:0512:52:4500:17:03,5702:07:40,41
2153Daniel SimanĎermek1V600ŇX 650 Dominator11:23:4913:41:4800:17:39,4002:17:59,53
2218Matej Sitárbezdooo1V600Yamaha TTR 60010:54:30NA00:14:22,36DNF
2322Matej Stafurikmathewst1V600XT660Z10:59:05NA00:16:06,97DNF

2V600

V menších dvojvalcoch pre zmenu staručká Kawasaki KLE ukázala chrbát aj Suzuki BIG a Afrike.

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

Poz:St.cMeno a PriezviskoPrezývkaKategóriaMotorkaStartFinishBestLapResult
142Vladislav Říha2V600Kawasaki KLE 50011:16:1312:54:5100:13:44,2801:38:37,94
219Jozef ŠtefankaStefo99992V600Suxuki BIG80010:55:3312:38:1500:14:05,6301:42:41,56
335Karol ŠedajKillbydeath2V600Honda XRV 750 Africa Twin11:11:2212:55:5300:14:15,9501:44:31,58
429Ivan OdejčukRuso2V600KTM LC8 99011:05:3512:51:5800:14:44,6701:46:22,72
550Marián Teplanskýteplak2V600KTM LC8 ADV11:22:0313:09:0100:14:20,4901:46:57,70
646David Polišenský2V600KTM 950 SER11:19:2413:07:3000:13:40,2401:48:06,72
712Palo NemčekAbalach2V600KTM 990 ADV10:49:4812:44:4200:15:52,2401:54:54,30
826Martin Jančekmatias12V600KTM 990 Adventure11:02:5313:04:4200:16:12,5902:01:48,30
947Jaroslav Chytil2V600KTM 950 Adv11:20:0213:22:5700:15:17,9002:02:54,56
1044Dushan ValabikHercules 2V600Africa Twin11:17:5013:28:3300:17:38,8302:10:43,24
1128Juraj Turiaknebyon2V600XRV 75011:04:51NA00:18:41,58DNF

2V1000

V mastodontoch teraz GS-o porazilo aj Varaderá.

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

Poz:St.cMeno a PriezviskoPrezývkaKategóriaMotorkaStartFinishBestLapResult
125Ján Karabinošel.Kablo2V1000BMW R1100GS Avenger11:02:0212:51:4900:15:03,7201:49:47,28
238Martin DobišMATO2V1000Varadero xl 100011:13:3613:07:0500:13:50,7801:53:28,63
337Michal DobišMišo2V1000Honda Varadero11:13:0313:10:1200:14:47,1701:57:09,25
410Tomáš HajduchAwia2V1000BMW R1150GS10:48:0212:45:2600:16:03,7701:57:23,82
545milan kukučkakrpec2V1000bmw 1100gs 11:18:4613:18:2100:15:23,3601:59:34,56
62Marek Ferančíkmarek19762V1000XL1000VA10:40:4112:58:3200:18:17,9502:17:50,86
748michal kovackovac2V1000BMW 1150 GS11:20:3813:40:2600:17:51,4902:19:48,82
824Jozef Hanzalikjojozba2V1000BMW1200GS11:01:06NA00:18:28,38DNF

Open

Farby KTM hájlila víťazná 250-tka aspoň v kategórii Open (prosím všimnite si časový rozdiel medzi prvým a druhým) Tu sa KTM do poradia prvej trojky zamotala len Beta.

Poz:St.cMeno a PriezviskoPrezývkaKategóriaMotorkaStartFinishBestLapResult
133Štefan GregorOpenKtm 25011:09:1612:40:1100:12:27,8301:30:54,74
227Milan Mikulíkmikulec corseOpenBETA RR30011:04:0412:34:5800:12:17,5201:30:54,93
355Miroslav UkropPečienkaOpenKtm 45011:24:3212:56:0000:12:37,5701:31:27,98
443Peter RečičárPepoOpenKTM sxf 25011:17:1412:50:0300:12:42,6801:32:48,38
56Robert BodorbodorovicOpenyamahaWR10:44:1612:19:5600:13:10,6601:35:40,18
654Tomáš RoháčPyroOpenHonda CR25011:24:1513:00:3000:13:16,7001:36:15,19
739Richard JanikovicRICIOpenWR45011:16:5112:54:1000:13:42,1801:37:18,42
849Ľubomír ŽuborOpenHusaberg 35011:21:3912:59:1000:13:25,8901:37:30,14
958Lukáš ŠtulrajterOpenKTM 125 EXC11:25:0613:06:2400:13:53,2401:41:17,96
1021juraj havlicekbednaOpenrmz25010:57:4012:39:3800:14:08,5001:41:58,69
1151Jan BalazJanci77OpenKTM SX 38011:22:4213:07:1400:14:14,6201:44:31,88
1214Ivan FraňofrenkyOpenKTM 35010:51:5012:40:5400:15:09,1901:49:03,63
133Gabika ZríniováGabikaZOpenXR60010:41:3512:44:3200:15:57,8402:02:57,53

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

B-akaR 2015 - výsledky

Celkové výsledky bez rozdielu kategórií vrátane všetkých kôl.

B-akaR 2015 - celkové výsledky

Nová časomiera nám umožnila vytvoriť aj poradie podľa najrýchlejšieho kola - čisto pre zaujímavosť.

B-akaR 2015 - poradie podľa najrýchlejšieho kola

Video: Bakar 2015

Poradie šampionátu Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 zverejníme ešte do konca tohto týždňa.

Výsledky pretekov boli spracované čipovou časomierou Motoride timekeeper v 1.5.

XL Enduro - B-akaR 2015
XL Enduro - B-akaR 2015

Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - Podporujú
Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - Podporujú

Pridané: 26.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (92)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: