ISSN 1336-6491 | Online: 1269 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30387
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17914)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12473)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

SuperEnduro Snowland Valčianska Dolina 2016

 Zdieľať

Pridané: 09.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3878 [Šport - Enduro]

Prvý októbrový deň si prišli na svoje priaznivci extrémneho endura, keď sa v perfektnom areáli Snowland vo Valčianskej doline konali po prvýkrát preteky SuperEnduro.

text,foto: Jaroslav Gažo

Partia Tomáša Hodasa z tímu Žilina rebels si dala záležať, keď celé dva týždne pripravovala trať pre toto zaujímavé podujatie na lyžiarskej zjazdovke vo Valči. Nechýbali polená, kamene, vykopané jamy, dokonca úsek kde pretekári museli prekonať naštiepané palivové drevo. Trať vyzerala na prvý pohľad jednoducho, ale každý, kto si ju vyskúšal, veľmi rýchlo zmenil názor.

SuperEnduro Snowland Valčianska Dolina 2016
SuperEnduro Snowland Valčianska Dolina 2016

Preteku sa zúčastnilo 28 pretekárov, ktorí štartovali v dvoch kategóriách hobby alebo profi. Samozrejme nechýbali ani dve dobre známe pretekárky Karin HostinskáKatka Juríčková, ktoré sa pravidelne zúčastňujú na takýchto podujatiach. Pretek sa jazdil vo forme pavúka, kedy ďalej do finále postupovali iba tí najlepší a porazení vypadávali z boja.

Na spestrenie programu bola vložená disciplína Fluxgraphix najrýchlejšie kolo, kde prvý získal poukážku v hodnote 100€, druhý 50€ a tretí 25€ na nákup sortimentu vo firme Fluxgraphix.com.

SuperEnduro Snowland Valčianska Dolina 2016
SuperEnduro Snowland Valčianska Dolina 2016

Výsledky najrýchlejšie kolo:

1. Thomas Hostinský
2. Miroslav Ševela
3. Tomáš Hodas

Do finálových jázd sa dostala šestica pretekárov Profi a až ôsmi pretekári z kategórie Hobby. Tu sa štartovalo z dvoch radov na dve finálové rozjazdy a zakaždým sa pretekári vymenili.

Finálové výsledky kategória Hobby:

1. Ján Chobot
2. Roman Cingel
3. Tomáš Bugár
4. Patrik Urik
5. Marek Kudela
6. Matej Michalek
7. Peter Tandara
8. Marián Hanuliak

Finálové výsledky kategória Profi:

1. Thomas Hostinský
2. Miroslav Ševela
3. Radoslav Štadáni
4. Tomáš Hodas
5. Jakub Zahustel
6. Martin Giertl

Pretek bol veľmi dobre prichystaný a všetkým, ktorí sa podieľali na zrealizovaní tohto podujatia, patrí veľká vďaka: Žilina rebels, Fluxgraphix.com, Snowland Valčianska dolina, Mercedes Benz a v neposlednom rade všetkým zúčastneným, ktorí vytvorili perfektnú atmosféru.

Pridané: 09.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »