ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ISDE 2016 odštartovaná – všetci naši jazdci v cieli 1. dňa

 Zdieľať

Pridané: 12.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4631 [Šport - Šesťdňová]

V utorok 11.10.2016 bol v španielskej Navare odštartovaný 91.ročník ISDE 2016. Pod jasnou oblohou, ale v chladných podmienkach sa dnes ráno o 8,15 hod. prví jazdci z viac než päťsto štartujúcich postavilo na štart prvého súťažného dňa.

Na štart veľmi prašnej prvej etapy ISDE 2016 sa postavila i dvojica našich dievčat Katarína Juríčková a Karin Hostinská štartujúcich v súťaži „World women tropyhy team" a šesť jazdcov v dvoch klubových tímov SMF.

Katarína Juríčková a Karin Hostinská - ISDE 2016 – 1. deň
Katarína Juríčková a Karin Hostinská - ISDE 2016 – 1. deň

Austrálčan Lachlan Stanford, Manuel Moni z Talianska a Tilman Raus z Nemecka mali tú česť byť prvými jazdcami na štarte. V utorok jazdci absolvovali etapu s dĺžkou niečo cez 300 km s veľmi suchými a prašnými 6-timi testami.

Podľa telefonickej informácie od Jána Rumpliho, managéra BMT Gottbros teamu je všetkých 8 jazdcov SMF, po malých problémoch dievčat na štarte, úspešne v cieli. Etapa bola veľmi prašná a všetci sa tešia sa ohlásený zajtrajší dážď.

Po prvom súťažnom dni je medzi ženami Katarína Juríčková na 16.mieste a Karin Hostinská na 19.mieste. Vedie Tayla Jones z Austrálie. Austrálsky tím je i napriek problémom jednej z favoritiek Jessici Gardner na vedúcom mieste pred druhými Španielkami a tretími Nemkami.

ISDE 2016 – 1. deň
ISDE 2016 – 1. deň

V klubovej súťaži sú je po prvom dni BMT Gottbros team zo 123 klubových tímov na 13. mieste, Husqvarna Gottbross team figurujú na 55.mieste. Vedúcim klubovým tímom je po včerajšku španielský RFME team1. Z našich jazdcov sa najlepšie z nástrahami trate 1. dňa popasoval Thomas Hostinský, ktorý zo 177 klasifikovaných jazdcov v triede C2 je na 7.mieste. Radek Bohulav je v tej istej triede na 17. mieste a Martin Gottvald v triede C1 na 24.mieste. Kompletné výsledky 1.súťažného dňa nájdete na nižšie uvedenom odkaze.

V hlavnej súťaži trophy teamov je na vedúcom mieste tím USA pred Talianskom a Veľkou Britániou. Medzi juniormi vedú Švédi pred Talianskom a domácimi Španielmi.

Druhý deň jazdcov čaká rovnako ako dnes 300km dlhá etapa so šiestimi špeciál testami, avšak všetci už čakajú na vytúžený dážď, ktorý by aspoň trošku zmiernil vysokú prašnosť na trati.

Výsledky priebehu jednotlivých súťažných dní a testov môžte sledovať na stránke: fim-isde.alkamelsystems.com/

Pridané: 12.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »