Anketa:
91. ročník ISDE 2016 v Španielsku začína čoskoro
ZdieľaťPridané: 08.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6042 [Šport - Šesťdňová]
91. ročník FIM Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže – ISDE 2016 štartuje už 11.októbra 2016 na okruhu Navara v Španielsku. Tohtoročná tzv. motocyklová olympiáda vyvrcholí tradičným záverečným motokrosom v nedeľu 16.10.2016.
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2016:
| Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2016 | Nasledujúci
Pri absencii francúzskeho trophy teamu si na víťazstvo v hlavnej súťaži brúsia zuby najmä domáci Španieli na čele s Ivanom Cervantesom, päťnásobným majstrom sveta, ktorý rovnako ako prvý krát i posledný krát bude štartovať na ISDE vo svojom rodnom Španielsku, nakoľko je toto jeho posledná šesťdňová, resp. Ivan ohlásil po ISDE ukončenie svojej profesionálnej „enduro“ kariéry, t.j. Navara bude rozlúčka s jedným z najlepších „enduro“ jazdcov posledných desaťročí.
Ivan Cervantes: "ISDE je veľmi dôležitý pretek ako pre mňa a hlavne pre španielsky tím. Tento rok veríme, že môžeme bojovať o víťazstvo. Máme veľmi dobrý tím, takže budeme robiť všetko, aby sme doma víťazili.“
Napriek tomu, že silný tím Francúzska sa tohtoročnej ISDE nezúčastní, také ľahké to Španieli nebudú mať. V hlavnej súťaži trophy teamov ich čaká hlavne silná Austrália, ale aj Taliansko, Švédsko, USA, Veľká Británia atď., celkom je v do súťaže TT prihlásených 22 krajín. V juniorskej súťaži sa o striebornú vázu popasuje celkom 20 krajín na čele s minuloročnými víťazmi z Košíc tímom Austrálie.
V štart. listine ISDE 2016 k dnešnému dňu figuruje celkom 568 jazdcov, pričom organizátori očakávali účasť viac ako 700 jazdcov, avšak toto je pravdepodobne dôsledok zmeny pravidiel pre účasť na ISDE, ktoré prijala FIM s platnosťou od roku 2017. Došlo síce k zníženiu počtu jazdcov v trophy tímoch zo 6 na 4 a v juniorke zo 4 na 3, ale hlavne došlo k zvýšeniu štartovného vo všetkých súťažiach a hlavne v súťaži klubových tímov, kde stúplo štartovné až na 900€ na jazdca.
Tohtoročná ISDE v Španielsku bude bez účasti SMF v hlavných súťažiach „trophy teamov“ a „juniorských trophy teamov“. V Navare nás bude reprezentovať len ženský tím v súťaži „Women trophy team“ v zložení Katarína Juríčková, Karin Hostinská a dva tímy v klubovej súťaži: BMT Gottbros team: Martin Gottvald, Thomas Hostinský, Radek Bohuslav a Husqvarna Gottbros team: Ján Šmerda, Petr Borkovec, Michal Vavřík.
Peter Lazar, viceprezident SMF pre EaR „Dôvodom neúčasti SMF v hlavných súťažiach na tohtoročnej ISDE je zameranie sa na európsky šampionát, v ktorého sme mali tento rok pravidelných účastníkov. Finále Európskeho šampionátu začína necelé dva týždne po skončení ISDE, ŠK EaR dala z časových aj finančných dôvodov prednosť tejto súťaži, v rámci ktorej sa jazdci SMF zapoja do súťaže národných tímov, v ktorej sme v roku 2012 v Krompachoch obsadili 3. miesto. Pre doplnenie finále Európskeho šampionátu v budúcom rokusa uskutoční u nás v Gelnici v dňoch 13, - 15. 10. 2017.“
Ženský i oba klubové tímy sú už na ceste do Navary. Sekretariát SMF vás bude priebežne informovať o dianí v dejisku ISDE 2016.
Bližšie informácie k ISDE 2016: www.fim-isde2016.es/en/home/
Štart.listina: www.fim-isde2016.es/en/provisional-entry-list-eng/
SMF jazdci na ISDE 2016:
# 312 Katarína Juríčková Husqvarna
# 313 Karin Hostinská Husaberg
# 420 Radek Bohuslav Yamaha E2
# 520 Martin Gottvald Husqvarna E1
# 620 Thomas Hostinský Husqvarna E2
# 439 Ján Šmerda Husqvarna E1
# 539 Petr Borkovec Husqvarna E2
# 639 Michal Vavřík Husqvarna E1
Pridané: 08.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2016:
| Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- ISDE 2016 – Prvé info od našich jazdcov - Redakcia
- ISDE 2016 skončila - Svetová trofej ide do USA, naši 12. miesto v klubovej súťaži - Redakcia
- ISDE 2016 odštartovaná – všetci naši jazdci v cieli 1. dňa - Redakcia
- ISDE 2016 – aktuality z Navary po 3.súťažnom dni - Redakcia
- Red Bull Get on Top 2016 a jeho nekompromisný návrat - Redakcia
- ISDE 2015 Košice – Sumár 90. ročníka Šesťdňovej motocyklovej súťaže + vyhlásenie výsledkov - Awia
- ISDE 2024 v Španielsku aj s účasťou SMF - Redakcia
- Šesťdňová ISDE 2017, 4. a 5. deň - Francúzi na ceste k víťazstvu, slovenské ženské trio pred dverami historického úspechu! - Redakcia
- Seriál ME enduro 2016 pokračuje vo Francúzsku, na štarte 6 jazdcov SMF - Redakcia
- Majstrovstvá Európy Enduro 2015: Dvakrát striebro pre Slovensko - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!