Anketa:
ISDE 2024 v Španielsku aj s účasťou SMF
ZdieľaťPridané: 14.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1155 [Šport - Enduro]
Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž – NOCO FIM 6DAYS®, ktorá sa tento rok uskutoční v španielskej Galícii v dňoch 14.-19.10.2024 dnes začína. Toto prestížne podujatie priťahuje jazdcov z celého sveta už 110 rokov a patrí medzi jedno z najprestížnejších a najdlhšie trvajúcich off-roadových podujatí. 98. ročník ISDE privíta na štarte viac ako 550 pretekárov z viac ako 30 krajín sveta.
Najväčšiu pozornosť médií budú prirodzene pútať hlavné triedy World Trophy, Junior World Trophy a Women’s World Trophy. V triede World Trophy bude medzi svetovou elitou “endurákov” bojovať osemnásť tímov, jedenásť bude štartovať v kategórii Women’s World Trophy a v kategórii Junior World Trophy to bude trinásť tímov.
Ako vždy, najväčšiu časť prihlásených tvoria klubové tímy, čo poukazuje na odkaz ISDE “Od najnižšej úrovne až po svetovú elitu”. Novinkou pre rok 2024 je pridanie kategórie veteránskych klubových tímov a ženských klubových tímov.
V Španielsku bude mať zastúpenie i SMF. V kategórii Women World Trophy nás bude v kontinentálnom FIM EUROPE tíme reprezentovať Gabriela Čipková #335, ktorá bude o ženskú svetovú trofej bojovať spolu s 2 českými jazdkyňami – Zuzanou Unger #334 a Janou Korenkovou #336. Zastúpenie budeme mať i súťaži klubových tímov, kde sa na štart opätovne postaví GOTTBROS TEAM zložený z dvoch českých jazdcov s licenciou SMF – Martin Gottvald #749 a Petr Borkovec #949.
V novej kategórii veteránskych klubových tímov nás bude reprezentovať GOTTBROS TEAM 2 v zložení Zdeněk Gottvald #750 (český jazdec s lic. SMF), Miloš Turan #850 a Jozef Marenčák #950.
Štartová listina NOCO FIM 6DAYS®
Oficiálna web stránka podujatia
Fanúšikovia na celom svete budú môcť tieto najdôležitejšie enduro preteky roka sledovať naživo na FIM-MOTO.TV
Info ohľadom ISDE 2024 nájdete aj v mobilnej aplikácii Sportity po zadaní hesla FIM6DAYS
Zdroj: SMF
Pridané: 14.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 91. ročník ISDE 2016 v Španielsku začína čoskoro - Redakcia
- ISDE 2019 v cieli, Slovnaft Rally team získal 10.miesto - Redakcia
- ISDE 2016 – Prvé info od našich jazdcov - Redakcia
- ISDE 2016 odštartovaná – všetci naši jazdci v cieli 1. dňa - Redakcia
- ME enduro 2016 v Lotyšsku s trojicou jazdcov SMF – Zboran, Haviar, Gottvald - Redakcia
- ISDE 2016 skončila - Svetová trofej ide do USA, naši 12. miesto v klubovej súťaži - Redakcia
- ISDE 2016 – aktuality z Navary po 3.súťažnom dni - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!