Anketa:
Vyskúšali sme „skoroliter“ za rozprávkové peniaze - novú Kawasaki Z900 2017 2/2
ZdieľaťPridané: 25.04.2017 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Ako som spomínal v úvode, Z900 nemá jednoduchú úlohu, pretože sa musí pohybovať medzi presne vymedzenými mantinelmi. Veľa výrobcov už takúto medzikategóriu zrušilo, a preto ani konkurentov nie je nejako veľa. Nebolo by fér rátať medzi nich litre s oveľa vyššou výbavou a cenou, a ani šesťsto- či sedemstopäťdesiatky s oveľa nižším výkonom a cenou. Po takomto filtri nám zostávajú vlastne len dvaja súperi - Yamaha MT-09 (alebo jej derivát XSR900) a Ducati Monster 821.
Namiesto výpočtu ich parametrov radšej hneď spomeniem, že Z900 vyhráva takmer vo všetkých smeroch: má o 10 - 13 koní a 9 - 11 Nm viac, a pritom cenu o päťsto až 1 800 eur nižšiu. Treba však povedať aj to, že vo výbave a elektronike má Yamaha a Ducati značne navrch, rovnako aj v servisných intervaloch, ktoré sú niekoľkonásobne dlhšie. Pre niekoho však môže byť v dnešnej preelektrizovanej dobe takáto sparťanská výbava skôr plusom. A najmä vďaka nej má Kawasaki Z900 takú dobrú cenu.
Záver
Kawasaki Z900 možno má agresívnejší dizajn, ale inak je to veľmi nenáročná a priateľská motorka. Vlastne je taká, ako bývali litre pred niekoľkými (možno desiatimi) rokmi, keď ešte neboli prepchaté elektronikou a vysokými výkonmi. Okrem povinného ABS v nej nenájdete žiadny iný elektronický asistenčný systém, čo je dnes už vlastne rarita, nehovoriac o tejto výkonovej sfére. Niežeby Kawasaki nemala know-how na tieto systémy, to určite nie; ona ich vynechala zámerne, aby mohla držať cenu Z900 čo najnižšie. Tá cena je prosím pekne 8 895 eur. Áno, necelých deväť litrov za 125-koňovú "old-schoolovú" deväťstovku. Klobúk dole!
Plusy, mínusy
| cena, kompaktnosť, dynamika, jednoduchosť (tá môže byť pre niekoho mínusom) | nie príliš pohodlné miesto pre spolujazdca |
Video
Video: Kawasaki Z900 2017
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki Z900 2017:
| Servisný interval | 6000 km |
| Cena motorky | 8895 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
| Vyhrievané rukoväte | 60 eur |
| Turistické plexi | 120 eur |
| Padacie rámy | 230 eur |
| Ochrana motora | 120 eur |
Ceny vybraných ND:
| Páčka brzdy | 54 |
| Stupačka | 60 EUR |
| Spätné zrkadlo | 63 EUR |
| Smerovka | 38 EUR |
| Svetlomet | 499 EUR |
Text: Peter Fischer
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o.. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx, prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a čižmách a prilbe Touratech od spoločnosti Touranbike.
| Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |||
| Výrobca: | Kawasaki | Ducati | Yamaha |
| Model: | Z900 | Monster 821 | MT-09 |
| Rok: | 2017 | 2017 | 2017 |
| Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |
| Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč |
| Motor: | |||
| Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec |
| Objem: | 948 ccm | 821.1 ccm | 847 ccm |
| Max. výkon: | 125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot. | 111.9 k (82.3 kW) / 9250 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 98.6 Nm / 7700 ot. | 89.4 Nm / 7750 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. |
| Kompresný pomer: | 11.8:1 | 12,8:1 | 11.5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 56.0 mm | 88 x 67.5 mm | 78 x 59.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 137 mm |
| Zdvih vzadu: | 140 mm | 152 mm | 130 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | 298 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 245 mm | 245 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) | 190/55-17 | 180/55ZR17M/C (73W) |
| Hmotnosť / Rozmery: | |||
| Suchá hmotnosť: | 179.5 kg | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 210 kg | 205.5 kg | 193 kg |
| Výška sedla: | 795 mm | 785 mm | 815 mm |
| Rázvor: | 1450 mm | 1480 mm | 1440 mm |
| Dĺžka: | 2065 mm | 2075 mm | |
| Šírka: | 825 mm | 815 mm | |
| Výška: | 1065 mm | 1135 mm | |
| Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | |
| Objem nádrže: | 17 l | 17.5 l | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
| Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | ||
| Dojazd po rezervu: | cca 190 km | ||
| Doplnková výbava: | |||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Quick-shift: | áno, v sérii | ||
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||
| Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | ||
| Poznámka: | |||
| Poznámka: | Cena 10/2017: 8 895 eur | Cena 10/2017: od 10 690 eur | Cena 10/2017: 9 390 eur |
Pridané: 25.04.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov
- Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora














































