Anketa:
Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S
ZdieľaťPridané: 15.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7660 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V rámci tradičného Ducati day, ktorý na Slovakia Ringu prebehol v stredu 14. 6., sme na niekoľko jázd prevetrali stredný a veľký Monster, ale čo je podstatnejšie, aj novučičký model Supersport.
Text a foto: Peter Fischer
Monster 821
Na úvodnú jazdu beriem stredného Monstra, ktorý mi ako jediný chýbal v zbierke vyskúšaných monstríkov. Bije v ňom menší Testastretta motor, ktorý pracuje napríklad aj v malej Multistrade, Hypermotadre či Supersporte, ku ktorému sa ešte dostaneme. Je to inak najmenší motor od Ducati (v tomto prípade úpravou vŕtania zmenšený na 821 kubíkov), ktorý ponúka rôzne palivové mapy. Čiže naklikal som Sport a šup šup do prvých zákrut, zohriať motorku a porozťahovať šľachy.
Keďže o niekoľko dní sa na tomto okruhu pôjde svetový pohár EWC (osemhodinovka), tak časť krajníc je krásne novučičko namaľovaná, a výrazne červeno-bielo je natretý aj priestor, kde sa boxová ulička pripája na cieľovku. Keď pozriem pod seba, mám tam ligotavú novú motorku, pred sebou zas horizont s úplne azúrovým nebom, na krajoch výrazné farebné krajnice - pripadám si ako v počítačovej hre s ultra mega 20K rozlíšením :)
Ok, pozri, stredného Monstra som si fakt zobral iba na rozcvičku. Nie je to motorka, ktorú by človek brával na okruh každý druhý víkend; jej primárnym pracoviskom je mesto a zakrútené cestičky nad ním. Tu, na širokánskom a dlhom Slovakia Ringu som sa cítil trochu pomalý, aj keď som od zahrievania prešiel k ostrejšej jazde. Medzi týmito dvoma odlišnými spôsobmi jazdy je na Monstri inak veľmi malý rozdiel - zahrieval som trochu razantnejšie, aby som nikomu nezavadzal, a keď som sa do toho oprel, zas som narážal na obmedzovač. Aj ten na otáčkomeri, aj na stupačkách.
Monster 821 inak ponúka rovnaký výkon ako ostatné modely s týmto motorom, pritom má objem o viac ako 100 kubíkov nižší. Jeho vrchol je pri 9 250 otáčkach; obmedzovač sa ozýva zhruba o tisícku neskôr, a veruže na tejto "letiskovej dráhe" má veľa práce :) Každopádne viem si predstaviť popreháňať 821 v zákrutkách nad Neziderským jazerom, alebo trebárs v Toskánsku, aby som nebol taký skromný :)
Monster 1200 S
Uf, tak toto už je silnejšia kávička. Dvanástkového Monstra som mal požičaného aj v bežnej premávke pred akciou, bol som z neho príjemne prekvapený. V premávke mi to nenapadlo, ale tu v boxovej uličke sa mi hneď zdalo, akoby podo mnou chýbala štvrťka motorky. Proste Monster 1200 S je veľmi kompaktný a pred malou TFT prístrojovkou už nevidíš vôbec nič, iba rozmazaný asfalt. 150-koňový motorisko je na Slovakia Ring už celkom použiteľný, a celé stádo na asfalte drží jemnučký, ale svalnatý kompletný Öhlins. Škoda, že som nemal čas na jeho ostrejšie nastavenie, pretože podľa mňa jedinou nevýhodou momentálneho nastavenia bolo to, že predné koleso sa príliš odliepalo od zeme. A to nielen na poslednom horizonte, ale aj pri razantnej akcelerácii na rovinke. Určite je to aj preto, že tu nie je žiadna maska, ktorá by predok pod tlakom vzduchu držala viac pri zemi.
Monstru pomáha quickshifter, len odporúčam byť naň tvrdý, pretože inak nemusí preradiť, prípadne trafíš falošný neutrál. A ten je teda pre motor nečakaný - keď sa dva obrovské hrnce pod záťažou zrazu ocitnú v nezaťaženom otáčkovom maxime, uf uf uf...
Bude to znieť čudne, ale Monster 1200 S je tichučký a priateľský stroj. Pri bežnej jazde mu stačí okolo 5 000 otáčok, vtedy je jeho dynamika stále nadpriemerná a motor si pritom iba tak pradie. Áno, veľmi často som si počas jazdy hovoril, že tento dvanástkový motor znie akoby pri mne priadol nejaký obrovský tiger. Jasnačka, vie aj riadne zaútočiť, ale nemá práve v pláne trhať okruhový asfalt na kusy.
Supersport
Keď Ducati predstavila Supersport na tlačovke počas výstavy EICMA, bol som trochu prekvapený. Zdalo sa mi, že ide úplne mimo nalinajkovaných modelových či segmentových vetiev v Ducati. Vlastne nie je to ani liter, ani osemkilo, nie je ani veľký, ani malý... A má lakované plasty aj v kokpite, čo sa len tak nevidí. Pracuje v ňom tiež malá Testastretta, v tomto prípade 937-kubíková, so 113 koňmi pri 9 000 otáčkach a takmer rovnou stovkou newtonemtrov pri 6 500 otáčkach. Dukaťáckou samozrejmosťou sú mapy motora, ktoré upravujú aj nastavenie asistenčných systémov, zároveň je všetko personalizovateľné. Zaujímavosťou je možnosť spárovania s mobilom, na klasickej LCD prístrojovke tak napríklad vidno notifikáciu SMS správy, hudobný prehrávač a podobne. Supersport má výrazné denné LED svietenie a svetlomet pomerne nezvyčajného tvaru. Dnes už tiež zriedkavou vecou je vyvýšené uchytenie rukovätí priamo na teleskopoch, a to na hliníkových kusoch. Vrchy teleskopov zas zdobia nastavovače podvozku. Vyzerá to veľmi klasicky.
Ktovie prečo sa Ducati rozhodla nazvať tento model Supersport, keď jeho charakteristika je čisto športovo-turistická. Supersport je niečo ako Honda VFR na taliansky spôsob v 21. storočí. Ducati k nemu síce ponúka viac rejsových a štýlových doplnkov než tých batožinových (teda vôbec žiadne kufre), ale prejavom motora, posedom, kapotážou a aj pomerne pohodlným sedlom spolujazdca je to fakt skôr rýchlejší turista. Vyrába sa aj verzia S v sexi bielej farbe s červenými kolesami a Öhlins podvozkom.
Bez diplomatických omáčok priznám, že na prvú dvadsaťminútovku som bral Supersport s panenskou nulou na počítadle. Teda surový motor, nezabehnuté brzdy aj gumy. Musel som vyzerať fakt čudne, keď som na ňom zozačiatku šiel taký vystretý a výletným tempom. Nakoniec som ho vracal s kompletne zožmolkovanými krajmi pneumatík, teda zabehnutými tak akurát :) Podobne ako Monster 821, aj Supersport bol na Slovakia Ringu tak trochu zadýchaný. Musím pochváliť prednú vidlicu Marzocchi a aj zadný centrál Sachs, tie zvládali razantnú dynamiku s prehľadom.
Keď si nižšie pozrieš promo video k Supersportu, uvidíš, že v ňom je oveľa viac mesta než otvorených ciest. Áno, Supersport sa určite hodí aj do mesta - vyzdvihnúť priateľku a potom si vyraziť niekam ďalej... Je to prívetivý a nenáročný sport-tourer.
Video: Ducati Monster 821
Video: Ducati SuperSport: sport, made light.
Video: Ducati Monster 1200S 2017
Text a foto: Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a v prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Ducati | Ducati | Ducati |
Model: | Monster 821 | Monster 1200 | SuperSport |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 821.1 ccm | 1198.4 ccm | 937 ccm |
Max. výkon: | 111.9 k (82.3 kW) / 9250 ot. | 150.0 k (110.3 kW) / 9250 ot. | 113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 89.4 Nm / 7750 ot. | 126.2 Nm / 7750 ot. | 96.7 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12,8:1 | 13 : 1 | 12.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 67.5 mm | 106 x 67.9 mm | 94 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 152 mm | 149 mm | 144 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 190/55 ZR17 | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 179.5 kg | 187 kg | 184 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 205.5 kg | 213 kg | 210 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 795 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1480 mm | 1485 mm | 1478 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l | 16.5 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 237 km | ||
Servisný interval: | 15 000 | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | 43mm USD vidlica Marzocchi, tlmič Sachs | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 10/2017: od 10 690 eur | Cena 6/2017: 13 290 eur | Cena 6/2017: 12 890 eur |
Pridané: 15.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme Ducati Monster (2021) - najpriateľskejší a zároveň najostrejší Monster doteraz - Herghott
- Ducati Monster Parade - oslava 25. výročia motocyklovej ikony - Krakatau
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora