Anketa:
Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup 2/2
ZdieľaťPridané: 07.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9884 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Názor druhého redaktora:
Matej Mularčík (jazdil Street Twin):
Street Twin je nabitý pomocníkmi ako je ABS a trakčná kontrola. ABS je však nastavené veľmi benevoletne, nezasahuje príliš do brzdenia, čo je pre jazdca veľkým pozitívom. Motor je chladený vodou a značka Triumph sa pýši znížením spotreby, čím si dovolili dať na Street Twin aj menšiu nádrž (12 litrov). Netreba sa ale báť, lebo počas testu na ešte surovom stroji (najazdených niečo okolo 600 km) je spotreba ustálená na 4,1 litra na sto. To znamená, že výrobcom udávaný údaj dojazdu na plnú nádrž 250 km nie je prehnaný a dá sa hravo dosiahnuť. Výzor Twinu je klasika a v dnešnej dobe café racerov a podobne zameraných strojov si určite nájde svojich priaznivcov. Detaily ako je veko nádrže sú oku lahodiace, majiteľ sa bude pri otváraní nádrže vždy tešiť.
Motor si zachoval typické rebrovanie, aj keď už je vodník. Výfuky sú vedené na obe strany a dotvárajú pekný dizajn. Musím ale priznať, že pri nasadnutí je Street Twin pre mňa celkom malý, ale o to je hravejší. To je predzvesť toho, že tohto modelu sa nemusia báť ani ľudia s menším vzrastom alebo baby. Kilá, ktoré výrobca uvádza (198 kg suchá hmotnosť), sa pri rozmeroch tejto motorky stratia veľmi ľahko.
Štartujem a beriem Triumpha na vychádzku prvý deň mimo mesto, aby som zistil, ako mu sedia aj dlhšie trasy. Štartovať je potrebné so stlačenou spojkou, aj keď je vyhodený neutrál. Prevodov je iba 5 a sú pomerne krátko sprevodované, a aj v 60 km/h sa dá už ísť na 5. prevodovom stupni. Záťah je veľmi slušný aj vďaka vysokému krútiacemu momentu (80 Nm). Displej, ktorý je osadený v tachometri ukazuje pomerne veľa informácií: zaradený prevodový stupeň, dojazd, ktorý ostáva na nádrž, počítadlá kilometrov, denné, dlhodobé a pod. V menu sa listuje jednoducho aj počas jazdy vďaka tlačidlu nad ovládačom smeroviek.
Keď sa dostanem na otvorené priestranstvo, tak potiahnem za plyn a Triumph pekne vyrazí vpred. Cestovná rýchlosť je okolo 100 - 120 km/h. Vtedy je to ešte pohodlné, a to je základom pre tento typ moto. Pohodlnosť je to slovo, ktoré ho vystihuje. Spojka je na ovládanie veľmi ľahká a rýchlosti krásne cvakajú, chod radičky je krátky. Nie je tu síce otáčkomer, ale podľa zvuku vám bude hneď jasné, čo treba robiť. Keď už som pri zvuku, tak ten má hlbší tón a budí rešpekt. Vyskúšal som aj cestovnú rýchlosť 130 - 140 km/h, ale už aj názov Street Twin vám napovie, že na nejaké dlhé diaľnične presuny tento Triumph nie je určený. Okresné cesty zvláda hravo, jazdec si užije prácu s motorkou v zákrutách, na výjazdoch, jednoducho všade.
Na druhý deň beriem Triumpha do mesta, čo je jeho domáce teritórium. Vďaka malým rozmerom je šikovný aj medzi autami a v spleti uličiek. Výkonu a krúťaku má dostatok, a tak nie je problém striasť sa plechoviek. V meste mám možnosť poriadne otestovať komfort Triumpha a veru je to príjemné, keď vám nechce vytriasť zuby. Snaží sa vás híčkať komfortom. Pohodlný je aj posed, a tak sa budete chcieť voziť celý deň, a to kľudne aj po meste. Ovládanie a manipulácia je hračkou, čo nahráva aj menej skúseným jazdcom.
K tejto motorke sa budete chcieť zladiť oblečením a jazdiť štýlovo. Je určená najmä ľuďom, ktorí majú radi odkaz na históriu, ale preferujú už moderné technológie obalené v klasike.
záťah motora v spodných otáčkach, práca so spojkou, hravosť | jemné narábanie s kľúčom v spínacej skrinke, rozmery motorky sú skôr pre osoby nižšieho vzrastu |
Konkurencia
Fúha, konkurencia? Sám som prekvapený, nie je jej veľa. Ako prvá mi napadá podobne rezaná Moto Guzzi V9 Roamer. Rovnaká porcia koní a s prižmúrenými očami aj krúťaku (62 Nm pri 3 000 otáčkach). Charizmatický vzduchový vidlicový dvojvalec uložený pozdĺžne. Made in Italy, z fabriky asi o tisíc kilákov južnejšie než Triumph. Vpredu s devätnástkou a vzadu tiež stopäťdesiatkou, ale 16-palcovou. Ďalej sú tu dve dvojvalcové vzducháčové Yamahy: XV950R (taká akoby naháčovitejšia) a XV950 Racer (čistý kafáč). Aj tie majú parametre ako cez kopirák s Moto Guzzi a Triumphmi.
Slušnými konkurentmi však môžu byť aj modely z rovnakej fabriky, a to buď základný Bonneville T100, alebo scramblerovská variácia Street Scrambler.
Ceny všetkých vyššie spomenutých motoriek sú takmer rovnaké, pohybujú sa v rozmedzí zhruba siedmich stoviek, pričom strop je tesne pod hranicou 10 tisíc éčiek. Jedinou výnimkou je Street Twin, ktorý má cenovku zo všetkých najkrajšiu - spomeniem ju nižšie v závere.
Záver
Ej, boli to krásne dni s týmito motorkami! V meste zúrilo leto, okolo nás chodili bezstarostní dovolenkári a nikomu sa poriadne nič nechcelo. Tým chcem povedať, že charakter tých dní si perfektne sadol s charakterom motoriek. Mali sme šťastie. Pre nás to bola tiež pekná oddychovka.
Len sa ma nepýtajte, že ktorú by som si vybral! Lebo, každý z nás vie, že to záleží od nálady :) Vyššie spomínaná cenovka jednoduchšieho Street Twinu je fakt pekná, nesie hodnotu iba 8 510 eur. A to je na taký štýlový all-rounder veľmi fajn. Len si ho prosím ťa objednaj v inej farbe než sme mali my, lebo v čiernej veľmi zaniká a vyzerá lacnejšie. Keď si potom pozrieš bohatý katalóg doplnkov (klikni na Accessories a All), za rozumný príplatok sa vieš dopracovať k oveľa personalizovanejšej motorke, ktorá sa navyše bude líšiť od ostatných Streetov.
Znamená to, že odpisujem o 860 eur drahší Street Cup na plnej čiare? Ááále kdeže. Ten je určený skôr pre kajnšmetke kožmekerov, lebo byť furt na zápästiach nie je med lízať. Preto som v úvode spomínal, že Cup je skôr vhodný ako druhá motorka do garáže. Taká, s ktorou sa budeš piplať a rozmaznávať ju (mrkni konfigurátor), vyťahovať ju von iba keď bude bezpodmienečné sucho a teplo. Cena Street Cupu je 9 370 eur.
Plusy, mínusy Triumph Street Twin
vynikajúci motor, spotreba, detaily, perfektne skĺbená úžitkovosť s klasikou, parádny katalóg doplnkov, cena | veľmi jemná spínačka |
Plusy, mínusy Triumph Street Cup
vynikajúci motor, spotreba, ešte lepšie detaily, parádny katalóg doplnkov, štýl, magnet na pohľady | veľmi jemná spínačka, vpredu mohlo byť 17-palcové koleso |
Video: Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Street Twin a Street Cup 2017
Servisný interval | 16 000 km |
Spotreba | 4,2 l/100 km |
Objem nádrže | 12 l |
Približný dojazd | 260 km |
Počet dealerstiev na Slovensku | 1 (Bratislava) |
Cena modelu Street Twin | 8 510 eur |
Cena modelu Street Cup | 9 370 eur |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, KLMwear a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Triumph | Moto Guzzi | Yamaha | Yamaha |
Model: | Street Twin | Street Cup | V9 Roamer | XV 950R | XV 950 Racer |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 900 ccm | 900 ccm | 853 ccm | 942 ccm | 942 ccm |
Max. výkon: | 55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot. | 55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot. | 55.0 k (40.4 kW) / 6250 ot. | 52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot. | 52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 80 Nm / 3230 ot. | 80 Nm / 3230 ot. | 62 Nm / 3000 ot. | 79.5 Nm / 3000 ot. | 79.5 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.55:1 | 10.55:1 | 10,5:1 | 9.0 : 1 | 9.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84.6 x 80 mm | 84.6 x 80 mm | 84 x 77 mm | 85.0 x 83.0 mm | 85.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC | OHC (2V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 135 mm | 135 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm | 110 mm | 110 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | jedno kotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-18 | 100/90-18 | 100/90 R19 | 100/90-19M/C 57H | 100/90-19M/C 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm | 260 mm | 298 mm | 298 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70 R17 | 150/80 R16 | 150/80B16M/C 71H | 150/80B16M/C 71H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 198 kg | 200 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 210 kg | 247 kg | 251 kg | ||
Výška sedla: | 750 mm | 780 mm | 785 mm | 690 mm | 765 mm |
Rázvor: | 1439 mm | 1435 mm | 1465 mm | 1570 mm | 1570 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | 2090 mm | 2240 mm | 2290 mm | 2295 mm |
Šírka: | 785 mm | 785 mm | 830 mm | 830 mm | |
Výška: | 1114 mm | 1114 mm | 1120 mm | 1160 mm | |
Svetlá výška: | 150 mm | 130 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 12 l | 12 l | 15 l | 12 l | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Servisný interval: | 16 000 | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 8/2017: 8 510 eur | Cena 8/2017: 9 370 eur | Cena 8/2017: približne 9 999 eur | Cena 8/2017: 9 590 eur | Cena 8/2017: 9 990 eur |
Pridané: 07.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora