ISSN 1336-6491 | Online: 2252 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici

 Zdieľať

Pridané: 12.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6093 [Bleskovky - PR bleskovka]

Kamión plný motocyklov Harley-Davidson sa po roku vráti na Slovensko. V rámci už tradičnej akcie Harley on Tour bude už tento víkend v Banskej Bystrici.

Záujemcovia sa budú môcť zoznámiť s aktuálnou modelovou radou H-D, absolvovať skúšobnú jazdu zdarma a spoznať osobitý štýl aj jazdné vlastnosti jednotlivých strojov. Skúšobné jazdy, vrátane zapožičania motocyklovej výbavy, je možné rezervovať už dnes na www.harley-davidson.sk.

Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici
Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici

No a pokiaľ viem množstvo jázd už rezervovaných je ale na nedeľu ešte nejaké miesta sú. Ak si teda z okolia Banskej Bystrice, alebo si nestihol testovačku v Bratislave tak neváhaj a registruj sa...

Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici
Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici

Kamión s 23 motocyklami na palube k nám zamieri zo Švajčiarska, a tak sa prvou zastávkou tour stala Bratislava (počas víkendu 8. a 9. júla). Práve z Bratislavy sme priniesli report a test šestice strojov:

09.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 12293 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme šesť Harleyov - od dostupného Streeta 750 až po majestátnu Electru

Ako už býva dobrým zvykom, deň pred verejnými predvádzacími jazdami na všetkých možných novučičkých Harley-Davidsonoch sme dostali možnosť niekoľko z nich si vyskúšať. Starostlivo sme si teda vybrali šesť modelov od najmenších až po najväčšie, aby sme ich prevetrali na otvorených a prázdnych rakúskych cestách.

 

V ďalších týždňoch sa presunie do Banskej Bystrice (14. a 15.7., pred areál H-D Banská Bystrica, Kostiviarska cesta 10) a do Košíc (22. a 23.7., pred Auparkom).

Kde nás nájdete:

Harley-Davidson® Banská Bystrica
Kostiviarska cesta 10
97401 Banská Bystrica
www.harley-davidson-bb.sk/

Mapa:

Pridané: 12.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »