Anketa:
Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici
ZdieľaťPridané: 12.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6093 [Bleskovky - PR bleskovka]
Kamión plný motocyklov Harley-Davidson sa po roku vráti na Slovensko. V rámci už tradičnej akcie Harley on Tour bude už tento víkend v Banskej Bystrici.
Záujemcovia sa budú môcť zoznámiť s aktuálnou modelovou radou H-D, absolvovať skúšobnú jazdu zdarma a spoznať osobitý štýl aj jazdné vlastnosti jednotlivých strojov. Skúšobné jazdy, vrátane zapožičania motocyklovej výbavy, je možné rezervovať už dnes na www.harley-davidson.sk.
No a pokiaľ viem množstvo jázd už rezervovaných je ale na nedeľu ešte nejaké miesta sú. Ak si teda z okolia Banskej Bystrice, alebo si nestihol testovačku v Bratislave tak neváhaj a registruj sa...
Kamión s 23 motocyklami na palube k nám zamieri zo Švajčiarska, a tak sa prvou zastávkou tour stala Bratislava (počas víkendu 8. a 9. júla). Práve z Bratislavy sme priniesli report a test šestice strojov:
09.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 12293 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme šesť Harleyov - od dostupného Streeta 750 až po majestátnu Electru
Ako už býva dobrým zvykom, deň pred verejnými predvádzacími jazdami na všetkých možných novučičkých Harley-Davidsonoch sme dostali možnosť niekoľko z nich si vyskúšať. Starostlivo sme si teda vybrali šesť modelov od najmenších až po najväčšie, aby sme ich prevetrali na otvorených a prázdnych rakúskych cestách.
V ďalších týždňoch sa presunie do Banskej Bystrice (14. a 15.7., pred areál H-D Banská Bystrica, Kostiviarska cesta 10) a do Košíc (22. a 23.7., pred Auparkom).
Kde nás nájdete:
Harley-Davidson® Banská Bystrica
Kostiviarska cesta 10
97401 Banská Bystrica
www.harley-davidson-bb.sk/
Mapa:
Pridané: 12.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Harley-Davidson® demo 2013 prichádzajú za tebou - Redakcia
- Valentínska akcia v Harley-Davidson Banská Bystrica - Redakcia
- Prežite s Harley-Davidson týždeň snov - Discover More 2017 štartuje! - Redakcia
- Pozvánka na BMW RR Days - 10. a 11. mája 2017, Brno - Redakcia
- Battle of the Kings 2017 - tento rok po tretíkrát - Vyberte kráľa customov Harley-Davidson! - Redakcia
- Pozvánka: Víkend s Motoshop Žubor 2018 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!