Anketa:
Pozvánka: Harley-Davidson® demo 2013 prichádzajú za tebou
ZdieľaťPridané: 14.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5690 [Novinky - Pozvánka]
Ak máš vodičský preukaz "A" na veľké motocykle, nepremárni túto skvelú príležitosť vyskúšať si jedinečný pocit z jazdy na motocykli Harley-Davidson®.
Naše predvádzacie (demo) motocykle Ti budú k dispozícii dňa:
- 18.mája v NITRE v Zábavno Obchodnom Centre MAX a
- 1.júna v BANSKEJ BYSTRICI v Shoping Centre EUROPA.
K dispozícii budú nasledujúce modely motocyklov Harley-Davidson® :
![]() |
NIČ NIE JE LEPŠIE ... AKO VYSKUŠAŤ !
DOHODNI SI BEZPLATNÚ SKÚŠOBNÚ JAZDU
Vyber si dátum, čas a mesto, v ktorom Ti to viac vyhovuje a dohodni si bezplatnú skúšobnú jazdu vyplnením a zaslaním dotazníka dole na stránke www.harley-davidson-bratislava.sk/book-test-ride . Konkrétne motocykle si môžeš pozrieť aj v našej galérii.
Skúšobná jazdy sa v týchto Obchodných centrách budú konať tieto soboty vždy od 10:00 hod. do cca 18:00 hod. každú pol hodinu, po určenej trase, s naším doprovodom. Po doručení dotazníka, v ktorom si vyberieš model, ťa obratom budeme kontaktovať, pre spresnenie času jazdy. V určitých prípadoch je možné vyskúšať všetky modely. Pri týchto jazdách nie je potrebné zložiť kauciu, ani dotankovať benzín. Potrebné je mať ochrannú prilbu, občiansky a vodičský preukaz a pred jazdou podpísať reverz. V prípade nejasností kontaktuj
info : tel.: 02/ 20 72 50 80
V prípade trvalého dažďa sa skúšobné jazdy nerealizujú.
Pridané: 14.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Predstavujeme HARLEY-DAVIDSON® XL1200V Sportster SEVENTY TWO™ 2012 - v štíhlom štýle - Redakcia
- Harley-Davidson pozýva celý svet na globálny virtuálny launch nových motocyklov modelového roku 2021 - už 19. januára - Redakcia
- Harley-Davidson inovuje v roku 2014 aj radu Sportster - konečne sa dočkáme ABS a bezkľúčového zapaľovania - Redakcia
- Pápež František požehnal motocyklom Harley-Davidson - Redakcia
- Prežite s Harley-Davidson týždeň snov - Discover More 2017 štartuje! - Redakcia
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Harley Davidson Street 750 a 500 2014 - Awia
- Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S - Herghott
- Harley-Davidson predstavil nové farby a detaily, čoskoro ukáže viac noviniek - Redakcia
- Dizajnový úlet - Harley-Davidson predstavil inovované Street Glide a Road Glide v najvyššej verzii CVO - Redakcia
- Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!