Anketa:
Prestavba Jawy 350/638 na Jawu 640 Sport
ZdieľaťPridané: 31.07.2005 Autor: johny99
Čitatelia: 30755 [Vaše stroje - Moja motorka]
Vždy som sníval o kapotovanej športovej motorke, ale mal som doma len Jawu, tak som začal po čase konať...
Po 15 ročnej abstinencii od motoriek som sa po rokoch rozhodol pre Jawu, nakoľko prerábam byt, tak veľa peňazí navyše neostalo.
Začal som so zháňať po inzerátoch a našiel som v neďalekej dedine Jawu 638 za 15 000 Sk s predkom z Jawy 640 Style. Po skúšobnej jazde som zistil, že motor je celkom dobrý, tak som ju vzal.
Takto vyzerala moja Jawka povôdne |
Takto vyzerala po mojej úprave s kufrom. Prvé čo bolo tak som sa pustil do prezutia mašinky do dobrých preumatík. Dopredu som dal Bridgestone a dozadu Michelin. Po zhliadnutí reťaze som zvážil rosiahlejšiu údržbu a vymenil som brzdové obloženia, lanká, ložiská a začal som jazdiť. Počas sezony som pokukoval po kapotovaných motorkách, ale o tých som mohol len snívať.
Zistil som, že Jawa vyrábala aj kapotované 640ky s názvom Sport, a tak som sa pustil do zháňania kapotáže. Tú som kúpil od chalana z Blavy a plexi mi poslali z čiech po dvoch mesiacoch.
Bol koniec sezóny a začala zima, tak si hovorím, že bude riadne dlhá, tak som sa pustil
do prestavby a zháňania dielov.
V Čechách bolo použitých dielov dosť, tak tam som zohnal kompletnú kotúčovku, nádrž, sedlo, plasty a iné.
Najprv nasledovala úprava rámu za tlmičmi a výmena puzdier v kyvke a keďže bola motorka
rozrobená, tak som strekol aj rám na žlto, aby vynikla kombinácia farieb.
Počas prestavby |
Ďalej som pripravil kapotáž a plasty na lak, ale keď mi lakýrnik povedal cenu s farbou za striekanie 8 000 Sk, tak som sa nasral a strekol som to sám. Výsledok nebol zlý, až na pár stekancov, ale čo už, všetko bolo prvýkrát. Začal som dokončovať detaily a zistil som, že treba niečo robiť s výfukmi, lebo pôvodne boli zrezané a na prd. Na tuningovej stránke pre Jawy www.TKmoto.cz som našiel ladené koncovky a rozhodol som sa nahodiť dvojkomorové laďáky. Zabehol som teda s mojím kamošom STEPom do Prahy po ne a získal som tam pár dobrých rád na zdvihnutie výkonu.
Tak po výmene výfukov nasledovalo pretryskovanie karbeca a vyrezanie clonky. Nakoľko som nebol spokojný z pôvodným kladivkovým zapaľovaním, ktoré bolo treba stále nastavovať, tak bola jasná voľba elektronickej náhrady kladiviek za Vape MZ 04. Bola jar a začal som testovať a jazdiť prvé kiláky, ocenil som najmä kotúčovú brzdu a rázny nárast výkonu motora.
A takto vyzeral výsledok mojej práce JAWA 350/640 sport |
Po prvých desiatkach kilometrov som začal mašinu zaťažovať a skúšal som maximálku a upss čo sa nestalo ? V 130km/h som dostal šmyk v miernej zákrute, ale zdolal som to, zadrel sa mi motor. Vravím si kde sa stala chyba? Po hľadaní som došiel na to, že mám na palivovej hadici prietokový filter z auta ktorým nestíhal dotekať benzín čím sa pri vyššej rýchlosti ochudobnila zmes a došlo k zadretiu piestov, ale ako tak som došiel. O štyri dni som mal výbrus spravený, tak som ešte povážil piesty a odľahčil som ich o pár gramov.
Zabehol som mašinku a po zábehu som jazdil na syntetický olej Texaco Motex 2 SX, ktorý sa osvedčil a nedymil. Po zábehu som začal Jawke nakladať vyššie rýchlosti a dostal som sa až na 145km/h, ale bál som sa ísť viac lebo to bolo už nepríjemné a mašinka sa začala chvieť. Časom som zistil, že mi moja Jawka nestíha a obhliadal som sa po nejakom lacnom japoncovi a našiel som.
Jawku som predal kamarátovi, aj keď mi pár ľudí vyčítalo, že som sa na nej nadrel a keď je hotová tak ju predávam. Ale čo už, po 120 000 kilákoch na dvojtaktoch som zatúžil aj ja po nejakej tej "ryži". Teraz mám Kawasaki GPZ 600 R a som spokojný, hoci ešte vychytávam chybičky, ale na túto Jawku 640 Sport len tak nezabudnem, lebo ma stála dosť času a ostal v nej kúsok môjho srdca, takže Jawám zdar !
Pridané: 31.07.2005 Autor: johny99 Zdieľať
Súvisiace články:
Vaše najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!