Anketa:
Richard Šikyňa, staronový „medzinárodný majster Slovenska“ v triede MX2
ZdieľaťPridané: 04.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3374 [Šport - Motocross]
Posledné podujatie Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose sa v konalo uplynulú nedeľu v starej tehelni na trati v Šenkviciach. Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM 250 SXF v triede MX2 potvrdil svoje vedúce postavenie v priebežnom hodnotení a po 4. a 1. mieste s veľkým náskokom (47 bodov) získal už po druhýkrát titul Medzinárodného majstra Slovenska.
Pri neúčasti českého jazdca Patrika Lišku sa na druhú priečku prebojoval Denis Poláš (#97) a bronzovú pozíciu si vyjazdil mladý Šimon Jošt (#53).
Richard Šikyňa (#102): „Včerajšie preteky nedopadli úplne tak ako by som chcel. Na trati som sa cítil dobre a užíval som si tréningy. V prvej jazde som jazdil na 3 mieste, trať bola dosť nakropená a tak som radšej jazdil prvé kolá opatrne, ale počas jazdy som urobil chybu na skoku a nasledoval veľký pád. Našťastie som sa rýchlo zdvihol a pokračoval v jazde, ktorú som nakoniec dokončil ako štvrtý. Bol som z toho trochu sklamaný a v druhej jazde som si chcel napraviť chuť. Odštartoval som znovu na 3. mieste, ale po pár kolách som sa dostal do čela štartového poľa a túto pozíciu som si udržal až do cieľa. Podarilo sa mi tak získať celkové víťazstvo v seriáli a stal som sa majstra Slovenska. Z tohto úspechu sa veľmi teším, ale do konca sezóny máme ešte zopár dôležitých pretekov, od čoho bude závisieť, ako sa celkovo umiestnim v Čechách a na ADAC. Chcem poďakovať všetkým ľuďom, ktorí mi pomáhajú, najväčšia vďaka patrí môjmu tímu MX Slovakia, trénerovi a rodine.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Richard nastupoval na preteky do Šenkvíc s jasným zámerom získať celkové víťazstvo v seriáli. Po minulo víkendových ťažkých pádoch na ADAC v Gaildorfe bol stále ešte dosť ubolený a pred pretekmi mu musel s bolesťami medzi lopatkami pomôcť aj fyzioterapeut. Rišo je však bojovník a napriek chybe a následnom páde v prvej jazde tú druhú po krásnom súboji s Tomášom Kohútom vyhral a získal už tak svoj druhý slovenský titul v triede MX2. Na oslavy však nie je čas, sezóna stále beží a Riša čakajú veľmi náročné preteky v Čechách, na ADAC v Nemecku a tiež v Anglicku na „Motokrose národov“. Mali sme naplánované na najbližší víkend aj preteky MXGP v holandskom Assene, ale vzhľadom na bolestivé pády sme sa po dohode rozhodli tieto preteky vynechať, aby si Rišo mohol pred záverečnými pretekmi oddýchnuť a doliečiť sa. Chcel by som sa poďakovať všetkým Rišovým fanúšikom za ovzbudzovanie a morálnu podporu počas celého seriálu majstrovstiev Slovenska. Poďakovanie patrí aj všetkým organizátorom pretekov a novému promotérovi za výrazný posun v kvalite celého seriálu a jeho propagácii, taktiež športovej komisii a samozrejme všetkým členom tímu a hlavne našim partnerom a sponzorom.“
Pridané: 04.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda dosiahla globálny míľnik - 500 miliónov vyrobených motocyklov
- Honda inovovala model CBF125F pre rok 2026
- Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!