Anketa:
Red Bull Get On Top 2017 už o 9 dní pri Žiline!
ZdieľaťPridané: 06.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5041 [Novinky - Pozvánka]
Už 15. a 16. septembra bude kopec neďaleko Žiliny, na rozhraní obcí Porúbka a Turie, hosťovať nekompromisné vertikálne duely, aké sú pre Red Bull Get On Top typické. Mená ako Štefan Svitko, Thomas Hostinský, Miroslav Ševela, David Cyprián či Patrik Markvart už svietia na štartovej listine. Online registrácia je však ešte stále otvorená, takže konkurencia môže v týchto dňoch iba zosilnieť!
Kto sa do Porúbky chystá povzbudzovať a fandiť, neoľutuje. Okrem veľkých mien a ešte väčších víťazstiev čaká na každého aj hudobné a filmové vyžitie. Sobota je deň s veľkým D, ale už v piatok budú prebiehať skúšobné jazdy a pripravené je aj kino. A to priamo pod kopcom a pod hviezdami. Premietať sa bude film Ride United, ktorý je o láske k motorkám a pretekaniu. Príďte si pozrieť, kde najradšej jazdia hviezdy ako Antonio Cairoli, Toby Price, Jolene Van Vugt alebo Kiara Fontanesi.
V sobotu to nebudú iba motory, ktoré vám budú priasť do uší počas ostrých duelov. Karosa z roku 1977, ktorá sa prerobila na pojazdnú hudobnú česko-slovenskú legendu bude parkovať v Porúbke aj tento rok. Na svojej streche prinesie prevažne rockový náklad: slovenské kapely The Paranoid a Got Blue Balls, doplnia ich DJ Ludko Snowak, DJ Spin a DJ Laci Strike. Red Bull Tour Bus sa postará o hudbu a after párty až do polnoci!
Minulý rok to bolo veľké! Vidíme sa v Porúbke už o niekoľko dní!
Registráciu, praktické informácie a zaujímavosti zo sveta motoriek nájdete na redbull.sk/getontop.
Pridané: 06.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Na debni Red Bull Get On Top 2017 otec so synom - Redakcia
- Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!