ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na debni Red Bull Get On Top 2017 otec so synom

 Zdieľať

Pridané: 18.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4141 [Šport - Enduro]

Piaty ročník Red Bull Get on Top svoju povesť extrémnych pretekov opäť potvrdil. Zatiaľ najdrsnejšie preteky v histórii podujatia vyhral mladý český jazdec David Cyprián. Porúbka pri Žiline bola cez víkend centrom, v ktorom sa stretli špičkoví motocyklisti nielen zo Slovenska, ale aj z Česka a Poľska.

Red Bull Get on Top 2017

Kopec na rozhraní obcí Porúbka a Turie dal zabrať každému jazdcovi, keďže dážď urobil z trate poriadnu divočinu! Kamene aj polená v endurokrosovej časti, ale aj samotný strmý výjazd neboli dnes iba skúškou techniky, ale aj skúškou odvahy a odhodlania.

Upršané počasie, nekompromisné súboje a takmer 140 jazdcov na štarte prinieslo epický zážitok všetkým divákom, fanúšikom, ale aj pretekárom. Blato lietalo všade okolo, súboje boli nekompromisnejšie ako kedykoľvek predtým a na vrchol to celkovo dotiahlo iba 7 pretekárov.

Na štarte sa opäť stretli veľké mená slovenského aj českého motocyklového športu – Thomas Hostinský, Miroslav Ševela, na trati nechýbali ani Karin Hostinská a Katarína Juríčková, ktorá skončila prvá v ženskej kategórii. Napínavé vyraďovacie duely nakoniec určili nasledovné poradie, v ktorom dominujú domáci jazdci:

  1. DAVID CYPRIÁN (CZ)
  2. MILAN KOLLÁR (SK)
  3. ZDENĚK CYPRIÁN (CZ)
  4. Jozef Posluch (SK)
  5. Štefan Lacúch (SK)
  6. Ján Staňo (SK)
  7. Dušan Paulen (SK)
  8. Peter Palčo (SK)

David Cyprián sa dnes postavil na stupienok víťazov ako kráľ: „cítim sa fantasticky! Celý rok som dúfal, že vyhrám, keďže mi prvé miesto naposledy tak tesne ušlo. Tento rok sa to podarilo a som fakt nadšený.“ A čo na to Zdeněk Cyprián, Davidov otec, ktorý obsadil tretie miesto? „Som veľmi rád, že David vyhral, mám z toho obrovskú radosť. A to, že budem tretí, som naozaj nečakal. Vzhľadom na môj dôchodkový vek som veľmi milo prekvapený.

Sobota v Porúbke nebola iba o dueloch, ale aj o nadupanom sprievodnom programe. Trialová šou českého bikera Petra Krausa, súťaže, ale aj Red Bull Tour Bus s rockovým nákladom na jeho streche vytvorili atmosféru, ktorú nedokázalo pokaziť ani nevyspytateľné septembrové počasie.

Nekompromisný Red Bull Get on Top 2017 je úspešne za nami! Neostáva nič iné, než vyčistiť si topánky a motorky od blata a tešiť sa na ďalší ročník! Fotogalériu a video nájdete už čoskoro na webe redbull.sk/getontop.

Red Bull Get on Top 2017

Red Bull Get on Top 2017

Pridané: 18.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »