Anketa:
Prvé zoznámenie s BMW G 310 GS v Barcelone
ZdieľaťPridané: 22.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9040 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Pekne pozdravujeme z teplej a slnečnej Barcelony, kde sme sa pred niekoľkými hodinami dostali prvý raz na dotyk ku reálnym a jazdiacim najmenším tristovkovým géeskám.
Text a foto: Peter Fischer
G 310 GS vychádza zo skôr predstaveného G 310 R, lenže aby si zaslúžilo nosiť značku GS, muselo prejsť niekoľkými úpravami. Najmarkantnejšími sú najmä predné 19-palcové koleso, vyššie zdvihy, vypínateľné ABS a samozrejme nezameniteľný GS dizajn.
Sú to jediné dva modely BMW, ktoré nepochádzajú z berlínskej farbiky. BMW ich vyrába v spolupráci s TVS Motor Company v indickom Bangalore. Zatiaľ prezradím, že výstavné kusy, ktoré sme doteraz videli, mali nemecké VIN čísla - uvidíme, aké budú zajtra na jazdách.
K najmenšiemu GS sa však v BMW viaže oveľa viac prvenstiev než pri základnom G 310 R, ale tie opíšem až po zajtrajších jazdách. Ak si nikdy bližšie neskúmal tento tristovkový jednovalec, tak len lajtovo pripomeniem, že jeho valec je netypicky naklonený dozadu, pričom sanie ide spredu a výfuk samozrejme dozadu.
V čase, keď čítaš tento článok, si už užívam nové GS v zákrutách za Barcelonou. S najbližším reportom sa ozvem len čo spíšem všetky praktické poznatky, pretože doteraz sme sa venovali iba teórii.
Ak máš nejaké otázky ohľadom najmenšieho GS alebo R, šup s nimi do diskusie, kým som v osobnom kontakte s vývojármi!
Video: BMW G 310 GS 2017
Text a foto: Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktor jazdí v oblečení REV'IT, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti Motostore.
Foto: | |
Pridaj obrázok |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | G 310 GS |
Rok: | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 313 ccm |
Max. výkon: | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 28 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80.0 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R 19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 169.5 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1420 mm |
Dĺžka: | 2075 mm |
Šírka: | 880 mm |
Objem nádrže: | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 143 km/h |
Spotreba paliva: | 3.33 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 247 km |
Servisný interval: | 10 000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED smerovky: | za príplatok |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 9/2017: 5 800 eur |
Pridané: 22.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách - Herghott
- Prvé kusy na Slovensku - BMW G 310 GS a R 1200 GS s novou farebnou prístrojovkou - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora