ISSN 1336-6491 | Online: 3885 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ľubko Gréč, zbohom!

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8142 [Novinky - In Memoriam]

V nedeľu 13. 5. nás viac ako nečakane opustil Ľuboš Gréč, nestor značky Ducati na Slovensku, a v neposlednom rade jeden z najpohodovejších ľudí akí kedy chodili po tejto planéte. Pohreb bude v piatok 18. 5. o 14.00 v Banskej Štiavnici.

Ľuboš odišiel celkom potichu na mieste, ktoré mal veľmi rád - na svojom milovanom Slovakia Ringu. Po pretekoch EWC sa v nedeľu ráno vo svojom karavane už nezobudil.

Všetci ho poznáme ako človeka, ktorý žil láskou pre Ducati. Práve vďaka nemu sa od roku 2004 na Slovensku predalo okolo 600 kusov motoriek tejto značky.

Posledná rozlúčka s Ľubošom Gréčom sa uskutoční v dome smútku v Banskej Štiavnici v piatok 18. 5. 2018 o 14.00 hod.

Ľubo, drž sa tam hore!

Ľubko Gréč, zbohom!
Ľubko Gréč, zbohom!

Pridané: 14.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »