Anketa:
Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018 2/2
ZdieľaťPridané: 12.06.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 12865 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Vitpilen je športový ľahký café racer s futuro-retro dizajnom. Ten je naozaj neopozeraný, a je to typ buď sa ti páči alebo o neho neoprieš ani bicykel. Ja som "bicykeľ" nemal, a tak som šiel radšej jazdiť. Biely šíp si ma hneď získal.
Video: V sedle café racera - Husqvarna Vitpilen 401 2018
Posed je, ako sa na kafáč patrí, nízko ako na športovej motorke. Stupačky zas pomerne vysoko. Jazdec tak sedí pomerne predklonený a zaťažuje predné koleso. Do zákrut sa tak perfektne vysadá pri športovej jazde, no nie je to práve najpohodlnejší posed. Ak máš srdce racera, tak budeš hneď doma.
Motor ktorý tu je, poznám už dobre a je to podľa mňa jeden z najlepších v segmente. Extrémne zábavný, veľmi nevibruje, ochotne sa nechá vytáčať... Nestráži ho žiadna elektronika, a tak je to číry pôžitok z jazdy... Podvozok od WP, brzdy ByBre, nie je čo riešiť.
Vitpilen je malý nasratý vyzlečený superšport... Podvozok tvrdý, posed vpredu, športovanie má v génoch a pritom všetkom má future-retro vzhľad.
Plusy a mínusy
motor, ľahkosť ovládania, športový charakter, zábava, futuro dizajn | sedlo spolujazdca len núdzovka, vyššia cena |
Konkurencia
Je pravda, že Vitpilen nezapadá medzi konkurentov ani cenou, ani štýlom. Tento stroj nie je primárne stavaný ako úžitkový - štýl je tu prioritnejší, a preto má aj značne vyššiu cenu než konkurenti. Kto chce bežný naháč na každý deň, môže si vyberať z BMW G 310 R, Hondy CB300, Yamahy MT-03, alebo aj Hondy CB500F, ale kto chce extra štýl a netuctový vzhľad, vezme Husqvarnu. Najväčšími rivalmi Vitpilena sú jeho priamy brat a bratranec: čierny scramblerovitý Svartpilen (ktorého test vám prinesieme neskôr) a Duke 390. Kým Svartpilen má rovnakú cenu ako Vitpilen, Duke 390 je o 900 eur lacnejší, a zároveň je druhý najdrahší stroj v tejto kategórii. Priemerná cena vyššie spomínaných naháčov je totiž okolo 4 800 eur.
Záver
Husqvarna Vitpilen 401 je malý chuligán do mestskej premávky a hlavne to je exhibicionista. Všade kde ju zaparkujem, tak ľudia o nej hovoria a preberajú, či sa im páči alebo nie, a rozjímajú sa nad futuristickým dizajnom. Je to motorka, na ktorej by som nič nevymenil a nechal ju tak ako je, veď vyzerá fantasticky a presne tak aj jazdí. Niekoho môže odradiť vyššia cena 6 350 eur, ale ten kto chce malú šikovnú a hlavne štýlovú motorku do mesta, tak mu to prekážať nebude. Ja som si ju zamiloval a miestami som rozmýšľal nad jej kúpou. Do mesta síce vozenie mám, ale hneď by som ju bral.
Plusy, mínusy
dizajn, brzdy, podvozok | spolujazdec vás bude nenávidieť :) |
Text: Matej Mularčík, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE, s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Husqvarna | KTM | Honda | Yamaha | BMW |
Model: | Vitpilen 401 | 390 Duke | CB300R | MT-03 | G 310 R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2017 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | ||||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 373.2 ccm | 373.2 ccm | 286 ccm | 321 ccm | 313 ccm |
Max. výkon: | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot. | 31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 37 Nm / 7250 ot. | 37 Nm / 7000 ot. | 27.5 Nm / 7500 ot. | 29.6 Nm / 9000 ot. | 28 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 | 11.2:1 | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89 x 60 | 89 x 60 | 76 x 63 mm | 68.0 x 44.1 mm | 80.0 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 142 mm | 142 mm | 130 mm | 130 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 150 mm | 107 mm | 125 mm | 131 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, radiálny 4 piestik | jednokotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 296 mm | 298 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 | 110/70-17 | 110/70R17M/C 54H | 110/70-17M/C 54H | 110/70 R 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 230 mm | 220 mm | 220 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/60-17 | 150/60-17 | 150/60R17M/C 65H | 140/70-17M/C 66H | 150/60 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 149 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 148 kg | 143 kg | 168 kg | 158.5 kg | |
Výška sedla: | 835 mm | 830 mm | 799 mm | 780 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1357 mm | 1357 mm | 1352 mm | 1380 mm | 1374 mm |
Dĺžka: | 2012 mm | 2090 mm | 1988 mm | ||
Šírka: | 802 mm | 745 mm | 896 mm | ||
Výška: | 1052 mm | 1035 mm | |||
Svetlá výška: | 170 mm | 185 mm | 151 mm | 160 mm | |
Objem nádrže: | 9.5 l | 13.4 l | 10 l | 14 l | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 145 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 3.4 l/100km | 3.3 l/100km | 3.33 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 295 km | cca 227 km | cca 247 km | ||
Servisný interval: | 12000km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | USD vidica | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 6/2018: 6 350 eur | Cena 10/2018: 5 459 eur | Cena 10/2018: 4 690 eur | Cena 6/2018: 4 790 eur | Cena 10/2018: 4 950 eur |
Pridané: 12.06.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- ... zobraz všetky články od tohto autora