Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1620 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28512
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16981)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11531)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018 2/2

 Zdieľať

Pridané: 12.06.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 12865 [Testy a predstavenia - Test]

Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018

Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018
Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018
Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018
Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Vitpilen je športový ľahký café racer s futuro-retro dizajnom. Ten je naozaj neopozeraný, a je to typ buď sa ti páči alebo o neho neoprieš ani bicykel. Ja som "bicykeľ" nemal, a tak som šiel radšej jazdiť. Biely šíp si ma hneď získal.

Video: V sedle café racera - Husqvarna Vitpilen 401 2018

Posed je, ako sa na kafáč patrí, nízko ako na športovej motorke. Stupačky zas pomerne vysoko. Jazdec tak sedí pomerne predklonený a zaťažuje predné koleso. Do zákrut sa tak perfektne vysadá pri športovej jazde, no nie je to práve najpohodlnejší posed. Ak máš srdce racera, tak budeš hneď doma.

Motor ktorý tu je, poznám už dobre a je to podľa mňa jeden z najlepších v segmente. Extrémne zábavný, veľmi nevibruje, ochotne sa nechá vytáčať... Nestráži ho žiadna elektronika, a tak je to číry pôžitok z jazdy... Podvozok od WP, brzdy ByBre, nie je čo riešiť.

Vitpilen je malý nasratý vyzlečený superšport... Podvozok tvrdý, posed vpredu, športovanie má v génoch a pritom všetkom má future-retro vzhľad.

Plusy a mínusy

motor, ľahkosť ovládania, športový charakter, zábava, futuro dizajn sedlo spolujazdca len núdzovka, vyššia cena

Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018

Konkurencia

Je pravda, že Vitpilen nezapadá medzi konkurentov ani cenou, ani štýlom. Tento stroj nie je primárne stavaný ako úžitkový - štýl je tu prioritnejší, a preto má aj značne vyššiu cenu než konkurenti. Kto chce bežný naháč na každý deň, môže si vyberať z BMW G 310 R, Hondy CB300, Yamahy MT-03, alebo aj Hondy CB500F, ale kto chce extra štýl a netuctový vzhľad, vezme Husqvarnu. Najväčšími rivalmi Vitpilena sú jeho priamy brat a bratranec: čierny scramblerovitý Svartpilen (ktorého test vám prinesieme neskôr) a Duke 390. Kým Svartpilen má rovnakú cenu ako Vitpilen, Duke 390 je o 900 eur lacnejší, a zároveň je druhý najdrahší stroj v tejto kategórii. Priemerná cena vyššie spomínaných naháčov je totiž okolo 4 800 eur.

Záver

Husqvarna Vitpilen 401 je malý chuligán do mestskej premávky a hlavne to je exhibicionista. Všade kde ju zaparkujem, tak ľudia o nej hovoria a preberajú, či sa im páči alebo nie, a rozjímajú sa nad futuristickým dizajnom. Je to motorka, na ktorej by som nič nevymenil a nechal ju tak ako je, veď vyzerá fantasticky a presne tak aj jazdí. Niekoho môže odradiť vyššia cena 6 350 eur, ale ten kto chce malú šikovnú a hlavne štýlovú motorku do mesta, tak mu to prekážať nebude. Ja som si ju zamiloval a miestami som rozmýšľal nad jej kúpou. Do mesta síce vozenie mám, ale hneď by som ju bral.

Plusy, mínusy

dizajn, brzdy, podvozok spolujazdec vás bude nenávidieť :)

Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018

Text: Matej Mularčík, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE, s. r. o.

Foto:
 Husqvarna Vitpilen 401 2018 KTM 390 Duke 2018 Honda CB300R 2018 Yamaha MT-03 2017 BMW G 310 R 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaKTMHondaYamahaBMW
Model:Vitpilen 401390 DukeCB300RMT-03G 310 R
Rok:20182018201820172018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:373.2 ccm373.2 ccm286 ccm321 ccm313 ccm
Max. výkon:43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot.42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:37 Nm / 7250 ot.37 Nm / 7000 ot.27.5 Nm / 7500 ot.29.6 Nm / 9000 ot.28 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:12.6:112.6:110.7: 111.2:110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:89 x 6089 x 6076 x 63 mm68.0 x 44.1 mm80.0 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:142 mm142 mm130 mm130 mm140 mm
Zdvih vzadu:150 mm150 mm107 mm125 mm131 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, radiálny 4 piestikjednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm296 mm298 mm300 mm
Pneu vpredu:110/70-17110/70-17110/70R17M/C 54H110/70-17M/C 54H110/70 R 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm230 mm220 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:150/60-17150/60-17150/60R17M/C 65H140/70-17M/C 66H150/60 R 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:149 kg
Hmotnosť s náplňami:148 kg143 kg168 kg158.5 kg
Výška sedla:835 mm830 mm799 mm780 mm785 mm
Rázvor:1357 mm1357 mm1352 mm1380 mm1374 mm
Dĺžka:2012 mm2090 mm1988 mm
Šírka:802 mm745 mm896 mm
Výška:1052 mm1035 mm
Svetlá výška:170 mm185 mm151 mm160 mm
Objem nádrže:9.5 l13.4 l10 l14 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:145 km/h
Spotreba paliva:3.4 l/100km3.3 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 295 kmcca 227 kmcca 247 km
Servisný interval:12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidica
Poznámka:
Poznámka:Cena 6/2018: 6 350 eurCena 10/2018: 5 459 eurCena 10/2018: 4 690 eurCena 6/2018: 4 790 eurCena 10/2018: 4 950 eur

<

Pridané: 12.06.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria