Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test BMW S 1000 RR (2023) 1/2

 Zdieľať

Pridané: 30.09.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 5015 [Testy a predstavenia - Test]

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež od značky BMW, ale drží ho M 1000 RR.

Text a foto: Matej Mularčík

Test BMW S 1000 RR (2023)
Test BMW S 1000 RR (2023)

Zoznámenie

O to viac sa teším, lebo S 1000 RR 2023 dostalo veľa komponentov z Mka a veľa nových funkcií. Ale poďme po poriadku. Dizajnovo sa veľmi nemenila, aj keď podľa mňa je teraz krajšia. Dostala krídelká, ktoré sú už v podstate povinnosť. Dnes už ani na krok bez krídelok. Mierne sa zmenili plasty pri nádrži. A zadná časť je tiež mierne zmenená. No mňa najviac zarazil držiak na ešpézetku, lebo je krátky a vyzerá, že ho ani netreba meniť. Inak je dizajn podobný predošlému modelu a skôr to vyzerá ako facelift, aj keď BMW je na to háklivé a tvrdí, že to je nový model.

Výkon je 154 kW, teda 210 koní pri 13 750 ot./min a maximálny krútiaci moment 113 Nm pri 11 000. Radový štvorvalec má štyri titánové ventily na každý valec a technológiu variabilného časovania ShiftCam na nasávaní. Maximálka je 303 km/h, kedy krídelká tvoria prítlak až 17,1 kg. Tento konkrétny kus bol vybavený karbónovými kolesami, takže oproti štandardným je vzadu 200ka pneu (klasické kolesá majú 190). Suchá hmotnosť je 175 kg (s balíkom M 173,3 kg) bez akumulátora a pohotovostná hmotnosť je 197 kg (s balíkom M 193,5 kg).

Test BMW S 1000 RR (2023)

Naša mala vo výbave navyše okrem štandardnej verzie M paket s karbónovými kolesami a sedlom, race paket (endurance reťaz a titánový výfuk), dynamic paket (semiaktívny podvozok, jazdný mód Pro, vyhrievané rukoväte, tempomat), paket pre spolujazdca, kontrolu tlaku v pneu, alarm, karbónový paket a Billet Pack. No a v neposlednom rade mala brzdy M, k tým som sa už vyjadroval, keď som jazdil M 1000 RR v roku 2021, a aj pri teste M 1000 R, ktorú sme mali tento rok. Nikto nerobí lepšie brzdy ako BMW, ktoré majú na sebe modrú farbu a logo M. Ostatní majú čo dobiehať, a aj keď konkurencia je silná, tak zatiaľ som nenašiel brzdy, ktoré by takto na sériových motorkách brzdili.

Farebná kombinácia bielej má evokovať športovosť, no je na nej vidieť každý fľak. Ale s nápismi RR vyzerá dravo. Takisto predok je dravosťou nasiaknutý vďaka krídelkám. Celkový dojem zo vzhľadu je pre mňa impozantný. Vyzerá neskutočne a karbónové doplnky z nej robia riadnu šelmu. Krátky držiak na ŠPZ dodáva zadku ľahkosť, a v spojení so svetlami je to super kombinácia. Stupačky M sú šperkom na pohľad a aj frézované doplnky ako brzdová a spojková páčka a chránič brzdovej páčky podtrhujú športový charakter. Titánové zvody aj s koncovkou Akrapovič dávajú decentný zvuk a taktiež vyzerajú famózne.

Test BMW S 1000 RR (2023)

Karbónové kolesá asi netreba popisovať, lebo to je niečo, čo by chcel mať každý. TFT displej sa nezmenil, ale funkcie v ňom sú vylepšené najmä v tom, že keď si nastavíte športový displej, tak aj po vypnutí motorky vám ostane a nevráti to naspäť na základný displej. To je napríklad výhoda, keď človek krúži po okruhu, nemusí tak po každom naštartovaní hľadať to správne zobrazenie na displeji. Pri detailnom pohľade na prednú vidlicu zhora si človek všimne hneď nový doplnok, snímač uhla riadenia, ktorý umožňuje dve funkcie a to asistent brzdenia Brake Slide Assist pre spomalenie a DTC Slide Control pre zrýchlenie. Pomocou tohto snímača uhla riadenia sa určuje uhol vybočenia zadného kolesa (drift), kde pri brzdení pomôže v šmyku vkĺznuť do zákruty a pri zrýchlení umožní powerslide, čiže opäť prostredníctvom šmyku vyjsť zo zákruty. Takže vďaka tomuto už budete jazdiť ako profi jazdci na trati. Potom je tu samozrejme aj wheelie control a stoppie a ešte mnoho ďalších asistentov, ktoré sme popisovali aj pri iných BMW.

Jazda

Samozrejme, keď nasadnem, tak sa cítim ako doma, hneď si spárujem telefón s moto, aby mi zaznamenávalo telemetriu. Stupačky sú presne tam kde majú byť, a ako som už viackrát popísal v iných testoch BMW superbikov, tak S 1000 RR patrí posedom medzi najkomfortnejšie vo svojej kategórii. Žiadna bolesť kolien, žiadne kŕče do bedier, jednoducho ten posed je na tento typ motorky neuveriteľný, kým na iných si už kúšem do kolien, tak tu sa cítim dobre. Hneď si volím režim Race Pro 1 a vyrážam na cesty. Och, tá ľahkosť, ktorá ide od tých karbónových kolies je nenahraditeľná. Prepletám sa premávkou ako šťuka, ako keby ani žiadna nebola. Koncovka si sem tam odkašle, a to je tá symfónia, ktorú chcete dostávať do uší. Po zohriatí a vymotaní sa z Bratislavy si to namierim priamo na diaľnicu (samozrejme v Nemecku) a kotlím čo to dá. Telemetria mi ukázala, že som šiel 303 km/h. To je nádhera, s akou ľahkosťou sa k týmto číslam dostala, a ešte krajšie bolo to ubrzdiť s tými M brzdami. To je ako keby vám niekto hodil do predného kolesa kovovú tyč, proste keď stlačíte brzdu, tak hneď spomaľujete.

Test BMW S 1000 RR (2023)
Test BMW S 1000 RR (2023)

Idem pekne rovno na Pezinskú Babu vyskúšať čo táto kráska dokáže. Pneumatiky sú už zohriate, tak keď prichádzam k prvej vracačke, idem dole na koleno. Neverím ako ľahko sa mi sklopí do zákruty. Vďaka brzdám si dovolím posunúť svoje brzdné body oveľa bližšie k zákrute. Karbónové kolesá mi zas hovoria, že v zákrute môžem ísť aj rýchlejšie ako som zvyknutý a na výjazde sa mi efektne stavia Sko na zadné. Myslím, že som sa zamiloval. Krútim sa na Pezinskej babe až kým mi nedôjde benzín a potom sa vyberiem domov vysmiaty od ucha k uchu. Doma jej doprajem lásku a umyjem ju, nech vynikne jej nádherná biela farba. Vždy sa na umývanie teším, hlavne karbónových kolies, lebo keď sú čisté, tak vyzerajú ako šperk. Večer ani neviem zaspať z rozrušenia ako veľmi je tá motorka dobrá. Neviem sa dočkať kedy ju zas vytiahnem von a popreháňam sa.

Ďalší raz si v režime Race Pro 1 už nastavujem všetko podľa seba a aj jazdu po zadnom nastavujem s minimálnym zásahom. Ideme s kamarátmi pozrieť Pezinskú Babu a neuveríte, ale ostali sme tam celý deň. Tie moje nastavenia, ktoré som si zvolil, mi môj dojem z jazdy ešte viac vylepšili. Pri jazde po zadnom kolese si cez quickshifter radím od jednotky až po trojku a motorka ide krásne na zadnom kolese. Ja nemusím rozmýšľať nad zadnou brzdou, lebo elektronika si to postráži. Aká paráda, že sa konečne nemusím hrať so zadnou brzdou. Krútim sa hore dole a stále viac si prehlbujem svoj vzťah s S 1000 RR. Jazdil som aj verziu 2020, ale nezdala sa mi takto divoká. Jednoducho nové Sko jazdí takmer identicky ako Mko čo som jazdil v roku 2021, a to som napísal, že je najlepšia motorka vo svojej kategórii aká existuje. Nové Mko s tým obrím predným krídlom som nejazdil a asi ani nebudem, ale popravde sa priznám, že po jazde na tomto bielom Sku už ani nemám tendenciu o tom rozmýšľať. BMW postavilo za mňa najlepší superbike a konkurencia má čo robiť, aby sa k ním priblížila. Tie brzdy by som dal ako povinnosť na každú jednu motorku. Displej vám ponúka obrovské množstvo informácií a je intuitívny a krásne čitateľný, ostatní sa môžu učiť. Spracovanie a karbón je na špičkovej úrovni.

Test BMW S 1000 RR (2023)
Test BMW S 1000 RR (2023)

Už je asi vidieť aj z mojich slov, že mňa táto motorka ohúrila. Nechcem samozrejme nikomu brať jeho názor, ale predtým ako sa niekto pustí do kritiky, tak mu odporúčam vyskúšať si ju v tejto špecifikácii. Zákruty táto motorka miluje a vďaka nej si môžete skúšať posed a snažiť sa priblížiť k posedu profi jazdcov. Na brzdy sa už nedá viac napísať, jednoducho na nich sa dá spoľahnúť. Ak to aj prepísknete, tak verte mi, že oni to vždy ubrzdia. Dávajú jazdcovi taký pocit istoty, že budete posúvať svoje limity stále ďalej. Karbónové kolesá krásne dávajú odozvu jazdcovi, čo sa pod ním deje a vďaka podvozku vám nevytrasie zuby ani na rozbitej ceste. Zvuk z výfuku je v rámci noriem EU a ja sám som už vyrástol z uhučaných laďakov, ale mne sa ten zvuk páči a jazdec si sem tam užije aj bublanie pri podradení a krásnu symfóniu pri 14 tisíc otáčkach. Kam dôjdem, tak tam sa všetky pohľady upriamia na BMW. Veľa motorkárov si ju zvedavosti prídu obzrieť a tí čo sa nehanbia sa aj popýtajú aká je. Každému hovorím, že je to najlepšia motorka vo svojej kategórii akú som kedy jazdil a vidím, že uznanlivo krútia hlavami. BMW urobilo dokonalú motorku a ja mám jeden problém, neviem či im ju vôbec vrátim. No jedno viem, toto bude raz v mojej garáži a ja budem mať svoj splnený sen.

Video: Nové BMW S 1000 RR #NeverStopChallenging

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 BMW S1000RR 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:S1000RR
Rok:2023
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:999 ccm
Max. výkon:206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot.
Max. krútiaci moment:113 Nm / 11000 ot.
Kompresný pomer:13.3:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:117 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:197 kg
Výška sedla:824 mm
Rázvor:1441 mm
Dĺžka:2073 mm
Šírka:824 mm
Objem nádrže:16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 193 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2023: 20 150 eur

>

Pridané: 30.09.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria