Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2518 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme veľké cruisre Indian Chief Dark Horse a Roadmaster 2018 1/2

 Zdieľať

Pridané: 26.06.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12173 [Testy a predstavenia - Test]

Indian Chief nadväzuje na bohatú históriu značky, ktorá vznikla v roku 1901 a do desiatich rokov od vzniku sa stala najväčším výrobcom motocyklov na svete. Po vojne však postupne upadala, až do bankrotu v roku 1953. Model Chief vznikol v roku 1922 a bol predstaviteľom veľkého dvojvalca – väčšieho ako Scout.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Indian Chief Roadmaster a Dark Horse 2018
Indian Chief Roadmaster a Dark Horse 2018

Indian Chief Roadmaster 2018
Indian Chief Roadmaster 2018
03.05.2018 09:05 - Indian Testovanie Zvolen
Indian Chief Roadmaster 2018

Na pohon modelov Chief dnes slúži motor Thunder Stroke 111, ktorý má zdvihový objem 111 kubických palcov, čo zodpovedá 1811 ccm. Motor pre rok 2018 prešiel úpravami, spĺňa normu EURO4 a má o 15 koní a 15 Nm viac, teda celkom 84 koní a 161,6 Nm.

Indian Chief Dark Horse

Indian Chief Dark Horse 2018
Indian Chief Dark Horse 2018

Indian Chief Dark Horse – teda "tmavý kôň" – je čierne matné prevedenie Chiefa v sérii iba s jedným sedadlom pre jazdca a odkrytou zadnou časťou. Tu treba povedať, že nami testovaný kúsok mal z mne neznámych dôvodov doplnky ako sedlo spolujazdca s opierkami, bočné kapsy a predné plexi, čo je tak trochu proti zmyslu Dark Horsa. Takto je to vlastne Chief upravený na turistiku pre dvoch.

Video: Indian Chief Dark Horse 2018

Zážitkom je už naštartovanie mohutného motora. Ten má vysoké zdvihy a veľké piesty, takže produkuje parádny zvuk, bublanie, i mierne vibrácie. Je to presne motor, aký chceš do veľkého štýlového cruisera.

Indian Chief Dark Horse 2018
Indian Chief Dark Horse 2018

Indian Chief Dark Horse 2018
Indian Chief Dark Horse 2018
Indian Chief Dark Horse 2018
Indian Chief Dark Horse 2018

Napriek fakt mohutnému vzhľadu čierneho koňa musím povedať že sa ovláda pomerne dobre. Spojka ide ľahučko, prevodovka radí zamatovo presne. Pohon zadného kolesa je zatajený – ale je to remeň. Plne natankovavý má takmer 360 kg, takže tú hmotnosť je cítiť, ale sedlo je fakt nízko, takže sa s ním dá manipulovať pomerne bez problémov. Po rozbehu, ako to býva, ten pocit ťažkosti zmizne.

Napriek tomu, že pohľad na takýto cruiser nabáda k jazde v štýle americkej Route 66 – nekonečné rovné cesty – my smerujeme na Donovaly. Musím povedať, že jazda na „šefovi“ je taká príjemná, pomerne svižná a v zákrutách do momentu keď začneš škrtať plošiny pod nahami o asfalt, naozaj zábavná. Super návykový je motor s mohutným krútiakom.

Indian Chief Dark Horse 2018
Indian Chief Dark Horse 2018

Vo výbave nájdeme palubný počítač, ABS, tempomat a samozrejme bezkľúčový štart. Prístrojovka je tvorená jednoduchým analógovým budíkom, na ktorom je zaujímavé asymetrické rozloženie rýchlostí. 60-tka je kolmo hore, takže pri rozbehu letí ručička hore závratnou rýchlosťou. Napr 120 km/h je kolmo vpravo hore a potom ďalšie rýchlosti sú už poriadne zhustené.

Indian Chief Dark Horse 2018
Indian Chief Dark Horse 2018

Cena Indian Chief Dark Horse začína od 21 390 eur.

Indian Chief Roadmaster

Indian Chief Roadmaster 2018
Indian Chief Roadmaster 2018

Indian Roadmaster je veľký cruiser upravený na turistiku, teda kategória touring. Motor je identický Thunder Stroke 111, rovnako aj rám či brzdy.

Video: Test Indian Chief Roadmaster 2018 - veľký touring cruiser po indiánsky

Roadmaster je však vybavený rozmernou prednou kapotážou, za ktorou je schovaný kompletný turistický entertainment. Audio systém s výkonom 200 W má samozrejme FM/AM rádio, kompletnú konektivitu s mobilmi cez Bluetooth s možnosťou prehrávania hudby. Súčasťou je aj vlastná navigácia, informačný systém motorky, tlak pneumatík, údaje o jazde, palubný počítač atď.

Indian Chief Roadmaster 2018
Indian Chief Roadmaster 2018

V hornej časti kapotáže je praktická skrinka na mobil aj s USB káblom. Predné plexi je elektronicky výškovo nastaviteľné aj za jazdy priamo z riadidiel.

Celá táto kapotáž so svetlami a elektronikou je upevnená priamo na riadidlá. Je to fakt veľká hmotnosť, najmä pri manévrovaní v pomalých rýchlostiach s tým treba počítať. Hlavne ak idú riadidlá nadoraz, tak motorka ma tendenciu padať do zákruty. Počas jazdy to nie je výrazne cítiť. Každopádne Roadmaster vyžaduje podľa mňa poriadneho chlapa, ktorý túto motorku s hmotnosťou cez 400 kg ukočíruje.

03.05.2018 10:21 - Indian Testovanie Zvolen
03.05.2018 10:21 - Indian Testovanie Zvolen

Vo výbave nájdeme vyhrievané rukoväte a sedadlá, bezkľúčový štart, centrálne zamykanie kufrov (neplatí pre brašne), tempomat, LED svetlá, elektricky nastaviteľné plexi, kontrolu tlaku v pneumatikách, 200 W stereo, Bluetooth kompatibilitu a 170 litrov odkladacieho priestoru.

Indian Chief Roadmaster 2018
Indian Chief Roadmaster 2018
Indian Chief Roadmaster 2018
Indian Chief Roadmaster 2018

Roadmaster je veľký luxusný koráb v americkom štýle – priamy konkurent touringov od Harleya. Je ukážkou toho, že keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Ak sa ti veľké touringy páčia, bolo by škoda Indian nezaradiť medzi možných kandidátov a neísť si ho pozrieť, prípadne sa na ňom odviezť.

Cena Indian Chief Roadmaster začína na 31 000 eurách.

Foto:
 Indian Chief Dark Horse 2018 Indian Roadmaster 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:IndianIndian
Model:Chief Dark HorseRoadmaster
Rok:20182018
Kategória:Chopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1811 ccm1811 ccm
Max. krútiaci moment:161.6 Nm / 3000 ot.161.6 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9,5 : 19,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 113.0 mm101.0 x 113.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHV (2V)OHV (2V)
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňremeň
Zdvih vpredu:119 mm119 mm
Zdvih vzadu:94 mm114 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestikdvoj kotúčová 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm
Pneu vpredu:130/90B16 67H130/90B16 73H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm300 mm
Pneu vzadu:180/65B16 81H180/60R16 80H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:341 kg
Hmotnosť s náplňami:357 kg414 kg
Výška sedla:660 mm673 mm
Rázvor:1730 mm1668 mm
Dĺžka:2630 mm2656 mm
Šírka:1025 mm1000 mm
Výška:1176 mm1491 mm
Svetlá výška:140 mm140 mm
Objem nádrže:20.8 l20.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 260 kmcca 260 km
Servisný interval:8000 km8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:bezkľúčové zapaľovanie

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Videá, pozadia, Konkurencia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 26.06.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: