Anketa:
Vyskúšali sme veľké cruisre Indian Chief Dark Horse a Roadmaster 2018 1/2
ZdieľaťPridané: 26.06.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12128 [Testy a predstavenia - Test]
Indian Chief nadväzuje na bohatú históriu značky, ktorá vznikla v roku 1901 a do desiatich rokov od vzniku sa stala najväčším výrobcom motocyklov na svete. Po vojne však postupne upadala, až do bankrotu v roku 1953. Model Chief vznikol v roku 1922 a bol predstaviteľom veľkého dvojvalca – väčšieho ako Scout.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Na pohon modelov Chief dnes slúži motor Thunder Stroke 111, ktorý má zdvihový objem 111 kubických palcov, čo zodpovedá 1811 ccm. Motor pre rok 2018 prešiel úpravami, spĺňa normu EURO4 a má o 15 koní a 15 Nm viac, teda celkom 84 koní a 161,6 Nm.
Indian Chief Dark Horse
Indian Chief Dark Horse – teda "tmavý kôň" – je čierne matné prevedenie Chiefa v sérii iba s jedným sedadlom pre jazdca a odkrytou zadnou časťou. Tu treba povedať, že nami testovaný kúsok mal z mne neznámych dôvodov doplnky ako sedlo spolujazdca s opierkami, bočné kapsy a predné plexi, čo je tak trochu proti zmyslu Dark Horsa. Takto je to vlastne Chief upravený na turistiku pre dvoch.
Video: Indian Chief Dark Horse 2018
Zážitkom je už naštartovanie mohutného motora. Ten má vysoké zdvihy a veľké piesty, takže produkuje parádny zvuk, bublanie, i mierne vibrácie. Je to presne motor, aký chceš do veľkého štýlového cruisera.
Napriek fakt mohutnému vzhľadu čierneho koňa musím povedať že sa ovláda pomerne dobre. Spojka ide ľahučko, prevodovka radí zamatovo presne. Pohon zadného kolesa je zatajený – ale je to remeň. Plne natankovavý má takmer 360 kg, takže tú hmotnosť je cítiť, ale sedlo je fakt nízko, takže sa s ním dá manipulovať pomerne bez problémov. Po rozbehu, ako to býva, ten pocit ťažkosti zmizne.
Napriek tomu, že pohľad na takýto cruiser nabáda k jazde v štýle americkej Route 66 – nekonečné rovné cesty – my smerujeme na Donovaly. Musím povedať, že jazda na „šefovi“ je taká príjemná, pomerne svižná a v zákrutách do momentu keď začneš škrtať plošiny pod nahami o asfalt, naozaj zábavná. Super návykový je motor s mohutným krútiakom.
Vo výbave nájdeme palubný počítač, ABS, tempomat a samozrejme bezkľúčový štart. Prístrojovka je tvorená jednoduchým analógovým budíkom, na ktorom je zaujímavé asymetrické rozloženie rýchlostí. 60-tka je kolmo hore, takže pri rozbehu letí ručička hore závratnou rýchlosťou. Napr 120 km/h je kolmo vpravo hore a potom ďalšie rýchlosti sú už poriadne zhustené.
Cena Indian Chief Dark Horse začína od 21 390 eur.
Indian Chief Roadmaster
Indian Roadmaster je veľký cruiser upravený na turistiku, teda kategória touring. Motor je identický Thunder Stroke 111, rovnako aj rám či brzdy.
Video: Test Indian Chief Roadmaster 2018 - veľký touring cruiser po indiánsky
Roadmaster je však vybavený rozmernou prednou kapotážou, za ktorou je schovaný kompletný turistický entertainment. Audio systém s výkonom 200 W má samozrejme FM/AM rádio, kompletnú konektivitu s mobilmi cez Bluetooth s možnosťou prehrávania hudby. Súčasťou je aj vlastná navigácia, informačný systém motorky, tlak pneumatík, údaje o jazde, palubný počítač atď.
V hornej časti kapotáže je praktická skrinka na mobil aj s USB káblom. Predné plexi je elektronicky výškovo nastaviteľné aj za jazdy priamo z riadidiel.
Celá táto kapotáž so svetlami a elektronikou je upevnená priamo na riadidlá. Je to fakt veľká hmotnosť, najmä pri manévrovaní v pomalých rýchlostiach s tým treba počítať. Hlavne ak idú riadidlá nadoraz, tak motorka ma tendenciu padať do zákruty. Počas jazdy to nie je výrazne cítiť. Každopádne Roadmaster vyžaduje podľa mňa poriadneho chlapa, ktorý túto motorku s hmotnosťou cez 400 kg ukočíruje.
Vo výbave nájdeme vyhrievané rukoväte a sedadlá, bezkľúčový štart, centrálne zamykanie kufrov (neplatí pre brašne), tempomat, LED svetlá, elektricky nastaviteľné plexi, kontrolu tlaku v pneumatikách, 200 W stereo, Bluetooth kompatibilitu a 170 litrov odkladacieho priestoru.
Roadmaster je veľký luxusný koráb v americkom štýle – priamy konkurent touringov od Harleya. Je ukážkou toho, že keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Ak sa ti veľké touringy páčia, bolo by škoda Indian nezaradiť medzi možných kandidátov a neísť si ho pozrieť, prípadne sa na ňom odviezť.
Cena Indian Chief Roadmaster začína na 31 000 eurách.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Indian | Indian |
Model: | Chief Dark Horse | Roadmaster |
Rok: | 2018 | 2018 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1811 ccm | 1811 ccm |
Max. krútiaci moment: | 161.6 Nm / 3000 ot. | 161.6 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5 : 1 | 9,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 113.0 mm | 101.0 x 113.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (2V) | OHV (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 119 mm | 119 mm |
Zdvih vzadu: | 94 mm | 114 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 130/90B16 67H | 130/90B16 73H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 180/65B16 81H | 180/60R16 80H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 341 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 357 kg | 414 kg |
Výška sedla: | 660 mm | 673 mm |
Rázvor: | 1730 mm | 1668 mm |
Dĺžka: | 2630 mm | 2656 mm |
Šírka: | 1025 mm | 1000 mm |
Výška: | 1176 mm | 1491 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 20.8 l | 20.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | 6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 260 km | cca 260 km |
Servisný interval: | 8000 km | 8000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | bezkľúčové zapaľovanie |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Videá, pozadia, Konkurencia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 26.06.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme Indian Chief Classic - znovuzrodené americké železo - Awia
- Vyskúšali sme amerických skautov - Indian Scout Bobber a Sixty 2018 - Awia
- EICMA 2017 - Indian predstavil silnejšie motory a parádny flat track FTR1200 Custom - Awia
- EICMA Miláno 2014 - Polaris, Victory a Indian - Scout 2015 - Awia
- Indian Scout 2015 - proste a jednoducho kus železa - zeON
- Indian v Bratislave čaká víkend plný osláv - pozor na novej adrese! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025
- Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- ... zobraz všetky články od tohto autora