ISSN 1336-6491 | Online: 2705 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Husqvarna TE 610 1997

 Zdieľať

Pridané: 03.12.2005 Autor: sedlaksom
Čitatelia: 27818 [Vaše stroje - Moja motorka]

Láska, ktorá Ťa nezradí....

Toto je moja mašina, je to ročník 1997, je to ostrá, šikovná hračka. Som na ňu veľmi hrdý. Možno ste so mnou v tomto, ale ja si myslím že jazda na motorke nemá ďaleko od sexu.

Začal som jazdiť na Simsone keď som mal 15, to bol môj takzvaný začiatok, bolo to super. No stále som nevedel o silnejších strojoch. Keď som dovŕšil 16, brat a ja sme zainvestovali do Yamahy 550, ročník 1984, alebo tak nejak (tie ročníky sú hocijaké, lebo pri kúpe mašiny nikdy neviete čo je pravda a čo nie). Prvá jazda na 550 bola niečo, čo Vás mohlo priviesť do nemocnice (však čo očakávate , keď prejdete z 50ccm na 500 ccm) ale aj niečo čo sa nedá opísať. Veľmi dlho si budem spomínať na zážitky čo som s touto krásavicou prežil.

Neskôr som mal zážitky s Yamahou 600 XTZ , ktorú som vlastnil asi tak 2 mesiace, potom som ju nechal ísť po stránkach inzerátov.

Tak nakoniec som sa rozhodol s Husqvarnu TE 610. Už som s ňou prežil veľa, a prestať na ňu myslieť je niečo čo proste nejde do úvahy....

Husqvarnu som kúpil začiatkom leta, čo leto 2005 urobilo letom plných zážitkov. Prešiel som s ňou cez veľa vecí ako je napríklad porucha motora. Po dvoch týždňoch ako som ju kúpil, na dvore ako som ju naštartoval mi zablokovalo motor a dosť. Neskôr som zistil, že ventil povolil a tým pádom mi to zničilo piestik a ostatok okolo toho. Po dvoch týždňoch som bol zasa v blate. Je to úžasná moto, v teréne ani taká ťažká ako ostatné endurá. Je to taký priemer.

Som s ňou veľmi spokojný.

Husqvarna sa v teréne správa celkom dobre, v prudšom kopci ma ešte nezradila. Maximálny výkon tejto motorky je 65 koní. TE 610 nemá problém ísť na zadné, a s novým drapákom vzadu je to možné aj na štvorke. Všetko záleží od praxe :).

Spotreba nie je najhoršia - priemerne - plná nádrž- 7 - 9 hodín. Objem nádrže je zhruba 9 + 2 litre.

Husqvarny majú taký menší problém a to je, ž nakopávačka je na ľavej strane. Aj keď sa dá na to zvyknúť, stále je to niečo iné ako tie ktoré sú na pravej strane.

Pridané: 03.12.2005 Autor: sedlaksom Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Husqvarna TE 610 Enduro 1997:

Foto:
Husqvarna TE 610 Enduro 1997
Všeobecné informácie:
Výrobca:Husqvarna
Model:TE 610 Enduro
Rok:1997
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:577 ccm
Max. výkon:48.7 k (35.8 kW) / 6500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:132 kg
Výška sedla:840 mm

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »