Anketa:
Zničené motorky a autá: takto sa nakrúcal film Venom
ZdieľaťPridané: 11.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11930 [Novinky - PR článok]
V slovenských kinách momentálne boduje dlhoočakávaná marvelovka Venom. Vo filme plnom napätia a akcie hrá hviezdny Tom Hardy fotografa Eddieho Brocka, ktorého ovládne mimozemský votrelec s krvilačnými chúťkami. Tom Hardy vo filme jazdí na Ducati Scrambler Icon.
Motorom filmu je miláčik hlavnej postavy - ikonická Ducati Scrambler Icon. Herec Tom Hardy, ktorý v osobnom živote jazdí na Triumph Thruxton R, si túto zmenu pochvaľoval a rovnako aj hlavný mechanik Sean Ryan, ktorý pracoval na filmoch ako X-Men či Transformers. „Je to trocha športová motorka, je ľahká a vratká,” hovorí Ryan. Počas nakrúcania sa použilo až 6 kusov tohto typu: „V niektorých scénach sme s nimi skákali do 8 - 9 metrovej výšky a všetko vydržali. Nemali sme s nimi jediný problém.”
Video: VENOM (trailer #2) - akčná komiksovka od 4. októbra v kinách
Ďalšími vozidlami vo filme sú džípy Dodge Cherooke SRT, ktoré používajú nájomní zabijaci hlavného záporáka. Hoci majú normálne výkon 480 koní, Ryan a jeho tím ich vylepšili až na 707 koní, aby zvládli akčné naháňačky. Pri nakrúcaní sa ich používalo 12 a všetkých 12 sa počas neho aj zničilo: „Prestavali sme džípy zo štvorkoliek na dvojkolky a dlho sme ich testovali, aby sme si boli istí, že sú bezpečné a zvládnu, čo od nich potrebujeme.”
Zaujímavosťou je využitie armádneho vozidla MRAP, ktoré bolo vyvinuté pre americké ťaženie v Iraku. MRAP je odolné voči výbuchom mín a mimo armády sa nevyužíva. Aj s týmto vozidlom sa tak Ryanov tím musel pohrať a upraviť ho, aby bolo jednoduchšie manévrovateľné - keďže skutočné MRAP váži až 4,5 tony.
A ako nakrúcanie plné rýchlych jázd vnímali napríklad samotní kaskadéri? Jeden z nich, Jimmy Roberts, popisuje prácu na filme takto: „Pri Venomovi som stál na streche uháňajúcich áut, pred tvárou mi vybuchovali bomby, svišťali okolo mňa nákladiaky. Zažil som asi všetko, nazval by som to kaskadérsky desaťboj.”
Príďte do kina na túto doposiaľ najtemnejšiu marvelovku VENOM práve teraz.
Video: Zo zákulisia - Ducati Scrambler vo filme Venom
Pridané: 11.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!