Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1944 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad 2/2

 Zdieľať

Pridané: 24.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17602 [Testy a predstavenia - Test]

Už po prvom naštartovaní zaplesá srdce pri zvuku motora (nájdeš vo videu) a to boli na stroji sériové výfuky. Motor sa Angličanom vskutku podaril, klasicky vyzerajúci dvojvalec má 1200 kubíkov ale celkovo pôsobí naozaj kompaktne. Výkon 90 koní / 7,400 ot, a 110 Nm / 3,950 ot. sa na prvý pohľad nezdá vysoký, ale po jazde asi každý bude spokojný. Je to taký ideál na kopu zábavy či už na ceste alebo v teréne. Motor má totiž hlavne mohutný záťah a to jazdec ocení často krát viac ako naháňanie koní niekde vo vysokých otáčkach.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Vyrážam najprv do mesta a hneď oceňujem skvelý posed. Motorka hneď sadne do ruky, posed je taký mix medzi klasikou, naháčom a endurom. Riadidlá široké padnú skvele do ruky, vo výhľade nebráni žiadna kapotáž a medzi nohami pomerne malá nádrž. Scrambler je pomerne ľahká motorka s minimom zbytočností. Váži len 207 kg bez paliva ale pocitovo mám dojem že je to ešte menej. Veľmi dobre sa ovláda, hravo preklápa - je skvelá aj na prepletanie sa mestom. Motor nemá problém držať mestské rýchlosti aj na vyšších kvaltoch a stále ma ochotu ísť.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Scrambler na mňa prekvapivo zapôsobil aj ako funbike - motorka na ktorej sa mi chcelo blbnúť. Je to podarený mix chutí aj retro, aj enduro, aj naháč aj chuligán. Na Štruci sa ukázala ešte jeho ďalšia tvár - keď ma akosi sám primäl k tomu aby som si do pomalších ostrých zákrut vyložil nohu ako na supermoto.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Napriek tomu aké bolo počasie, že naozaj pršalo a bolo 7 stupňov som si skvele zajazdil. Neodradili ma ani zvyšky snehu, ktoré sa na tomto horskom priesmyku ešte mimo cesty držali. Hodno tomu pomáha aj dnešná pokroková náklonovo citlivá elektronika, ktorá dodáva istotu. Samozrejme zákony fyziky ňou neporazíš, ale predsa len sa lepšie brzdí, alebo ťahá za plyn na výjazde zo zákruty. Brzdy má Scrambler skvelé - asi to najlepšie čo môžeš nájsť a je len dobré že dvojicu monoblokov Brembo M50 vpredu krotí kvalitné ABS-ko.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

A nemôžem vynechať ďalšiu dôležitú vec a to je podvozok, napriek tomu že sa bavíme o vysokých zdvihoch tak na ceste je neuveriteľne tvrdý a stabilný. Šla z neho neuveriteľná istota, nebol nijako extrémne mäkký a ani pri brzdení sa veľmi neponáral. Toto bola fakt príjemné prekvapenie.

Na skok mimo asfalt:

Aj keď je jasné že toto nie je stavané ako čistokrvné enduro tak som sa nemohol dočkať kým opustím asfalt. Dôvod je ten že mi tá motorka neskutočne dobre sadla do ruky ergonómiou - polohou stúpačiek, sedla a riadidiel a tento dojem zostal skvelý aj keď som sa postavil do stúpačiek. Toto sa inžinierom fakt podarilo a lepší Scrambler som v živote neosedlal - doteraz to vždy boli také motorky do terénu viac dizajnom ako jazdnými vlastnosťami. Triumph Scrambler 1200 XE toto ale definitívne mení.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Pobehal som nejaké tie poľné cestičky a šotolinu a tu boli najväčším limitom práve pneumatiky a mokrý podklad. Musel som sa trochu pohrať aj s nastavením a vyskúšal som niekoľko režimov. Tu chválim ako jednoducho sa prepínajú a ako hneď vidím čo v danom režime je nastavené. Je super že je tu aj režim Enduro Pro (nepotrebuješ ďalší príplatok) Trakčná kontrola fungovala obstojne aj v teréne ale ako to už u mňa býva zvykom čoskoro som sa dopracoval k tomu, že som si ju do terénu vypol, rovnako ako som si prepol ABS do offroad režimu s možnosťou blokovania zadného kolesa. Je to tu spravené pekne prehľadne, čo si nastavím to si pamätá a stačí si prepnúť režim na to na čo máš chuť.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Nízka hmotnosť, dobrá ovládateľnosť, skvelá ergonómia - tak ako to je v sérii táto motorka to v teréne proste vie. Aj dojem z nej je ako na endure, nemáš pred sebou vysoký štít a prístrojovku ako na cestovnom endure a to dáva tej jazde v teréne taký lepší pocit. Trochu nevýhodou je šírka stroja v oblasti kolien a pod nimi. Vpravo je tam vedený výfuk, čo vyzerá super štýlovo ale rozširuje ju. Pomerne široko sú potom aj stúpačky a tak máš problém zovrieť kolenami nádrž. Toto je taká menšia drobnosť inak dokonale vyladeného celku.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Konkurencia

No vo svete Scramblerov tá konkurencia nie je až taká veľká. Triumph teraz spravil veľký krok v tom zmysle že postavil fakt enduro zameranú motorku, kým konkurencia má také dizajnové odvodeniny svojich cestných café modelov. Ako prvé spomeniem Ducati Scrambler 1100, ktorá zaostáva mierne výkonom, ale výrazne zdvihom podvozka a má vyslovene cestné kolesá 17 palcové a dokonca 180-tku vzadu. Môže sa však pochváliť nižšou hmotnosťou. Ducati ale ponúka aj 800-kubíkový Desert Sled, ktorý má výkon nižší, ale zdvihy 200mm, predu aspoň 19-tku a je ľahší. BMW ponúka R nineT Scrambler alebo Urban G/S. Ich boxer motor je silnejší a má kardan, zdvihy sú však len 125/140 mm, 19-palcové koleso a vyššia hmotnosť limitujú vlastnosti v teréne. Ako takú chuťovku spomeniem novinku Indian FTR 1200 S čo viac ako Scramblej je motorka typu FlatTrack. Indian je výkonný ale podobne ako Ducati a BMW má nižšie zdvihy a menšie kolesá. No a nakoniec je tu Yamaha SCR950 čo je taký scrambler do mesta, výkonovo je najslabší a zároveň najťažší ale zaujme najviac asi cenou.

Zhodnotenie:


Celkovo ma Scrambler fakt chytil za srdce. Otázkou by bolo nakoľko by som bol ochotný tak peknú motorku "kántriť" aj v náročnejšom teréne. Na ceste mi nechýbalo absolútne nič. Je to motorka s ktorou môžem jazdiť s kamošmi a je jedno či majú naháče, jogurty či najnovšie cestovné endurá, budem s nimi vždy v pohode držať krok. Zvládol by som na nej asi aj nejakú turistiku aj keď by bolo potrebné najprv doriešiť batožinu. Ale hlavne je to motorka ktorá ma v sebe fajnový potenciál zábavy korunovaný tým vydareným vzhľadom.

Plusy, mínusy

podvozok a 21/17 palcové kolesá, offroad zameranie, skvelá prístrojovka, nízka hmotnosť, skvelý motor a brzdy, elektro výbava, mohutné kryty rúčok a spodku motora širšia stavba v oblasti kolien, cena

Video

Video: Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - Scrambler čo má gule

Video: Triumph Scrambler 1200 XC a XE 2019 - rýchle predstavanie novinky

Video: Triumph Scrambler 1200 2019 - predstavenie

Pozadie / Wallpaper:

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Scrambler 1200 XE 2019:

Servisný interval 16 000 km
Spotreba 4,9 l/100km
Objem nádrže 16 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 244 km
Cena motorky 14 550,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Zadný nosič 281,34 EUR
Tankvak 190,58 EUR
LED hmlovky 372,10 EUR
Plexi (nízke, vyššie alebo tmavé) 110,93 EUR
Vysoký hliníkový blatník 200,68 EUR
Padacie rámy 251,09 EUR
Ladený výfuk Arrow 1047,73 EUR
Alarm 392,27 EUR
Kontrola tlaku pneu 291,43 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, video a strih: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Triumph Banská Bystrica. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od firmy Motostore.

Foto:
 Triumph Scrambler 1200 XC 2019 Triumph Scrambler 1200 XE 2019 Ducati Scrambler 1100 2019 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumphDucatiDucati
Model:Scrambler 1200 XCScrambler 1200 XEScrambler 1100Scrambler Desert Sled
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaNaháč
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1200 ccm1200 ccm1079 ccm803 ccm
Max. výkon:90.0 k (66.2 kW) / 7400 ot.90.0 k (66.2 kW) / 7400 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:110 Nm / 3950 ot.110 Nm / 3950 ot.88 Nm / 4750 ot.67 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:11:111:111:111:1
Vŕtanie x Zdvih:97,6 x 80mm97,6 x 80mm98 x 71 mm88 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)OHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)Desmodromický rozvod (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm250 mm150 mm200 mm
Zdvih vzadu:200 mm250 mm150 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová Brembo M50dvojkotúčová Brembo M50dvojkotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm330 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21120/70-ZR17120/70 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm255 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70 R17150/70 R17180/55-ZR17170/60 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg207 kg189 kg193 kg
Hmotnosť s náplňami:206 kg209 kg
Výška sedla:840 mm870 mm810 mm805 mm
Rázvor:1530 mm1570 mm1514 mm1505 mm
Dĺžka:2325 mm2325 mm2190 mm2200 mm
Šírka:840 mm905 mm895 mm940 mm
Výška:1200 mm1250 mm1330 mm1213 mm
Objem nádrže:16 l16 l15 l13.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 244 kmcca 244 kmcca 198 km
Servisný interval:16000 km16000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD Showa 45mm, Öhlins vzaduUSD Showa 47mm, Öhlins vzaduvypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:bezdušové kolesá
Cena 4/2019: 13 550 eur
bezdušové kolesá
Cena 4/2019: 14 550 eur
Cena 4/2019: 12 690 eur
Foto:
 Triumph Scrambler 1200 XE 2019 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Indian FTR 1200 S 2019 Yamaha SCR950 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphBMWIndianYamaha
Model:Scrambler 1200 XER nineT Urban G/SFTR 1200 SSCR950
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:KlasikaNaháčChopper/CruiserKlasika
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1200 ccm1170 ccm1203 ccm942 ccm
Max. výkon:90.0 k (66.2 kW) / 7400 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.122.4 k (90.0 kW) / 8250 ot.54.4 k (40.0 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:110 Nm / 3950 ot.116 Nm / 6000 ot.115 Nm / 6000 ot.79.5 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:11:112.0:112.5:19.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:97,6 x 80mm101.0 x 73.0 mm102 mm x 73.6 mm85.0 x 83.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a olejomkvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardanreťazremeň
Zdvih vpredu:250 mm125 mm150 mm135 mm
Zdvih vzadu:250 mm140 mm150 mm110 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová Brembo M50dvojkotúčovádvojkotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm298 mm
Pneu vpredu:90/90-21120/70 ZR 19120/70R19 60V100/90-19M/C 57H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm265 mm265 mm298 mm
Pneu vzadu:150/70 R17170/60 ZR 17150/80R18 70V140/80R17M/C 69H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:207 kg222 kg
Hmotnosť s náplňami:221 kg252 kg
Výška sedla:870 mm850 mm805 mm830 mm
Rázvor:1570 mm1527 mm1524 mm1575 mm
Dĺžka:2325 mm2175 mm2287 mm2255 mm
Šírka:905 mm870 mm880 mm895 mm
Výška:1250 mm1207 mm1170 mm
Svetlá výška:183 mm145 mm
Objem nádrže:16 l17 l13 l13.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 244 kmcca 250 km
Servisný interval:16000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD Showa 47mm, Öhlins vzaduplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:bezdušové kolesá
Cena 4/2019: 14 550 eur
Cena 7/2017: 12 950 eurCena 4/2019: 8 990 eur

<

Pridané: 24.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: