Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1606 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019 - luxusný šesťvalec trochu inak 2/2

 Zdieľať

Pridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14392 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Konkurentov v tomto segmente nebolo nikdy veľa. Tým najbližším je rozhodne šesťvalec (radový) od BMW - K 1600 GTL - motor má vyšší výkon a športovejšie ladené GTL je aj ľahšie a jazdí na 17-palcových kolesách. Základnú cenovku má nižšie, ale množstvo príslušenstva si treba v GTL ešte priplatiť.

Veľké tourery ponúkajú aj američania: Harley-Davidson Ultra Limited a Indian Roadmaster. Majú však na tento segment trochu iný pohľad a to menej športový. Na pohon slúžia mohutné tradičné vidlicové dvojvalce a okolo nich sú postavené veľké cruisre s trojicou kufrov a veľkou kapotážou. Výkon sa tu neudáva - iba poriadne veľký krútiaci moment. Na pohon slúži namiesto kardanu remeň a kolesá majú menšie rozmery ala cruiser. Hmotnosť američanov je vyššia. Neponúknu síce saký športový prejav ako šesťvalce ale na druhej strane ponúknu legendárne meno a pohodový prejav made in USA.

Nik z konkurencie ale dnes neponúkne zákazníkovi automatickú prevodovku, čo je podľa mňa v tomto segmente luxusu hlavná výhoda Goldwinga. Rovnako nik neponúkne ani airbag.

King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Záver

Som rád že za posledných 10 rokov som mohol vyskúšať všetky modely GoldWinga, ktoré Honda vyprodukovala. Dnes je na trhu 40 rokov z toho 30 ako šesťvalec a aj dnes dokazuje, že je TOP voľbou v segmente. Je to motorka, na ktorú vždy rád vysadnem a vždy je to zážitok. Baví ma jeho veľkosť a ešte viac ma baví ako si na ňom viem zajazdiť v zákrutách. Vždy rád niekoho odveziem a ten človek vždy vystupuje ohúrený, čo tento stroj dokáže...

Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019
Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019

Plusy, mínusy

veľký luxusný krížnik, jedinečný boxer motor, pohodlný podvozok, skvelé jazdné vlastnosti a manipulácia na mieste, zábavná športová jazda v zákrutách (aj keď sa nezdá), možnosť automatickej prevodovky maximálna rýchlosť by mohla byť vyššia, menší objem kufrov

Video

Video: Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019 - predstavenie trochu inak

Video: Honda GL1800 GoldWing 2018 - manuál či DCT?

Video: Honda Gold Wing 2018 - predstavenie

Video: Honda Gold Wing 2018 - nový, ľahší, športovejší

Video: Nová Honda Gold Wing 2018

Pozadie / Wallpaper:

Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019
Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019
Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019
Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
Honda GL1800 Gold Wing Tour DCT 2018 automat (bordová) + Gold Wing Tour 2018 manuál (biela)
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
King of the road two times - test Honda GL1800 Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda GL1800 Gold Wing 2018

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 6,5 l/100 km
Objem nádrže 21 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 270 km
Počet dealerstiev u nás 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO)
Cena motocykla (základ) 23 900 eur (manuál, bez kufra, nízke plexi)
Cena motocykla (stred) 29 900 eur (manuál)
Cena motocykla (plná výbava) 32 900 eur (DCT + airbag)

Ceny vybraných dielov

Páčka brzdy 108 eur
Stupačka 49 eur
Spätné zrkadlo 264 eur (komplet)
Svetlomet 1020 eur

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd. Redaktori jazdia v oblečení Klim, Rev'it a prilbách Touratech Aventuro a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Honda GL 1800 Gold Wing Tour 2019 BMW K 1600 GTL 2019 Harley-Davidson Ultra Limited 2019 Indian Roadmaster 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWHarley-DavidsonIndian
Model:GL 1800 Gold Wing TourK 1600 GTLUltra LimitedRoadmaster
Rok:2019201920192019
Kategória:CestovnáCestovnáCestovnáChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:šesťvalcový boxer (4T)šesťvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1833 ccm1649 ccm1745 ccm1811 ccm
Max. výkon:126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:170 Nm / 4500 ot.175 Nm / 5250 ot.152 Nm / 3250 ot.161.6 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:10,5 : 112.2:110:19,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:73 x 73 mm72 mm x 67.5 mm101.0 x 113.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)OHV (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová + spiatočkamanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanreťazremeň
Zdvih vpredu:125 mm119 mm
Zdvih vzadu:135 mm114 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:130/70 R18120/70-ZR17130/60B17130/90B16 73H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:316 mm320 mm300 mm
Pneu vzadu:200/55 R16190/55-ZR17180/65B16 81H180/60R16 80H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:321 kg398 kg
Hmotnosť s náplňami:365 kg350 kg414 kg414 kg
Výška sedla:745 mm750 mm740 mm673 mm
Rázvor:1695 mm1680 mm1625 mm1668 mm
Dĺžka:2475 mm2489 mm2600 mm2656 mm
Šírka:925 mm1000 mm1000 mm
Výška:1340 mm1465 mm1491 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm140 mm
Objem nádrže:21.1 l26.5 l22.7 l20.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 282 kmcca 260 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena: 29 900 eur (5/2018)
(základná verzia bez kufra a plexi: 23 900 eur)
Cena od: 24 200 eur (5/2018)Cena od: 29 650 eur (5/2018)

<

Pridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: