Anketa:
4 dôvody, prečo sa oplatí nosiť šoférske okuliare
ZdieľaťPridané: 12.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5354 [Bleskovky - PR bleskovka]
Šoférovanie býva často namáhavé nielen na sústredenie, ale zvyknú si to odniesť aj vaše oči. Tie sú pri šoférovaní vystavené nejednej nástrahe v podobe ostrého svetla semafórov či svetiel iných áut, alebo osvetlenia. Pripravili sme si článok, v ktorom vám priblížime výhody nosenia šoférskych okuliarov, a prečo by ste ich mali začať pri šoférovaní používať.
Zabezpečenie vhodného videnia na cestách
Okuliare pre vodičov slúžia na dokonale čisté, ostré a kontrastné videnie na cestách, ktoré prispieva k lepšej koncentrácii a orientácii. Princíp okuliarov na šoférovanie spočíva predovšetkým v tom, že reagujú na rôzne svetelné podmienky. Chránia oči pred prípadnou únavou, vďaka čomu sa môžete zamerať na riadenie vášho auta bez zbytočného rozptyľovania.
Poskytovanie bezpečnejšej jazdy
Použitím vhodných šoférskych okuliarov či už počas dňa, alebo v noci sa výrazne zníži oslnenie, a rovnako tak sa vďaka nim zlepší vzhľad bielych čiar, značiek či dopravných značiek. Viditeľnosť pri šoférovaní je tak lepšia a samotná jazda je oveľa bezpečnejšia nielen pre vás, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky.
Pomoc pri kontakte so svetlom
Počas jazdy sa môžete stretnúť s rôznymi druhmi svetiel, či už ide o svetlá semafórov, alebo svetlá iných áut. S jednotlivými svetlami prichádzajú do vašich očí aj rôzne farby. Niektoré z nich vaše oči nemusia ovplyvniť, ale niektoré farby ich ovplyvniť môžu. Jednou z hlavných výhod okuliarov je to, že dokážu reagovať na rôzne svetelné podmienky a stmavnutím polarizačnej šošovky vám zaistia optimálne videnie v každej situácii.
Všestranné využitie okuliarov
Pri šoférovaní si môžte vyskúšať aj polarizačné okuliare. ktoré minimalizujú odlesk slnečných lúčov a poskytujú ostrejší pohľad, ktorý nenamáha oči. Výhodou takýchto okuliarov je aj to, že sú vhodné nielen na šoférovanie, ale využiť ich môžete aj na bežné nosenie, pri rôznych športových aktivitách či na turistike v horách.
Viac info: www.letnyhit.sk/slnecne-okuliare/okuliare-pre-vodicov
Pridané: 12.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!