Anketa:
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ 2/2
ZdieľaťPridané: 09.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8680 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Podobný koncept má Honda CB1000R čo je tiež naháč odvodený so superbiku a dnes s moderným retro dizajnom. CB-čko má výkonové parametre ako cez kopirák, má ale trochu väčšiu nádrž a nižšiu hmotnosť, ale nemá polokapotáž. Cenovo je o cca 400 eur drahšie. Kawa má svoju retro krásavicu odvodenú z Zed-kovej rady - Z900 RS. 900-stovka je slabšia, má veľkú nádrž, rovnakú hmotnosť, a len základnú elektro výbavu. Naviac je dostupná aj vo verzii Café s polokapotážou a je lacnejšia o 600 eur oproti Katane.
Trojvalcovú zábavu prináša Yamaha XSR900 zo spomínaných síce najslabšia, ale aj najľahšia strojovňa. So základnou elektro výbavou a retro vzhľadom zaujme aj cenovkou o dve tisícky nižšou ako Katana.
Záver
Katana je moderný naháč. Jazdnými schopnosťami je podobný GSX-S 1000 ale dizajnovo naozaj vytŕča. Nájdeš tu prémiové komponenty od motora, cez podvozok až po brzdy a užitočnú elektroniku. Všetko je moderné a na úrovni dnešnej doby no z motorky pritom vyžaruje aura superbiku z 80-tych rokov. Jazdnými vlastnosťami ťa bude hýčkať aj v meste, ale nie je problém sa s ňou postaviť čelom proti ktorémukoľvek litrovému naháču či superbiku na ceste alebo aj na okruhu. S Katanou je to ako s Kofolou – Keď ju miluješ nie je čo riešiť...
Plusy, mínusy
hladký chod motora od spodných otáčok + záťah, trakčná kontrola ktorá neobťažuje, tuhý podvozok, pekná LCD prístrojovka | malá nádrž, stupačky bez gumy, nie je v ponuke obojsmerný quick-shifter |
Video
Video: Suzuki Katana 1000 2019 - parádne nabrúsená japonská čepeľ
Video: Prvé dojmy: Suzuki Katana 2019 naživo z Chorvátska
Video: Suzuki KATANA 2019
Video: Suzuki Katana - svetová premiéra INTERMOT 2018
Video: Suzuki KATANA Black - premiéra EICMA 2018
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Suzuki Katana 1000 2019:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5,3 l/100km |
Objem nádrže | 12 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 169 km |
Cena motorky | 11 990,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Predné plexi | 204,76 EUR |
Červené strmene Brembo | 2 x 302,47 EUR |
Predný blatník karbon | 337,87 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 248,27 EUR |
Tankpady | 23,62 EUR |
Ochrana hrdla nádrže | 15,44 EUR |
Karbon protektor boku nádrže | 27,94 EUR |
Dekoračná súprava červená - 2 typy | 44,16 EUR |
Dekoračná sada ráfikov | 49,52 EUR |
Karbón kryt spojky | 143,04 EUR |
Karbón kryt štartéra | 87,23 EUR |
Karbón kryt alternátora | 117,12 EUR |
Tankvak veľký | 162,58 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Suzuki a Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.,. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Touratech Aventuro od firmy Touranbike.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Honda | Kawasaki | Yamaha |
Model: | Katana 1000 | CB1000R | Z900 RS | XSR900 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Klasika |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec |
Objem: | 999 ccm | 998 ccm | 948 ccm | 847 ccm |
Max. výkon: | 149.6 k (110.0 kW) / 10000 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot. | 111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 108 Nm / 9500 ot. | 104 Nm / 8250 ot. | 98.5 Nm / 6500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 11,6 : 1 | 10.8:1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59 mm | 75 x 56,5 mm | 73.4 x 56.0 mm | 78 x 59.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie 44mm | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 137 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 128 mm | 140 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 300 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 120/70ZR17 M/C (58W) | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 250 mm | 245 mm | |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/55 ZR17 | 180/55ZR17 M/C (73W) | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 215 kg | 212 kg | 215 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 825 mm | 830 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1445 mm | 1470 mm | 1440 mm |
Dĺžka: | 2115 mm | 2120 mm | 2100 mm | 2075 mm |
Šírka: | 830 mm | 798 mm | 865 mm | 815 mm |
Výška: | 1110 mm | 1095 mm | 1150 mm | 1140 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 135 mm | 130 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 12 l | 16.2 l | 17 l | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | 5.8 l/100km | 5.3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 169 km | cca 209 km | cca 240 km | |
Servisný interval: | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 07/2019: 11 990 EUR | Cena 9/2018: 12 390 eur Verzia Plus: 13 590 eur | Cena 6/2019: 11 295 eur | Cena 8/2017: 9 990 eur |
Pridané: 09.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora