Anketa:
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ 2/2
ZdieľaťPridané: 09.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Podobný koncept má Honda CB1000R čo je tiež naháč odvodený so superbiku a dnes s moderným retro dizajnom. CB-čko má výkonové parametre ako cez kopirák, má ale trochu väčšiu nádrž a nižšiu hmotnosť, ale nemá polokapotáž. Cenovo je o cca 400 eur drahšie. Kawa má svoju retro krásavicu odvodenú z Zed-kovej rady - Z900 RS. 900-stovka je slabšia, má veľkú nádrž, rovnakú hmotnosť, a len základnú elektro výbavu. Naviac je dostupná aj vo verzii Café s polokapotážou a je lacnejšia o 600 eur oproti Katane.
Trojvalcovú zábavu prináša Yamaha XSR900 zo spomínaných síce najslabšia, ale aj najľahšia strojovňa. So základnou elektro výbavou a retro vzhľadom zaujme aj cenovkou o dve tisícky nižšou ako Katana.
Záver
Katana je moderný naháč. Jazdnými schopnosťami je podobný GSX-S 1000 ale dizajnovo naozaj vytŕča. Nájdeš tu prémiové komponenty od motora, cez podvozok až po brzdy a užitočnú elektroniku. Všetko je moderné a na úrovni dnešnej doby no z motorky pritom vyžaruje aura superbiku z 80-tych rokov. Jazdnými vlastnosťami ťa bude hýčkať aj v meste, ale nie je problém sa s ňou postaviť čelom proti ktorémukoľvek litrovému naháču či superbiku na ceste alebo aj na okruhu. S Katanou je to ako s Kofolou – Keď ju miluješ nie je čo riešiť...
Plusy, mínusy
| hladký chod motora od spodných otáčok + záťah, trakčná kontrola ktorá neobťažuje, tuhý podvozok, pekná LCD prístrojovka | malá nádrž, stupačky bez gumy, nie je v ponuke obojsmerný quick-shifter |
Video
Video: Suzuki Katana 1000 2019 - parádne nabrúsená japonská čepeľ
Video: Prvé dojmy: Suzuki Katana 2019 naživo z Chorvátska
Video: Suzuki KATANA 2019
Video: Suzuki Katana - svetová premiéra INTERMOT 2018
Video: Suzuki KATANA Black - premiéra EICMA 2018
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Suzuki Katana 1000 2019:
| Servisný interval | 12 000 km |
| Spotreba | 5,3 l/100km |
| Objem nádrže | 12 l |
| Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 169 km |
| Cena motorky | 11 990,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
| Predné plexi | 204,76 EUR |
| Červené strmene Brembo | 2 x 302,47 EUR |
| Predný blatník karbon | 337,87 EUR |
| Vyhriavané rukoväte | 248,27 EUR |
| Tankpady | 23,62 EUR |
| Ochrana hrdla nádrže | 15,44 EUR |
| Karbon protektor boku nádrže | 27,94 EUR |
| Dekoračná súprava červená - 2 typy | 44,16 EUR |
| Dekoračná sada ráfikov | 49,52 EUR |
| Karbón kryt spojky | 143,04 EUR |
| Karbón kryt štartéra | 87,23 EUR |
| Karbón kryt alternátora | 117,12 EUR |
| Tankvak veľký | 162,58 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Suzuki a Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.,. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Touratech Aventuro od firmy Touranbike.
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | Suzuki | Honda | Kawasaki | Yamaha |
| Model: | Katana 1000 | CB1000R | Z900 RS | XSR900 |
| Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
| Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
| Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Klasika |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec |
| Objem: | 999 ccm | 998 ccm | 948 ccm | 847 ccm |
| Max. výkon: | 149.6 k (110.0 kW) / 10000 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot. | 111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 108 Nm / 9500 ot. | 104 Nm / 8250 ot. | 98.5 Nm / 6500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.2:1 | 11,6 : 1 | 10.8:1 | 11.5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59 mm | 75 x 56,5 mm | 73.4 x 56.0 mm | 78 x 59.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie 44mm | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 137 mm |
| Zdvih vzadu: | 130 mm | 128 mm | 140 mm | 130 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 300 mm | 298 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 120/70ZR17 M/C (58W) | 120/70-17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 250 mm | 245 mm | |
| Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/55 ZR17 | 180/55ZR17 M/C (73W) | 180/55-17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Hmotnosť s náplňami: | 215 kg | 212 kg | 215 kg | 195 kg |
| Výška sedla: | 825 mm | 830 mm | 835 mm | 830 mm |
| Rázvor: | 1460 mm | 1445 mm | 1470 mm | 1440 mm |
| Dĺžka: | 2115 mm | 2120 mm | 2100 mm | 2075 mm |
| Šírka: | 830 mm | 798 mm | 865 mm | 815 mm |
| Výška: | 1110 mm | 1095 mm | 1150 mm | 1140 mm |
| Svetlá výška: | 140 mm | 135 mm | 130 mm | 135 mm |
| Objem nádrže: | 12 l | 16.2 l | 17 l | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | 5.8 l/100km | 5.3 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 169 km | cca 209 km | cca 240 km | |
| Servisný interval: | 12000 km | |||
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| LED smerovky: | áno, v sérii | |||
| Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | |||
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Cena 07/2019: 11 990 EUR | Cena 9/2018: 12 390 eur Verzia Plus: 13 590 eur | Cena 6/2019: 11 295 eur | Cena 8/2017: 9 990 eur |
Pridané: 09.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
- Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
- Naživo: CFMOTO trip do Číny
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora




















































