Anketa:
Night shopping, výpredaj oblečenia Dainese, doplnkov a príslušenstva s mega zľavami
ZdieľaťPridané: 06.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4282 [Bleskovky - PR bleskovka]
Spravte si výlet do Banskej Bystrice a zažite skvelý deň s nami. Najväčší VÝPREDAJ Vás čaká už 20. septembra 2019 až do 22:00 v predajni Motoshop Žubor Banská Bystrica.
Motorkárske oblečenie by malo byť v prvom rade kvalitné, dokonale prispôsobené a dobre padnúce, aby ste sa cítili pri jazde maximálne komfortne a bezpečne. V Motoshope Žubor si budete môcť vyskúšať ten najväčší sortiment špičkového moto oblečenia značky DAINESE. V ponuke nájdete kvalitné kožené aj textilné oblečenie na každý druh motocykla. Bundy, nohavice, obuv, rukavice, reflexné vesty, ľadvinové pásy, chrániče chrbta a oblečenie na voľný čas a veľa iného.
Okrem značky Dainese Vás čaká aj výpredaj ďalších svetových značiek moto oblečenia, príslušenstva a doplnkov za top ceny platné len 20. 09. 2019 do 22:00 priamo v predajni MOTOSHOP ŽUBOR BANSKÁ BYSTRICA.
Tešíme sa Vás. :)
Kde nás nájdete:
Motoshop Žubor Banská Bystrica
Kostiviarska cesta 10
97401 Banská Bystrica
www.motoshopzubor.sk/
Mapa:
Pridané: 06.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľký predvianočný výpredaj až do 80% + vyhraj bicykel v Motoshope Žubor - Redakcia
- POZOR: Veľký výpredaj skladových zásob zo zľavami až do 80% v Motoshop Žubor - Redakcia
- MEGA AKCIA na prémiové oblečenie Dainese v Motoshop Žubor - Redakcia
- Jesenný výpredaj 2016 v Motoshope Žubor - Redakcia
- Výpredaj Dainese - zľavy až 40% - Redakcia
- Motoshop Žubor - výpredaj oblečenia Dainese v Banskej Bystrici aj v Košiciach - Redakcia
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 % - Redakcia
- DAINESE zo zľavou 50% na všetko v Motoshope Žubor! - Redakcia
- 50% ZĽAVA na prémiové oblečenie Dainese v Motoshop Žubor - Redakcia
- BLACK FRIDAY, ZĽAVY až do -80% v Motoshope Žubor! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!