Anketa:
EAST cup už pozná svojich celosezónnych víťazov, rozhodlo o tom finále v Hniezdnom
ZdieľaťPridané: 15.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3041 [Šport - Motocross]
Finálové podujatie EAST CUP - Regionálny pohár v motokrose Východ 2019, sa odohralo na perfektne pripravenej trati v Hniezdnom a rozhodlo tak o šampiónoch Východu v sezóne 2019.
Hniezdne 8.9.2019: Finálové podujatie EAST CUP - Regionálny pohár v motokrose Východ 2019, sa odohralo na perfektne pripravenej trati v Hniezdnom a rozhodlo tak o šampiónoch Východu v sezóne 2019. Z víťazstva sa tešia: Matúš Lavo (MX OPEN), Radoslav Matula (MX2), Nina Bullová (MX LADY), Samuel Chovaník (MX65), Denis Spodniak (MX85), Nikolas Marek (MX Junior 125), Adam Pavlisko (MX2 Junior), Tomáš Jakab (MX1 Hobby), Timotej Cmarík (MX2 Hobby), Zoltán Vörös (MX4), Peter Pipich (MX4+) a Peter Unzeitig (Twinshock).
Jazdy MX65
Samuel Chovaník (Haviar Team) si v jazde najmenších motocyklistov išiel priamočiaro zo svojim cieľom. Jeden holeshot a dve víťazné finálové jazdy z neho urobili jednak víťaza podujatia v Hniezdnom, aj celkového víťaza sezóny. Jeho stály rival, Samuel Kurňava, mal problémy a prvú jazdu nedokončil. Svoj jazdecký um predviedol až v druhej jazde, kde dal holeshot a prišiel do cieľa za Chovaníkom. Body mu však stačili len na piate miesto, v rebríčku sezóny je však Kurňava vicemajster. Druhé miesto obsadil Bruno Hurkala a tretie Maxim Pirhala.
MX85 + MX LADY
U kategórie MX85 platilo, že kto dal holeshot, vyhral aj jazdu. V prvej teda zvíťazil Spodniak a v druhej Kytka. Keďže druhá jazda má väčšiu váhu, v Hniezdnom vyhral Tomáš Kytka, Denis Spodniak bol na druhom a Maks Matyasik na treťom mieste. Celosezónnym víťazom s najvyšším počtom bodov v rebríčku je Denis Spodniak.
Nina Bullová ( Motocross club Skýcov) si užívala Hniezdne vo veľkom štýle, pretože vedela, že titul je jej. Nezaspala však na vavrínoch a svoju dominanciu v kategórii MX Lady potvrdila ešte dvoma vyhratými finálovými jazdami. Soňa Gudábová (MX team Kľačany) bola druhá a Katarína Prokopčáková tretia.
Veteráni MX4, MX4+
Keďže v Hniezdnom išlo o poslednú šancu zozbierať body do celkového hodnotia sezóny, snahy boli veľké aj v kategórii MX4. Radoslav Kedžuch vyhral prvú jazdu a chcel si vylepšiť svoj bodový deficit voči Zoltánovi Vörösovi. Ten ale v druhej jazde nenechal nič na náhodu a Kedžucha nechal za sebou. V Hniezdnom bral víťazstvo a aj prvé miesto v rebríčku celej sezóny Zoltán Vörös, druhý bol Radoslav Kedžuch a tretí Ľubomír Imrich. V oboch veteránskych rozjazdách bol najlepším štartérom Peter Pipich (Motoklub Medzibrod) z MX4+. Túto kategóriu zároveň vyhral a môže sa pýšiť tým, že na každom jednom podujatí, v každej jednej jazde v sezóne 2019, zvíťazil. Druhé miesto patrilo Vladislavovi Schamatekovi (Beregcross) a tretie Vojtechovi Dobošovi (L Racing).
MX1 Hobby
Kategórii hobby pretekárov na silnejších strojoch v MX1 tempo v Hniezdnom diktoval Milan Tekeľ. Dvakrát odmena za holeshot a zároveň dvakrát plný počet bodov v rozjazde bol jeho sumár dňa. Dvakrát druhý bol Ivan Šipoš (Choč Lisková) a tretí Radovan Bernát. Síce z piateho miesta, ale predsa oslavoval výhru v kategórii MX1 Hobby Tomáš Jakab. MX2 Hobby Timotej Cmarík v tejto sezóne kam prišiel, tam všetko vyhral. Hniezdne nebolo výnimkou. V sezóne vynechal len podujatie v Mníšku nad Hnilcom, ale aj tak sa stal celkovým víťazom. Druhé miesto si vyjazdil Tomáš Beňo a tretie Tadeáš Valečko (Haviar team).
Juniori spoločne s profíkmi z MX OPEN a MX2
Radoslav Matula (MX Slávia Martin) bol na štarte opäť najrýchlejší spomedzi všetkých jazdcov štyroch kategórií. On sám jazdí v triede MX2, a tá mu víťazne patrí aj v rámci tohto podujatia aj celej sezóny 2019. Tomáš Barnošák ( Motorado team) mu jazdil v Hniezdnom celý čas za zadným kolesom a tretí skončil Ján Strapec. Kategória najsilnejších strojov, MX1, priala Jaroslavovi Dubócimu (Ford Szilcar Racing team). Ten sa na East Cupe objavil len na týchto pretekoch, keďže jazdí vyššiu ligu, Majstrovstvá Slovenska v motokrose, seriál MX OPEN. Nie je sa čo čudovať, že zvíťazil, za ním do cieľa došiel Xavér Vörös a tretí bol Matúš Lavo (VM Racing MX team), ktorý si za pripísané body vyslúžil aj celkové víťazstvo v sezóne.
Do kategórie MX2 Junior mal nastúpiť aj Samuel Struk, jazdiaci slovenský motokrosový „majstrák“, diváci sa ho však nedočkali, keď kvôli technike odstúpil už v tréningu. Zato si však užili dve víťazné jazdy Filipa Benčíka, ale aj Jakuba Budaja na druhom a Jaroslava Václava na treťom mieste. V tejto kategórii najviac sezónnych bodov v rebríčku získal Adam Pavlisko, ktorý bol v Hniezdnom na štvrtom mieste. Adam Helik bol v Hniezdnom víťazom kategórie Juniorov na 125kách. Na druhom mieste skončil Marek Ladický (OŠK AMK Veľký Klíž) a až tretie miesto bral celkový víťaz sezóny, Nikolas Marek (MZ racing team).
Slávnostné odovzdávanie ocenení:
Večer Majstrov 24.1.2020 Všetky sezónne víťazstvá je treba poriadne osláviť. Hudbou, tancom a dobrým jedlom. Býva dobrým zvykom, že celosezónne ocenenia si jazdci preberajú na slávnostnom galavečeri, tento krát je plánovaný na začiatok roka 2020, na piatok 24.1 v Matejovciach. Tešíme sa na vás.
Pridané: 15.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovakia MX & QUAD Championships - MotoCorse cup 2015 – Beckov - Redakcia
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch majstrov SR v motokrose 2015 - Redakcia
- Úvodné podujatie MM SR v motokrose – MYJAVA 2016 - Redakcia
- Seriál MM SR v motokrose 2016 pokračuje už o pár dní vo Sverepci - Redakcia
- Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!