ISSN 1336-6491 | Online: 1970 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016

 Zdieľať

Pridané: 21.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4312 [Šport - Motocross]

V nedeľu 16.10.2016 sa v Šenkviciach uskutočnilo štvrté, záverečné podujatie medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v motokrose tried MX85, MX junior, MX2, MX Open a MX4. Uvedené podujatie uzatvorilo motokrosovú sezónu SMF 2016.

Priaznivci motokrosu mohli za veľmi pekného počasia sledovať zápolenie o záverečné body do konečného hodnotenia majstrovských tried uvedených vyššie. Podujatia sa zúčastnilo celkom 97 jazdcov zo Slovenska a Českej republiky. Organizátor M-cross Šenkvice po dohode s ŠK MX SMF zaradil do programu šampionátu i vložený pretek triedy MX hobby.

V triede MX85 si prvenstvo vyjazdil český jazdec Tomáš Pala, ktorý sa stal i tohtoročným víťazom seriálu MM SR. Druhé miesto v Šenkviciach patrilo jeho krajanovi Martinovi Venhodovi a tretie slovenskému jazdcovi Markovi Hárcsovi. Mark obsadil i v konenčom poradí MM SR triedy MX85 tretie miesto, keď sa pred neho dostal ďalší český jazdec Radim Kraus.

Medzi juniormi v Šenkviciach zvíťazil Pavel Dvořáček (ČR) pred druhým Jozefom Posluchom a tretím Jaroslavom Antaličom (obaja SVK). V seriáli MM SR juniorov si prví dvaja jazdci poradie vymenili, pomyselné zlato získal Jaroslav Antalič, striebro Pavel Dvořáček a bronz Samuel Struk (SVK).

Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016
Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016

V súčte bodov dvoch finálových jázd triedy MX2 si prvenstvo v Šenkviciach vybojoval ďalší český jazdec Jonáš Medvěd pred slovenským jazdcom Šimonom Joštom a Ladilavom Kolajom, taktiež ČR. Šimon Jošt sa stal tohtoročným medzinárodným majstrom SR triedy MX2 pred Pavlom Repčákom a Christoferom Mudranincom. Trieda MX2 je jedinou triedou seriálu MM SR, kde na medailových mestach figurujú čisto slovenskí jazdci.

Víťazstvo v triede MXopen si v Šenkviciach bravúrnymi jazdami vybojoval mladý Tomáš Kohút (SVK) pred dvojicou skúsených českých jazdcov Petrom Bartošom  a Petrom Stloukalom. Konečné hodnotenie seriálu MM SR patrí trieda MX open čisto českým jazdcom - Milan Špičák, Petr Bartoš, Petr Stloukal.

Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016
Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016

V triede MX4 bolo v Šenkviciach poradie rovnaké ako poradie v seriáli MM SR: 1. Martin Žerava (ČR), 2. Ivan Černý, 3. Vladimír Preis.

Rovnaká situácia nastala i v triede MX4 nad 50 rokov, kde v Šenkviciach i v seriáli vyhral Peter Pipich pred Vladimírom Ružičkom a Bohumilom Klanicom (ČR).

Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016
Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016

Víťazom vloženého preteku sa v Šenkviciach stal v triede MX1 hoby Silvester Mondok, druhý skončil Jan Tománek (ČR) a trertí Róbert Patacsi. V triede MX2 hobby si víťazstvo vybojoval Jozef Ondreáš, na druhom mieste sa umiestnil Daniel Forgáč a na treťom Ľubomír Golský.

Po odovzdaní cien úspešným jazdcom zo šampionátu v Šenkviciach sa nasledovne uskutočnilo i vyhlasovanie majstrov jednotlivých tried celého seriálu MM SR v motokrose 2016. Všetkým víťazom úprimne gratulujeme.

Víťazi seriálu MM SR v motokrose SMF 2016:

MM SR MX65

1. Baltes Eduard
2. Kopták Stanislav
3. Galandák Ľubomír

MM SR MX85

1. Pala Tomáš (CZE)
2. Kraus Radim (CZE)
3. Harcsa Márk

MM SR Junior

1. Antalič Jaroslav
2. Dvořáček Pavel (CZE)
3. Struk Samuel

MM SR MX Open

1. Špičák Milan (CZE)
2. Bartoš Petr (CZE)
3. Stloukal Petr (CZE)

MM SR MX2

1. Jošt Šimon
2. Repčák Pavol
3. Mudraninec Christofer

MM SR MX4

1. Žerava Martin (CZE)
2. Černý Ivan
3. Preis Vladimír

MM SR MX4+

1. Pipich Peter
2. Ružička Bohdan (CZE)
3. Klanica Bohumil (CZE)
 
Veríme, že si všetci priaznivci a fanúšikovia tohto motošportu užili motokrosovú sezónu 2016 plnými dúškami a už teraz sa na Vás tešíme po zimnej prestávke v sezóne 2017!
 
Zdroj foto: facebook.com, MX Hazard photography

Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016
Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016

Pridané: 21.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »