Anketa:
Royal Enfield Continetal GT 650 - klinec trafený presne po hlavičke 2/2
ZdieľaťPridané: 18.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15185 [Testy a predstavenia - Test]
Prečo top jazdenie sezóny?
Priznám sa že to prekvapilo aj mňa. Od tejto motorky som toho veľa nečakal aj keď som bol na ňu zvedavý. Výsledok bol však neskutočný. Ťažko sa mi to formuluje ale bola to motorka, ktorú som si požičal na "deň-dva" a zostala u mňa skoro týždeň. Telefonoval som a vyhovoril sa na zlé počasie, že nemám prácu hotovú a pritom som v tej búrke s krúpami aj jazdil. A viete čo bolo mi to jedno. Prejazdil som o dosť viac kilometrov ako som myslel. Jazdil som sám aj vo dvojici, jazdil som večer len tak po meste a užíval si zvuk toho motora medzi historickými stavbami v centre mesta, ráno som šiel na ňom na kávu - do vedľajšieho okresu. A potom som ho len tak niekde odstavil a kochal sa pohľadom...
Konkurencia
Konkurenciu Royal má ale oproti všetkým konkurentom má veľkú výhodu a to cenovku takmer o 3 tisícky nižšiu. Ale to nie je zďaleka jediná jeho výhoda. Parádny retro potenciál má Kawasaki W 800 s podobným motorom a parametrami. Motor má kráľovský hriadeľ a vyšší krútiak, má LED svetla no Kawa je aj ťažšia. Nemôžeme vynechať anglického súpera Triumph Bonneville T100, ktorý z väčšieho motora doluje aj vyšší výkon aj krútiak, jeho motor však už chladí kvapalina a je aj ťažší. Štýlovo sú to ale ako bratia. Krásnu klasiku majú v ponuke aj taliani Moto Guzzi V7 III Racer. Aj Racer je trochu silnejší, má kardan, motor so super chariznou a krásny dizajn. A trošku modernejšia a výkonnejšia je Ducati Scrambler Café Racer 2019 zo spomínaných bikov najvyšší výkon, moderná výbava, športový potenciál, 17 palcové kolesá, nízka hmotnosť ale najvyššia cena. Ducati je už o 4 600 EUR drahšia ako Royal Enfield.
Záver
Royal Enfield Continetal GT určite nie je najlepšia motorka na svete. Veľmi totiž záleží čo od motorky chcete. Ak však hľaďáš čistú radosť s jazdy na motorke, bez všakovakých príkras. Jazdu kde na teba fúka vietor (lebo to je to prečo jazdíš na motorke) kde ťa nezaujíma tvoj mobil či ti niekto volá a ani či ťi lajkol tvoju nepodstanú fotku tak v tomto prípade má Royal motorku, ktorá to nemá k dokonalosti fakt ďaleko.
Bez sračiek naokolo, motor, rám, brzdy - klasika jak remeň so skvelou charizmou. To je Royal Enfield Continetal GT 650 ak ti sadne nebudeš z neho chcieť zliezť. Odvezieš aj frajerku, môžeš na ňom chodiť do roboty a kľudne aj na dovolenku. A to všetko za cenovku, ktorej je ťažko uveriť: 6 990 EUR.
Plusy, mínusy
čistý krásny retro dizajn, kvalitné spracovanie, moderný motor bez kompromisov s charizmou, zážitok z jazdy, skvelá cena | menšia nádrž, tyčka bočáku schovaná pod stupačkou |
Video
Video: Najlepšia jazda roka? Royal Enfield Continetal GT 650 - neskutočne vydarená klasika
Video: Predstavenie: Znovuzrodenie Royal Enfield - Classic 500, Himalayan a Continetal GT 650 Twin 2019
Video: ROYAL ENFIELD 650 dvojvalce Interceptor a Continetal GT 2018
Video: Royal Enfield Twins
Video: MR History: Royal Enfield Bullet 500 - najdlhšie vyrábaná motorka na svete
Pozadie / Wallpaper:
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť K-moto Košice. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Royal Enfield | Kawasaki | Triumph | Moto Guzzi | Ducati |
Model: | Continetal GT | W 800 | Bonneville T100 | V7 III Racer | Scrambler Café Racer |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 648 ccm | 773 ccm | 900 ccm | 744 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 7250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot. | 55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot. | 51.7 k (38.0 kW) / 6200 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 52 Nm / 5250 ot. | 62.9 Nm / 4800 ot. | 80 Nm / 3230 ot. | 60 Nm / 5000 ot. | 67 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 | 8.4:1 | 11:1 | 11:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 mm x 67.8 mm | 77 x 83 | 84.6 x 80 mm | 80 x 74 mm | 88 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (2V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 130 mm | 120 mm | 130 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 88 mm | 105 mm | 120 mm | 96 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-18 | 100/90-18M/C 56H | 100/90-18 | 110/90 18 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | kotúčová | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 270 mm | 255 mm | 260 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-18 | 130/80-18M/C 66H | 150/70 R17 | 130/80 17 | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 213 kg | 180 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 221 kg | 209 kg | 196 kg | |
Výška sedla: | 793 mm | 790 mm | 790 mm | 770 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1398 mm | 1465 mm | 1450 mm | 1463 mm | 1436 mm |
Dĺžka: | 2122 mm | 2135 mm | 2090 mm | 2090 mm | |
Šírka: | 744 mm | 925 mm | 715 mm | 875 mm | |
Výška: | 1024 mm | 1120 mm | 1100 mm | 1066 mm | |
Svetlá výška: | 174 mm | 130 mm | 150 mm | ||
Objem nádrže: | 12.5 l | 15 l | 14.5 l | 21 l | 13.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 3.83 l/100km | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 283 km | cca 198 km | ||
Servisný interval: | 12000 | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | vypletané kolesá | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 6/2019: 6 990 EUR | Klasický dvojvalec rozvod kráľovským hriadeľom Dva modely W800 Street a W800 Cafe (s kapotážou) Cena 08/2019: Street: 9 795 EUR, Café 10 595 EUR | Cena 07/2019: cca 10 235 EUR | Vzadu dva plne nastaviteľné tlmiče Ohlins Cena 10/2019: 10 990 EUR | Cena 10/2019: 11 590 EUR |
Pridané: 18.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora